Delay pedal

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Delay pedal

Indlæg af Starcaster »

Memory Lane er absolut det bedste, mest organiske delay jeg har spillet med. Men den koster også kassen. Men mit bud ville helt klart være noget analogt: Jeg blev selv ret overrasket over HVOR godt sådan en pedal lægger sig ind i lydbilledet i en ganske almindelig øver!

Edit: Og det er sammenlignet med f.eks. den "analoge" indstilling på en Nova Delay. Slet ikke det samme ;)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Delay pedal

Indlæg af Stevi »

[quote="NBN"]Hey.

Jeg står og skal invester i en ny delay pedal. Havde før DD3 fra boss, men synes det er på tide med en udskiftning.

Er der nogen anbefalinger til en god delay pedal?
Jeg skal bruge pedalen til rock og blues.[/quote]
Jeg har selv skiftet en DD-3 ud med en DD-20. DD-20 er efter min mening det bedste bud i prisklassen 1000-2000 kr (nyt/brugt). Den er robust, simpel at betjene og den lyder fedt og er let at få til at ligge i mixet. Alle kontroller er let tilgængelige og intuitive.
Jeg har også haft følgende, men de røg igen:

Nova Delay: Alt, alt, alt for kompliceret at betjene. Eksempelvis kan man vælge om et preset skal følge global tap-tempo, eller starte op med et forvalgt tempo. Dette valg indikeres ved en lille lampe, som enten blinker hurtigt eller langsomt. Eller også er det en række lys, jeg husker det ikke helt, men bottom line er at rigtig mange af Novaens funktioner indikeres på netop denne måde, som i mine øjne er en totalt hjerneblødning, som er med til at smadre et ellers fint produkt. Hvorfor har man ikke bare lavet en række indikatorer, i stedet for at man som bruger skal holde øje med om en lampe nu blinker hurtigt eller knap så hurtigt? Ud over det, så synes jeg at det var svært at få Nova Delay til at ligge godt i mixet; som oftest var dens repeats alt for skarpe og fremstående.

Nova Repeater: Lyder vildt meget federe end Nova Delay, men det er totalt unødvendigt at en så simpel pedal SKAL have 9V/300 mA. Det burde kunne gøres bedre. Kan man leve med den dårlige strøm, er det en fed pedal uden alt for mange dikkedarer. Nova Delay har samme strømkrav, og der er det ok, men det holder ikke på en så simpel pedal som Repeateren. Ligger meget bedre i mixet end Nova Delay.

T-Rex Replica: One trick pony. Jeg havde sådan én i lang tid som min eneste delaypedal, og den gør det kanon. Den er bare for dyr, og har for få features. Subdivision-knappen kunne de godt have sparet sig; det er sgu ikke så smart at den giver ottendedelstrioler, når man, hvis man ellers har brug for at tappe andet end fjerdele, oftest har brug for puntkerede ottendele. Derudover synes jeg at kvaliteten er alt for ringe på sådan en dyr pedal. Skodpots og dårlige stik.
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen