Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

NG: En 70'er-strat. Og gerne en 25th Anniversary fra 1979. Gad vide, hvad sådan én står i nu om dage?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Et godt råd ang. sådan en 79´er: Løft lige på den, før du køber..! Og dernæst: Tjek lige efter, hvor skævt, der er savet og fræset div. steder - ikke mindst i halslommen!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Et godt råd ang. sådan en 79´er: Løft lige på den, før du køber..! Og dernæst: Tjek lige efter, hvor skævt, der er savet og fræset div. steder - ikke mindst i halslommen![/quote]

Jeg skal skynde mig at indrømme, at jeg har aldrig haft sådan én mellem hænderne - jeg synes bare den ser fed ud.

Skal jeg læse ovenstående som, at du direkte fraråder modellen? Eller er der bare "langt mellem snapsene"?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Nu er jeg såmænd på ingen måde "kender" af disse guitarer - og da slet ikke den pågældende Anniversary-model. Min erfaring stemmer dog rimeligt overens med det "alment accepterede synspunkt", nemlig at jo længere, man kommer op i 70´erne og de første par år af 80´erne, jo længere bliver der mellem "snapsene" hos Fender.

Når det så er sagt, har jeg en bekendt, som ejer en ´79 Telecaster, der bare er en superfed guitar - let, resonant og veludført. Så de findes, trods alt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

De er vidst ret dyre de 25th anniversary strater. Der har lige været en på DBA til over 30000kr!!! Jeg aner ikke om det er hvad de normalt går for, men de er vidst anset som samlerobjekter, så det ville ikke undre mig hvis det er hvad de koster.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Den skulle være GO´, hvis jeg skulle give det halve...

Men det forklarer måske noget om, hvorfor jeg ikke har sådan en guitar?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Martin60"]De er vidst ret dyre de 25th anniversary strater. Der har lige været en på DBA til over 30000kr!!! Jeg aner ikke om det er hvad de normalt går for, men de er vidst anset som samlerobjekter, så det ville ikke undre mig hvis det er hvad de koster.[/quote]

Hvis det viser sig, at den koster 30K, så glemmer jeg det bare igen. Jeg gider ikke købe en guitar, jeg ikke tør spille på, eller tage med nogen steder. Men mon dog - det er godt nok en "limited edition", men der blev vistnok lavet temmelig mange, i løbet af '79. Jeg har da set 2-3 stykker i Danmark, og det var uden at lede. Og 1979 er heller ikke helt nok til at være hverken "vintage" eller specielt eftertragtet, alene på årgangen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Morten M »

25th Anniversary strat er fremstillet efter '54 specs med nitrolak. Første limited edition fra Fender, hvor de gjorte sig virkelig umage med kvaliteten.
Prisen er ifgl vintage guide for en sølv faded til guld strat $1500. Hvis vi dertil lægger scandinavisk profit 35% + moms 25% - finanskrise 15% havner vi på ca DKK 13500. Hvad de undertiden dukker op til.
En ikke-faded sølv er $2500 hvad giver ca DKK 21000.
Der var 2 stk til Vintage 2010. Synd du ikke prøvede dem Sasha. Det kunne faktisk have været interessant at høre din mening om dem.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Martin60"]De er vidst ret dyre de 25th anniversary strater. Der har lige været en på DBA til over 30000kr!!! Jeg aner ikke om det er hvad de normalt går for, men de er vidst anset som samlerobjekter, så det ville ikke undre mig hvis det er hvad de koster.[/quote]

Hvis det viser sig, at den koster 30K, så glemmer jeg det bare igen. Jeg gider ikke købe en guitar, jeg ikke tør spille på, eller tage med nogen steder. Men mon dog - det er godt nok en "limited edition", men der blev vistnok lavet temmelig mange, i løbet af '79. Jeg har da set 2-3 stykker i Danmark, og det var uden at lede. Og 1979 er heller ikke helt nok til at være hverken "vintage" eller specielt eftertragtet, alene på årgangen.[/quote]

Hov den til 32000kr er i hvid, som der åbenbart ikke er lavet så mange af? Annoncen er blevet taget ned, men hvis man søger på google kan man stadig finde resterne af den

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten M"]25th Anniversary strat er fremstillet efter '54 specs med nitrolak. Første limited edition fra Fender, hvor de gjorte sig virkelig umage med kvaliteten.
Prisen er ifgl vintage guide for en sølv faded til guld strat $1500. Hvis vi dertil lægger scandinavisk profit 35% + moms 25% - finanskrise 15% havner vi på ca DKK 13500. Hvad de undertiden dukker op til.
En ikke-faded sølv er $2500 hvad giver ca DKK 21000.
Der var 2 stk til Vintage 2010. Synd du ikke prøvede dem Sasha. Det kunne faktisk have været interessant at høre din mening om dem.[/quote]

Tjah, for 3-4 år siden stod der fire lige ved siden af hinanden som nabo til min lille stand. Jeg prøvede dem alle fire. Og det er ikke savnet af én af dem, der har berøvet mig mange timers nattesøvn siden da. Gad vide, om ikke de to, som åbenbart var dernede i år, har været to af de samme? Nu skal det ikke forstås sådan, at det var skidedårlige guitarer. For det har det såmænd sikkert ikke været. Men du ved: Jeg kan huske visse guitarer, jeg har prøvet for måske 20 år siden, som jeg aldrig har glemt - visse af dem kan jeg stadig næsten "mærke" under fingrene. Og så er der masser af guitarer, som i samme tidsspænd blot har fortabt sig i Alzheimerens grå dynd. Jeg er bange for, at disse Anniversary-Strat´er er tættest på den sidste kategori. Til gengæld var der for to år siden en japansk JV-Fender Strat fra ´82, som jeg aldrig har glemt. "Svensken", som ellers har flået mig en hel del dernede, havde ellers sat den til meget rimelige 8000 kroner. Men sjældent har jeg forbandet mig selv så meget for ikke lige at have 8000 kroner i lommen... :-)

En lignende historie kunne fortælles om en let brugt ´62 US-Reissue Strat, som Eskildsen i Århus her først på sommeren havde hængende ved siden af et par håndfulde Custom Shop Fendere. Sidstnævnte var fine, fine guitarer. Men det er "den billige", jeg har tænkt på lige siden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

Billede

Billede

Billede

Savle...
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

Spasser ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"]Billede

Billede

Billede

Savle...[/quote]

Hvis du får sådan en, og den får tremolo, Tonezones, locking tuners og en fræser hals, så erklærer jeg åben sæson på din røv.. Så er du advaret.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

:D :D :D :D

Godspeed - You now you want it. ;) Nej, alvorligt, den der ser bare SÅ rigtig ud.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"] :D :D :D :D

Godspeed - You now you want it. ;) Nej, alvorligt, den der ser bare SÅ rigtig ud.[/quote]

I øvrigt, og med fare for at lyde som en snobbet type; bliver de nye kun lavet i Mexico? De "rigtige" fra 70'erne er jo fra USA, og det ville jeg da klart foretrække.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

Jep, der er så vidt jeg ved ikke Deluxe eller Custom telecasters lavet i USA. Det ville nu ikke afholde mig fra at købe en - jeg har haft et par af de nyere mex fenders, og både den strat og tele jeg havde var superfede.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Ævs - sikken en masse afskallet sunburst ... :eh:

Det er vist snart tid til gruppeterapi ... :problem:

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasser »

G.A.S.: Effectrode Tube-Vibe...

Men som Vajhøj altid skriver: "G.A.S. er ikke noget man har, men noget man kurerer", så jeg er ved at bestille en fra Pedaler.eu.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasser"]G.A.S.: Effectrode Tube-Vibe...

Men som Vajhøj altid skriver: "G.A.S. er ikke noget man har, men noget man kurerer", så jeg er ved at bestille en fra Pedaler.eu.[/quote]

den er virkelig fed.købte en sidste år.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasser »

Jeg glæder mig også som et lille barn til juleaften. Desværre melder Carsten fra pedaler.eu at han ikke har nogen på lager, så den skal først bestilles hjem fra USA.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen