Warmoth GAS

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"]Mere Pau Ferro på mahogni ...

Billede

Billede[/quote]

Man skulle ikke tro det, men det er faktisk lykkedes nogen at lave en grimmere SG. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

Ja - kropsformen er jo totalt hippie - sådan er det. Men det er nu mere træet ... det kunne være fedt på en telecaster.

Billede

Macassar gribebræt på Goncalo Alvez hals.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"][quote="SustainerPlayer"]Mere Pau Ferro på mahogni ...

Fine billeder af guitar kroppe[/quote]

Man skulle ikke tro det, men det er faktisk lykkedes nogen at lave en grimmere SG. :D [/quote]

You say potato..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..


Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Izzy »

[quote="SustainerPlayer"]Billede[/quote]

Hvad er det for et lille hul lige ved samlingen ved hals og krop? På undersiden af halsen?
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

[quote="Izzy"]Hvad er det for et lille hul lige ved samlingen ved hals og krop? På undersiden af halsen?[/quote]

Gotoh Side Adjuster

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

Billede

Billede

Aye ... jeg må lave mig en bastard Les Paul en dag. Bare uden den tåbelige kontrol-layout. Og ordentlig mensur og halsprofil ... hmm ... hmm ...

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Izzy »

[quote="SustainerPlayer"]
Aye ... jeg må lave mig en bastard Les Paul en dag. Bare uden den tåbelige kontrol-layout. Og ordentlig mensur og halsprofil ... hmm ... hmm ...[/quote]

.. he.. jeg er heller ikke så meget LP mand pga. dens kontrol-layout og mensur. :P ..
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af GodSpeedDK »

Hvad er der galt med kontrol-layout'et? De skal jo alligevel stå på 10 allesammen, og, i modsætning til en strat, sidder de ikke i vejen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]Hvad er der galt med kontrol-layout'et? De skal jo alligevel stå på 10 allesammen, og, i modsætning til en strat, sidder de ikke i vejen.[/quote]

Pickup-skifteren sidder fejlplaceret. Når man lige får lyst til at tappe lidt, så kommer man uvægerligt til at banke til omskifteren, så den ryger over på hals-pickuppen. Hvis man ikke har dette problem, er det bare fordi man er en alt for elegant guitarist.

Ud over det behøver man kun en samlet volumenknap og så måske et par mini-switches til sin sustainer, p-rails eller lign.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GodSpeedDK"]Hvad er der galt med kontrol-layout'et? De skal jo alligevel stå på 10 allesammen, og, i modsætning til en strat, sidder de ikke i vejen.[/quote]

Pickup-skifteren sidder fejlplaceret. Når man lige får lyst til at tappe lidt, så kommer man uvægerligt til at banke til omskifteren, så den ryger over på hals-pickuppen. Hvis man ikke har dette problem, er det bare fordi man er en alt for elegant guitarist.

Ud over det behøver man kun en samlet volumenknap og så måske et par mini-switches til sin sustainer, p-rails eller lign.[/quote]

Jeg kunne ikke være mere enig. Det er NØJAGTIGT mit problem med Les Paulens kontroller.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GodSpeedDK"]Hvad er der galt med kontrol-layout'et? De skal jo alligevel stå på 10 allesammen, og, i modsætning til en strat, sidder de ikke i vejen.[/quote]

Pickup-skifteren sidder fejlplaceret. Når man lige får lyst til at tappe lidt, så kommer man uvægerligt til at banke til omskifteren, så den ryger over på hals-pickuppen. Hvis man ikke har dette problem, er det bare fordi man er en alt for elegant guitarist.

Ud over det behøver man kun en samlet volumenknap og så måske et par mini-switches til sin sustainer, p-rails eller lign.[/quote]

Ja, okay, pickup-skifteren sidder i vejen, og for mit vedkommende sidder den i vejen allerede ved almindelig strumming. Men potmetrene skal jo bare stå på 10, så her ser jeg ikke problemet. De sidder da fint på et sted, hvor man ikke kommer i karambolage med dem. På en strat bør man naturligvis fjerne den ene tone-kontrol, og rykke volume og den anden tone et hak ned, men det er jo en anden snak.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af GuitaRasmus »

Nej nej nej - det er netop med volumenknappen, at jeg synes man virkeligt kan bruge guitarens dynamik. Jeg har kun to settings på min forstærker - clean og dist, og alt midt imellem laver jeg med volumenkontrollen.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Izzy »

[quote="GuitaRasmus"]Nej nej nej - det er netop med volumenknappen, at jeg synes man virkeligt kan bruge guitarens dynamik. Jeg har kun to settings på min forstærker - clean og dist, og alt midt imellem laver jeg med volumenkontrollen.[/quote]
.. det er også det jeg for det meste gør.. det er altså fedt at få guitaren til at arbejde sammen med forstærkeren..
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]Nej nej nej - det er netop med volumenknappen, at jeg synes man virkeligt kan bruge guitarens dynamik. Jeg har kun to settings på min forstærker [/quote]

Jeg har kun én... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Telemaster »

Det er jo helt sindssygt, så mange vanvittigt grimme guitarstumper, I har linet op i denne tråd :D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]Nej nej nej - det er netop med volumenknappen, at jeg synes man virkeligt kan bruge guitarens dynamik. Jeg har kun to settings på min forstærker - clean og dist, og alt midt imellem laver jeg med volumenkontrollen.[/quote]

Jeg gider bare ikke rigtig det dér "der er 1000 lyde mellem 0 og 100 på potmeteret"-trip, for i sidste ende ender man bare med at skulle stå og finindstille hvert andet sekund, i stedet for at spille guitar. Så hellere finindstille (sine pedaler/forstærker) hjemmefra, og nøjes med at trampe på pedaler, når man spiller.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Swampthing »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GuitaRasmus"]Nej nej nej - det er netop med volumenknappen, at jeg synes man virkeligt kan bruge guitarens dynamik. Jeg har kun to settings på min forstærker - clean og dist, og alt midt imellem laver jeg med volumenkontrollen.[/quote]

Jeg gider bare ikke rigtig det dér "der er 1000 lyde mellem 0 og 100 på potmeteret"-trip, for i sidste ende ender man bare med at skulle stå og finindstille hvert andet sekund, i stedet for at spille guitar. Så hellere finindstille (sine pedaler/forstærker) hjemmefra, og nøjes med at trampe på pedaler, når man spiller.[/quote]

+1000 !!
Jeg overvejer seriøst at droppe volume og tonekontroller på straten og have 3 miniswitches. 1 til hver pickup i fase/off/modfase.
Alt det der med stille på volume og tone har jeg slet ikke tid til.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Sasha »

(Svensk accent on): Joh, men så här blir det ju inte organisk på något sät...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af GuitaRasmus »

Sådan havde jeg det også i lang tid, men så prøvede jeg at vænne mig til det, og nu ville jeg bestemt ikke undvære det. Jeg tænker slet ikke over det når jeg gør det, og det giver altså bare uendelige muligheder for variationer - og så slipper man for et hav af pedaler. Får I aldrig lyst til "samme lyd, bare lidt mere crunch", mens I står og spiller? Eller f.eks. en ganske let knækket clean?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen