Foretrukne Strat-setup?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Foretrukne Strat-setup?

Indlæg af Sasha »

Han har ihvertfald samarbejdet med Hansen Guitars. Om han stadig gør det, skal jeg ikke kunne sige lige på stående fod...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Foretrukne Strat-setup?

Indlæg af Izzy »

Lige nu har jeg kun en strat og på den har jeg det "normale" hvor bridgepickuppen ikke har tone. Ellers har jeg gjort som Starcaster, den bageste tone kontrol på bridgen. Det giver også mere åben lyd på middle pickuppen når man spiller clean...
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Foretrukne Strat-setup?

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]

Jeg prøvede også Claus´s system på Vintage Show sidste år, og selvom jeg ikke er meget for sære knapper på min guitar der gør mærkelige ting ved min lyd, må jeg sige at det lød ret fedt: Man kunne trinløst gå fra Strat over P-90 til noget der mindede om en tyk humbucker, uden egentlig at miste karakteren i lyden. Smart, og nok det eneste af den slags jeg har set, jeg faktisk ville gide eje..[/quote]

Ja, én eller anden burde sende en Strat med dét system indbygget over til en vis hr. Clapton sammen med en besked om, at "Vi er frygteligt kede af af, at det i løbet af de sidste 25 år er gået drastisk ned ad bakke med Deres hørelse. Vi har fuld forståelse for hensigten med det indbyggede midboost-system i Deres signatur-guitar, nemlig at kunne skabe lyden af både en humbucker- og en single coil fra samme guitar. Hvis Deres hørelse havde været intakt, er vi dog overbeviste om, at De ville give os ret i, at Fender´s midboost-system rammer meget langt ved siden af målet, og at dén lyd, som kommer ud i den anden ende på ingen måde minder om Deres fantastiske Gibson-lyd, som de f.eks. brugte i Deres tid med Cream. Heldigvis er vi nu stolte af at kunne præsentere Dem for en løsning, som vi er sikker på, at ihvertfald Deres omgivelser vil give os ret i, rammer væsentligt tættere på en naturlig humbucker-lyd osv. osv. "

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Foretrukne Strat-setup?

Indlæg af Lund »

[quote="Starcaster"]
Mht. Claus Holm, er det for mig en gåde, at de større eller mindre pedal, guitar eller forstærkerproducenter i DK (eller udenlands), ikke for længst har hyret manden.... Men det har de måske også...?[/quote]

Ja... jeg kan kun erklære mig enig. Så vidt jeg ved er der ikke nogen der har hyret ham, og han har prøvet at få "pedalsite.dk" op at køre uden at det rigtigt lykkes (for lille marked i Dk?). Så har han arbejdet til røvløn i rhythm & blues guitars i odense, og en gang om ugen for hansen guitars... jeg fatter det ikke... han kan rende i cirkler omkring de fleste gutter i TC, T.rex, Carl martin mm... men alligevel så hyrer de ham ikke til en go løn... så mange af hans slags findes der altså ikke i Dk... at analogman bruger et af hans mods på hans SD1 (står også på hans side) siger vel alt...

Claus er nok mere opfinder en businessman... det er nok problemet, jeg har snakket med ham rigtig mange gange, og han har hjulpet mig med en masse sager, jeg tror at han måske næsten siger ja til for mange "småting" som ikke rigtig giver nogen penge, men tager en masse tid (han er jo ret perfektionistisk). Jeg håber virkeligt at der er nogen der tager sig lidt sammen og hyrer manden... desværre er det svært for en enmandsvirksomhed ala claus Holm/pedalsite.dk, at få en biks til at køre... der er virkeligt mange udgifter i at opbygge bare et varelager af buffere osv.. Selvom han har gode ideer er der måske heller ikke plads til så mange flere guitarpedal producenter i DK?

Nu regner jeg Claus for en kammerat/god bekendt, så det er lidt svært at være helt objektiv, men jeg synes det er sørgeligt at en mand med hans kompetencer ikke får den succes han burde have haft for længe siden.

Michael

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Foretrukne Strat-setup?

Indlæg af Brun Sæbe »

Jeg bliver helt nysgerrig - kan man få ham til at lave min strat, tror I?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Foretrukne Strat-setup?

Indlæg af MacG »

[quote="Brun Sæbe"]Jeg bliver helt nysgerrig - kan man få ham til at lave min strat, tror I?[/quote]

Claus er vist sådan semi-retired, men vi håber at han dukker op igen, også efter Vintage Show.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Foretrukne Strat-setup?

Indlæg af Snake Boots »

Jeg har flyttet tonekontrollen fra midtermikrofonen til den bagerste mikrofon. Den største gevinst herved er, at midtermikrofonen nu lyder meget bedre. Men det er også brugbart, at kunne rulle lidt top af den anden.

Desuden har jeg skiftet den bagerste mikrofon til en tele wannabe pickup. Jeg savnede lidt crunch, krop og varme og efter skiftet er det blevet lidt bedre (uden at guitaren lyder som en tele).

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen