Vintage-guitar-show 2011/program

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Morten_Lyse"]
Hvad der derimod s..... kunne være interressant var at høre hvad "brokhovederne" i denne tråd med korrekt vintage-smag og evne til at afgøre hvad "bilka-segmentet" er og ønsker, gerne ville se på vintage-show, når nu opbuddet af hhv. vintage instrumenter, Hansen'er m.fl og customshops ikke rækker..?
[/quote]

Jeg er jo nok ikke så meget til Vintage-elementet. Jeg synes personligt, at udstillingen har været langt mere interessant andre år, hvor der har været lidt store udvalg af nyt grej også.

Især ærgrer det mig at en stor kæde som 4sound står dernede med en masse plads og udelukkende har guitarer med af to fabrikater og ovenikøbet de dyreste de to firmaer laver. Det ene fabrikat (Gibson) var så nærmest kun repræsenteret med en model, nemlig Les Pauls.

Hvis man var til andet end lige strat og les-paul, så var der kun Duesenberg (som havde nogle fantastiske guitarer med) og en håndfuld guitarer inde ved Mega-Steen.

Men når nu der kun er én guitar-udstilling i DK og de store kæder er repræsenteret og har fabriksnye instrumenter med, så kunne jeg da godt tænke mig at se nogle ESP, LTD, Ibanez, Dean... Og også gerne nogle til en pris, der kunne lokke mig.

Så mit brok skyldes, at jeg synes, det er for ensidigt et udvalg af guitarer (især fra dem, der kommer med de fabriksnye) og at fx 4sound havde valgt kun at medbringe guitarer i en prisklasse, der slet ikke interesserer mig.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Loomer »

Jeg så ti minutter af Antonelli, og så måtte jeg simpelthen gå, fordi det var så gabende kedeligt.
Jeg har set optagelser af udsultede Jøder i Auschwitz der blev tvunget til at spille "Deutschland, Deutschland Über Alles" at gunpoint udvise mere spilleglæde end de gjorde, og Mark Linn's krukkede attitude gav mig knopper. Hold da ferie, for en fejlbooking!

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Knuddi »

[quote="Morten_Lyse"]Hej vintage show arrangører. Tak for et godt show, der "brokhovederne" til trods er aldeles unikt på i hvert fald dansk jord.

Jeg hørte ikke Antonelli og er ikke specielt vild med dans. Men Antonellis musikalske håndværk kan der ikke sættes mange fingre på, selvom det nok heller ikke er noget jeg ville køre meget efter. Roses skal hvad roses bør, dog, og derfor tager jeg hatten af for deres professionalisme og tekniske kunnen.

Hvad der derimod s..... kunne være interressant var at høre hvad "brokhovederne" i denne tråd med korrekt vintage-smag og evne til at afgøre hvad "bilka-segmentet" er og ønsker, gerne ville se på vintage-show, når nu opbuddet af hhv. vintage instrumenter, Hansen'er m.fl og customshops ikke rækker..?

En 1001 nænsomt restaurerede pre-'78 Marshall til spotpris stand..?
Et on-site byg den sygeste Warmoth telecaster konkurrence..?
Eller måske en "vi afspiller originale Hendrix vinyler mens vi forklarer og bekræfter hinanden i, ar han er og bliver en sand gud-clinic"..?

Ikke for at nedgøre nogens smag eller preferencer, men jeg mener Vintage show løfter en meget svær opgave rigtig, rigtig flot. Så kritik er naturligvis godt, man kunne måske bare godt ønske at den var blandet op med både lidt respekt for arrangørerne og lidt konstruktivitet..

Mvh
Morten Lyse[/quote]

+1 :)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Runem »

[quote="Loomer"]Jeg så ti minutter af Antonelli, og så måtte jeg simpelthen gå, fordi det var så gabende kedeligt.
Jeg har set optagelser af udsultede Jøder i Auschwitz der blev tvunget til at spille "Deutschland, Deutschland Über Alles" at gunpoint udvise mere spilleglæde end de gjorde, og Mark Linn's krukkede attitude gav mig knopper. Hold da ferie, for en fejlbooking![/quote]


Eller også var målgruppen ikke folk, som sværger til fe'dø?

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af hrlarsen »

Tak Morten Lyse for dit indlæg!
Jeg havde desværre ikke selv mulighed for at møde op i år, men må godt nok sige at det er nedbrydende for de mange FRIVILLIGE bag VS, at skulle lægge øre til sådan en gang sure opstød. Sjovt nok så har flere af "kommentatorerne" brokket sig konsekvent hvert år, og møder så alligevel op år efter år :violin:
VS er en fin event for guitarbranchen, og at de så ikke hvert år kan ramme alles smag, må man vel tage med godt humør.
Vintagebrachen er i knæ lige nu pga krise, og som en anden har skrevet er det jo ofte de samme guitarer der cirkulerer rundt, og som de færreste alligevel køber. DERFOR er det fint at man har åbnet for nye produkter, så guitarinteresserede kan få et billede, og en "Hands On" fornemmelse af, hvad der sker på markedet.
Et fint mix og som altid et godt og sobert stykke arbejde af nogle mennesker der fortjener ros for at ville bruge så mange resourcer på at stable VS på benene!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Sasha »

Jeg plejer nu både at rose foretagendet samt nærmest reklamere for dem - skrive for deres blad osv. Men jeg synes simpelthen, at der var for langt mellem snapsene i år. Der var ikke ret meget interessant nyt dernede. Alle "eksperterne" guitarbyggere, elektronik-guruer, pickupmagere osv. osv. er åbanbart så kriseramte, at de blev hjemme. Og når man går rundt med en fornemmelse af, at man har flere vintage-forstærkere stående derhjemme, synes jeg ærligt talt, at de helt skulle tone rent flag og stryge "vintage" fra navnet.

Og det er muligt, at andre guitarister tænder på"godt og professionelt håndværk" fra The Antonellis. Jeg tænder personligt på entusiasme og spilleglæde. Jeg blev simpelthen deprimeret på musikkens vegne, nårjeg hørte Antonellierne omtale deres omgang med den, som om at det var én eller anden ligegyldig handelsvare - vaskepulver, rugbrød you name it, der bare skal leveres til tiden og ifølge akkorden, som indlysende nok ikke levner meget plads til begejstring. Men at så dygtige musiskere så ikke formår at gøre det mere interessant, når de - ifølge eget udsagn - ikke er udsat for dette tidspres, men bare "leger", som de påstod, de gjorde... Ja, så ved man, hvorfor jeg udvendrede i protest efter tre numre.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Loomer »

[quote="Runem"][quote="Loomer"]Jeg så ti minutter af Antonelli, og så måtte jeg simpelthen gå, fordi det var så gabende kedeligt.
Jeg har set optagelser af udsultede Jøder i Auschwitz der blev tvunget til at spille "Deutschland, Deutschland Über Alles" at gunpoint udvise mere spilleglæde end de gjorde, og Mark Linn's krukkede attitude gav mig knopper. Hold da ferie, for en fejlbooking![/quote]


Eller også var målgruppen ikke folk, som sværger til fe'dø?[/quote]

Jeg er ikke fra Jylland, så jeg kan ikke lide "Fee' døø'", men det er så en anden diskussion. Jeg kan rent faktisk rigtigt godt lide den slags musik de spiller, det er slet ikke det. Det var bare den komplette mangel på entusiasme og energi på scenen. De stod virkelig bare og lignede en flok folk der helst ville sidde derhjemme og drikke kaffe end at spille musik.

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af hrlarsen »

Jamen forståeligt nok.
Men istedet for at mange falder VS i ryggen BAGEFTER, kunne man måske give de glaé fynboer nogle positive inputs og ønsker, som de kunne arbejde med til næste år. Om man så ønsker arbejdende stande, elektronikclinics, eller specielle clinicværter, så er det da under alle omstændigheder mere konstruktivt.
Jeg ved også at folkene bag altid har svært ved at finde gode navne og bands, som tilfældigvis turnerer i perioden, og kan lægge vejen om ad Svendborg uden at budgettet vælter.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Loomer »

Altså, selve showet har jeg så til gengæld ikke en finger at sætte på, overhovedet! Højdepunktet må dog stadig være de burgere mig og min kammerat Madsakre fik på søndagen. De var løbet tør for burgerbøffer, så vi fik dem da bare med tyndstegfilet!

JA TAK!!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Sasha »

Nu har det såmænd ikke på nogen måde været min hensigt at "falde nogen i ryggen" - nærmere sådan en lidt trist konstatering af, at jeg desværre ikke synes, at årets udgave af messen i Svendborg levede helt op til den fine standard, der er sat de tidligere år. Jeg har ovenfor ytret, hvad det er, jeg sætter pris på dernede. Andre vil sikkert lægge vægt på noget helt andet. Men hvis jeg på nogen måde kan være behjælpelig med at "rette skuden op", så skal jeg gerne gøre det efter bedste evne.

Og ja, jeg har fuld forståelse for, at det kan være svært at finde bands, som kan og vil på et givent tidspunkt og til dén pris, som de gode folk i Svendborg kan betale. Men jeg synes f.eks. at det lykkedes dem på fornemste vis sidste år med koncerten med "Mika Vandborg and friends" at demonstrere, at det kan lade sig gøre. Dén koncert var bygget på lige præcis de kvaliteter, som var så himmelråbende fraværende fra Antonellis...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Loomer »

Ja, den gode hr. Vandborg virkede i al fald i dén grad som en der hyggede sig gevaldigt på scenen! Det nummer som Mads Langer sang for på står også stadig klart i min erindring, dog nok mest pga. ham, for for POKKER hvor kan den knægt dog synge. Ligeledes husker jeg også Freak Kitchen's koncert et af årene som aldeles sublim underholdning med spilleglæde i uhyrlige mængder.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af MacG »

[quote="Loomer"]Ja, den gode hr. Vandborg virkede i al fald i dén grad som en der hyggede sig gevaldigt på scenen! Det nummer som Mads Langer sang for på står også stadig klart i min erindring, dog nok mest pga. ham, for for POKKER hvor kan den knægt dog synge. Ligeledes husker jeg også Freak Kitchen's koncert et af årene som aldeles sublim underholdning med spilleglæde i uhyrlige mængder.[/quote]

[youtube]zXAdL3hH8y8[/youtube]

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af fortytwo »

[quote="MacG"][quote="Loomer"]Ja, den gode hr. Vandborg virkede i al fald i dén grad som en der hyggede sig gevaldigt på scenen! Det nummer som Mads Langer sang for på står også stadig klart i min erindring, dog nok mest pga. ham, for for POKKER hvor kan den knægt dog synge. Ligeledes husker jeg også Freak Kitchen's koncert et af årene som aldeles sublim underholdning med spilleglæde i uhyrlige mængder.[/quote]

Vist nok noget med nogle såkaldte musikere..[/quote]

Se det der, det er så sådan noget jeg ville være gået fra, da jeg syn's det er alt hvad der er galt i den meget navlebeskuende danske musikbranche, det er musiker musik for weekendkrigere på højtplan, jeg har set Shubidua på en dårlig dag, der var bedre end det der, og de har ingen spilleglæde at spore når man ser dem live..

Men sådan er vi jo allesammen så forskellige.. ;)

Jeg vil så gerne lige indskyde, at jeg har mødt de fleste af dem, af flere omgange, og de er ganske sympatiske, men musikalsk, så bliver vi aldrig gode venner med det de spiller der..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Loomer »

Måske husker jeg det bare som værende bedre når jeg har Antonelli i baghovedet :D

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Anonym »

[quote="Morten_Lyse"]
Et on-site byg den sygeste Warmoth telecaster konkurrence..?
[/quote]

Oh snap! :D

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Morten M »

Det er ikke at falde i ryggen at sige sin mening. Dialogen omkring ideer osv samt feedback eksisterer mens/inden arr planlægges (som for min del kan klares, når jeg render ind i en fra VS organisationen nede brugsen eller så'n. Mit held). Og der bliver taget beslutninger.
Hvis formålet med Antonelli var at appellere til et bredere segment udover de obligatoriske 2000 besøgende, kan det virke logisk nok. Men 'det oplysende/nyskabende element' kan være svært at få øje på (som fx MAB eller Henning Kaae) - WOW - effekten. Som VS ellers har været eksponent for (og Antonelli - sprang det bare over. Dem har jeg allerede hørt for fulde knald på Dolby Surround masser af gange. Fedt - og?). Men tiden vil nok vise dette var et midlertidigt bløb i den store sammenhæng over år.
Der var færre besøgende i år. Det var strand og grillvejr.
Positivt der var to nye samlinger på udstillingen i år.
.... og støtter troligt op om arr hvert år på trods af, diversiteten har været støt faldende, siden showet blev flyttet ned i hallen alt for langt fra centrum.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Morten M »

[quote="Sasha"] Og når man går rundt med en fornemmelse af, at man har flere vintage-forstærkere stående derhjemme, synes jeg ærligt talt, at de helt skulle tone rent flag og stryge "vintage" fra navnet.
[/quote]
Paradoksalt nok lider showet under du, jeg og mange andre ikke stiller op med indholdet af en kassevogn ligesom de hyggelige fyre fra Køge (med den herrenice Barslev!).
Og ordet messe er langt mere dækkende.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten M"][quote="Sasha"] Og når man går rundt med en fornemmelse af, at man har flere vintage-forstærkere stående derhjemme, synes jeg ærligt talt, at de helt skulle tone rent flag og stryge "vintage" fra navnet.
[/quote]
Paradoksalt nok lider showet under du, jeg og mange andre ikke stiller op med indholdet af en kassevogn ligesom de hyggelige fyre fra Køge (med den herrenice Barslev!).
Og ordet messe er langt mere dækkende.[/quote]

Det var faktisk indtil for nyligt planen, at Lars Reinau og jeg skulle have haft en fælles stand dernede. Men p.g.a diverse praktiske ting måtte det desværre aflyses. Maybe next year...

Jeg må erkende, at jeg ikke lige ved, hvad det er for en "herrenice Barslev", du snakker om..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Morten M »

[quote="Sasha"][quote="Morten M"][quote="Sasha"] Og når man går rundt med en fornemmelse af, at man har flere vintage-forstærkere stående derhjemme, synes jeg ærligt talt, at de helt skulle tone rent flag og stryge "vintage" fra navnet.
[/quote]
Paradoksalt nok lider showet under du, jeg og mange andre ikke stiller op med indholdet af en kassevogn ligesom de hyggelige fyre fra Køge (med den herrenice Barslev!).
Og ordet messe er langt mere dækkende.[/quote]

Det var faktisk indtil for nyligt planen, at Lars Reinau og jeg skulle have haft en fælles stand dernede. Men p.g.a diverse praktiske ting måtte det desværre aflyses. Maybe next year...

Jeg må erkende, at jeg ikke lige ved, hvad det er for en "herrenice Barslev", du snakker om..?[/quote]
Billede
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Loomer »

Det må nu siges, at den er skam også jævnt classy den der.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen