Lige en hurtig én ...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Odgaard »

[quote="GodSpeedDK"]Nå, så har jeg været i øveren. Først for mig selv, hvor jeg fik fiflet lidt rundt med knapperne, senere med band på.
...Ned for gain og op for volume...: Endnu bedre!
[/quote]
Hurra. Jeg har været på samme rejse i løbet af de seneste par år. Det er godt at høre, du har arbejdet med dit gear i stedet for at skifte det ud.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af CobraPizza »

Har du prøvet at skifte strenge? Jeg synes at der mister jeg en del, når de bliver for brugt..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Sasha »

[quote="CobraPizza"]Har du prøvet at skifte strenge? Jeg synes at der mister jeg en del, når de bliver for brugt..[/quote]

Jeg er bange for, at det ikke lige er dét, som er årsagen til, at dynamikken "klapper sammen", når man aktiverer en pedal.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"][quote="CobraPizza"]Har du prøvet at skifte strenge? Jeg synes at der mister jeg en del, når de bliver for brugt..[/quote]

Jeg er bange for, at det ikke lige er dét, som er årsagen til, at dynamikken "klapper sammen", når man aktiverer en pedal.[/quote]

Nej, men jeg blev overrasket over for hvor meget det betyder, og måske blev det forstærket gennem kompressionen af signalet, som jeg har forstået vil ske ved forvrængning.. så.. det var bare for at tage alle parametre igennem
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Sasha »

Jo-jo, ingen tvivl om, at døde strenge kan få enhver guitar til at lyde som en våd uldsok. Jeg tror dog blot ikke, at det er hovedsynderen i dette tilfælde.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]OK. Så er du jo på rette vej.

Men hvis idealet er "En Strat i en Fender-forstærker", så kan du vist selv færdiggøre sætningen... :-) [/quote]

Dang, du siger noget :s hock:

Ej, der er andre årsager til, at jeg ikke synes lige dén kombination er den optimale. Det er med de to sammen, at jeg har fået den bedste dynamik, men det samlede lydbilled består jo også af en masse andre ting :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Odgaard"][quote="GodSpeedDK"]Nå, så har jeg været i øveren. Først for mig selv, hvor jeg fik fiflet lidt rundt med knapperne, senere med band på.
...Ned for gain og op for volume...: Endnu bedre!
[/quote]
Hurra. Jeg har været på samme rejse i løbet af de seneste par år. Det er godt at høre, du har arbejdet med dit gear i stedet for at skifte det ud.[/quote]

Det skal dog ikke afholde mig fra at skifte ud i vildskab, så ofte jeg har råd :) Men ja, der skal selvfølgelig lige eksperimenteres med tingene, inden man skiber dem afsted igen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="CobraPizza"]Har du prøvet at skifte strenge? Jeg synes at der mister jeg en del, når de bliver for brugt..[/quote]

Ja, jeg har prøvet at skifte strenge. Ca. et par gange om måneden :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af hrlarsen »

Prøv da en drive som er mere OD agtig, evt bare en booster.
Personligt har jeg aldrig kunnet få humbuckers til at lyde særlig rart med pedaler som er alt for hidsige. JCM800/LP skulle da borge for en god klassisk rock spade, og en booster eller OD bør kunne give dig et godt skub.
Måske er det nævnt før, men trætte rør kan vel også give en vis slaphed og mangel på dynamik (..her er Søren på hjemmebane!)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen