HMH - omlakering

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Dannyboy »

Et billit og nemt alternativ kunne være at slibe den ned og give den en mørkere nuance med bejdse og voks. Det kan se überfedt ud, hvis du spørger mig. Specielt hvis du også olierer eller bejdser gribebrættet så det blir lidt mørkere

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Michael Vajhøj »

Det vil helt klart - i mine øjne - sænke værdien hvis du omlakerer den...

At jeg så synes at folk er lidt for optimistiske i deres prisansættelser af en brugt danskbygget guitar (ligemeget om det er Hansen, Mørch osv.) er så en anden side af sagen... En god guitar er det sikkert, men man kan da få meget andet for 9k...

Jeg tror seriøst ikke at jeg ville kunne få 9k for nogen af mine Mørch'er hvis jeg skulle ud og sælge dem, men det skal jeg jo heldigvis heller ikke... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Smittefar »

Jeg fik lige præcis 9k for min Mørch Tele - og den var altså med et lidt mere mainstream udseende
Modded guitars were crap right out of the factory

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Anonym »

Måske ville det ikk blive så dyrt, bare for relic'n udført af Henning..Det ville nok gøre guitarren en anelse mere interresant IMO.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Hapsall"]Måske ville det ikk blive så dyrt, bare for relic'n udført af Henning..Det ville nok gøre guitarren en anelse mere interresant IMO.[/quote]

Mjøhh ... til gengæld vil en relic skulle udføres på hele guitaren, hardware inkl., og så tror jeg vi lander samme sted alligevel.

Mht. tålmodighed i forhold til brugtmarkedet, så giver jeg ikke meget for det. Det er jo ikke "lige i øjeblikket" det står stille. Det har stået stille i flere år nu, og der er ikke just udsigt til, at det ændrer sig sådan lige med det samme.

Jeg tror sgu snart bare jeg stiller den ud til storskrald. Så slipper jeg da for at spekulere mere over den åndssvage guitar ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg tror sgu snart bare jeg stiller den ud til storskrald. Så slipper jeg da for at spekulere mere over den åndssvage guitar ...[/quote]
Så kan du jo lige så godt sænke prisen. Alt kan sælges, det er bare et spørgsmål om for hvor meget.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Anonym »

Altså hardware relic er sgu ikke det svære,,,saltsyredampe, regn og lidt tid...
Krop en tur i fryser,,lidt ridser hist og pist,,lidt afslibning på hals afsluttet med gl motorolie m.m. og så til sidst en slagplade i mintgrøn,,,som kan købes nede ved Henning uden at det sprænger banken...

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Anonym »

Nu ikke give helt op!

En løsning.

Enten til bedet eller til en tilhænger af "heavy relic"!

TT: Nej - sæt nu den pris ned eller få bud på den, hvis den irriterer dig at have stående. Nogle gange må man æde et tab på grej. Eller ... det gør vi vel hele tiden? :D

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Hapsall"]Altså hardware relic er sgu ikke det svære,,,saltsyredampe, regn og lidt tid...
Krop en tur i fryser,,lidt ridser hist og pist,,lidt afslibning på hals afsluttet med gl motorolie m.m. og så til sidst en slagplade i mintgrøn,,,som kan købes nede ved Henning uden at det sprænger banken...[/quote]

Altså, Tim, nu har jeg jo set nogle af dine tidlige eksperimenter, og uden at fornærme nogen, kan man vel godt påstå, at "øvelse gør mester", også i denne sammenhæng? Og mine egne første spæde amatørforsøg har jeg ikke tænkt mig skulle gå ud over en relativ dyr guitar, der i forvejen er umulig at sælge :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"]

TT: Nej - sæt nu den pris ned eller få bud på den, hvis den irriterer dig at have stående. Nogle gange må man æde et tab på grej. Eller ... det gør vi vel hele tiden? :D [/quote]

Jo tak, jeg rammer snart 50% af, hvad jeg selv gav (bevares, det var måske ikke den klogeste handel, jeg har gjort, men alligevel ...)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Hapsall"]Altså hardware relic er sgu ikke det svære,,,saltsyredampe, regn og lidt tid...
Krop en tur i fryser,,lidt ridser hist og pist,,lidt afslibning på hals afsluttet med gl motorolie m.m. og så til sidst en slagplade i mintgrøn,,,som kan købes nede ved Henning uden at det sprænger banken...[/quote]

Altså, Tim, nu har jeg jo set nogle af dine tidlige eksperimenter, og uden at fornærme nogen, kan man vel godt påstå, at "øvelse gør mester", også i denne sammenhæng? Og mine egne første spæde amatørforsøg har jeg ikke tænkt mig skulle gå ud over en relativ dyr guitar, der i forvejen er umulig at sælge :) [/quote]

Altså den sidste blev ret fed IMO..og den blev faktisk solgt ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"] ... men alligevel ...[/quote]

Ja det argument er svært at stille noget op imod :)

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg har en rimelig mainstream Strat, jeg gerne vil bytte lige over, hvis du bare vil af med et eller andet :D
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Runem »

Jeg kunne godt overveje at købe den, men ja farven er sgu ret fesen. Ikke desto mindre ville jeg slet ikke have den, hvis du også hjemmelakerede den.

Min holdning er, at du har sat den for dyrt all along. Ved selvfølgelig ikke, hvad du selv har givet brugt. Men der er langt fra kvaliteten af de gamle spader til Hennings nye. Også ifølge manden selv. Så selv om det med garanti er en fed spade, så er 9000 sgu for meget. Jeg kan heller ikke tro, at den har kostet 16.000-18.000 fra ny.

Så du får den næppe solgt til den pris, og slet ikke hvis du selv maler den...

Tror det er samme issue, som rammer mærker som G&L og - som nævnt ovenfor - Mørch osv.

Hennings tidlige guitarer er blevet solgt alt for dyrt i kølvandet på hans senere succes. Og jeg har set adskillige tilfælde af, at folk smækker dem på nettet til ublu brugtpriser.

Nu er du jo en fornuftig og ærlig fyr, og din pris er vel som udgangspunkt heller ikke ude i hampen. Men vi ved jo alle sammen, at brugtmarkedet er i koma.

Måske er bytte et alternativ til at "tabe" penge... Tror du må indse, at du selv har givet for meget for den i sin tid (du har købt den brugt også, right?)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Runem"]Jeg kunne godt overveje at købe den (...) [/quote]

... og i den forbindelse har du vel så gjort op med dig selv, hvad du evt. ville give for den? Tør man spørge, hvad du kom frem til?

[quote="Runem"]

Måske er bytte et alternativ til at "tabe" penge... Tror du må indse, at du selv har givet for meget for den i sin tid (du har købt den brugt også, right?)[/quote]

Jo. Hvad jeg helt præcis gav, vides ikke helt, for den var en del af en byttehandel. Men værdien af det jeg byttede med, ligger til, at den var modparten der lavede en god handel. Og det vidste jeg godt. Dog er jeg lidt overrasket over, at handlen alligevel var SÅ dårlig for mig. Anyways, det gider jeg ikke græde snot over ...

Jeg vil såmænd mægtig gerne bytte den til noget spændende. Men ikke engang dét, får jeg tilbudt.

Mht. prisen, så er det vel ikke nødvendigt ligefrem at skrive i annoncen, at der selvfølgelig er lagt prutte-buffer oveni. 9K selvfølgelig bare et udgangspunkt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af AnotherDan »

Brugtmarkedet er røv i øjeblikket...

Krydser fingre for hvad end du vælger Mikkel :) Og det var Olympic white jeg mente tidligere hehe.
Bah

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af fortytwo »

Jeg ville klart snakke med Henning om, at han refin'er den, mest af den grund, at et veludført refin job, af ham der har lavet den, faktisk ville kunne få prisen lidt op..

Hypotetisk regnestykke:

Startpris før prutning i den nuværende farve 9k
Smertegrænse 6k
Solgt for smertegrænsen..

Prof. refin til en farve der vil sælge den 3,5k
Startpris før prutning i den nye farve 12,5k
Smertegrænse 9,5k
Solgt for 10,5k

Der er to ting der "trækker" ned på den guitar, farven, og hardtail'en.. Selv kan jeg godt li' en hardtail strat, men det er den jo nogen der ikke kan, men farven, den er bare lidt off..

Prof.refin = Solgt
DIY refin = Solgt til meget mindre penge..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Anonym »

[quote="AnotherDan"]Brugtmarkedet er røv i øjeblikket...[/quote]

Mon ikke vi skal se i øjnene, at brugtmarkedet er "normalt" i øjeblikket og vil være det lang tid fremover?

De fleste af os blev nok forelsket i både den økonomiske optur, og ikke mindst de mange fede købe muligheder på et blomstrende internationalt marked? Men det er forbi - og der er ingen udsigt til, at næste "køb-og salgfest" er på vej.

Ligesom på boligmarkedet er det surt show for dem, der fik købt for meget og/eller for dyrt.

Der bliver handlet lidt mindre og til ikke så høje priser nu. Get with the program. :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Pluto »

[quote="fortytwo"]Jeg ville klart snakke med Henning om, at han refin'er den, mest af den grund, at et veludført refin job, af ham der har lavet den, faktisk ville kunne få prisen lidt op..

Hypotetisk regnestykke:

Startpris før prutning i den nuværende farve 9k
Smertegrænse 6k
Solgt for smertegrænsen..

Prof. refin til en farve der vil sælge den 3,5k
Startpris før prutning i den nye farve 12,5k
Smertegrænse 9,5k
Solgt for 10,5k

Der er to ting der "trækker" ned på den guitar, farven, og hardtail'en.. Selv kan jeg godt li' en hardtail strat, men det er den jo nogen der ikke kan, men farven, den er bare lidt off..

Prof.refin = Solgt
DIY refin = Solgt til meget mindre penge..[/quote]


Jeg er bange for du har ret.Hvis Hansen malede og relicerede den i f.eks sort ,ville det være en(intet er sikkert)sællert.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af VilhelmNielsen »

Det der trækker ned for mig er helt klart hardtail. Af en eller anden grund ville jeg ikke købe en strat med hardtail.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen