8 ohm forstærker 16 ohm cab

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 8 ohm forstærker 16 ohm cab

Indlæg af Sasha »

Først og fremmest, at den ikke lyder optimalt. Dernæst større slid på udgangsrør samt evt. "problemer" med udgangstransformatoren.

Det må så være en JCM900-combo, du har? Jeg ville enten købe en højttaler med den rette impedans eller få din Marshall "rewired" indeni, sådan at den istedet kan køre 8 og 16 ohm. Det er hurtigt gjort.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 8 ohm forstærker 16 ohm cab

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Sasha"]Først og fremmest, at den ikke lyder optimalt. Dernæst større slid på udgangsrør samt evt. "problemer" med udgangstransformatoren.

Det må så være en JCM900-combo, du har? Jeg ville enten købe en højttaler med den rette impedans eller få din Marshall "rewired" indeni, sådan at den istedet kan køre 8 og 16 ohm. Det er hurtigt gjort.[/quote]

Det er toppen, jeg har og den kan stilles om til 16 ohm. men jeg håber på snart at skifte den ud med en anden top.
Og så har jeg lige fået fat i et 1x12 cab med en billig standardenhed (Harley Benton) som jeg vil "porte" og sætte en bedre enhed i.
Jeg har allerede et 4x12 V30 8 Ohm cab, men øver i 2 øvelokaler og er igang med at arbejde på at skulle slæbe mindst muligt frem og tilbage.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 8 ohm forstærker 16 ohm cab

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Hvis det kun er 1x12-kabinettet, som er problemet, var det så ikke en idé at skifte enheden til en 16 ohms "billig standard-enhed"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen