Rytterens store grejflash!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Rytterens store grejflash!

Indlæg af thomasrytter »

Ja, det kan sgu godt mærkes når den skal frem og tilbage, sådan en Twin. Den er pisse tung...
Til gengæld synes jeg, at det er 20 gange nemmere at okse en tung forstærker frem og tilbage, end at skulle til at rode med diverse opmikninger.

Egentlig er det ikke så slemt når den er i flightcasen. Gode, blå hjul, og så kan der stables board, flightcases, stativ, osv ovenpå, så det hele kan køres på en gang...

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Rytterens store grejflash!

Indlæg af thomasrytter »

[quote="Runem"]Labert flash. As they should be! Hvad spiller du med, om man må spørge? Bare balle?[/quote]

Jeg takker :)

For tiden spiller jeg kun balle. Har tidligere spillet en del originalt, men "de kunstneriske ambitioner" er gledet mere og mere i baggrunden i løbet af de sidste par år. Skulle jeg spille originalt igen, kunne det være fedt, at prøve et mere akustisk udtryk af - måske er jeg ved at være blevet gammel nok til at starte et countryband inden for den nærmeste fremtid? :)

Jeg spiller stadig en del jobs - hovedsageligt i Århusområdet - hvorfor det også er vigtigt for mig, at lortet i bund og grund bare virker og passer til mig.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Rytterens store grejflash!

Indlæg af Sasha »

[quote="thomasrytter"]
Til gengæld synes jeg, at det er 20 gange nemmere at okse en tung forstærker frem og tilbage, end at skulle til at rode med diverse opmikninger.

[/quote]

Der er øjensynligt ét eller andet modsætningsforhold her, som jeg slet ikke forstår..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Rytterens store grejflash!

Indlæg af thomasrytter »

Tjah, det jeg tror jeg mener er, at ja - twin reverben er tung og uhandy i forhold til fx min reinau, der er lille praktisk og kan bæres til et job under armen. Til gengæld flytter den lige det mere luft, så jeg ikke synes jeg behøver smide en mikrofon på den, selv på mellemstore jobs.
Hvis jeg tager reinauen med på et mellemstort job, vil det efter min mening være nødvendigt at mike den op, og lige liste den en lille smule ud over fronten, da den bare er mindre, og derfor lettere drukner når musikken spiller...

Jeg kan godt lide at spille jobs på baggearet, og synes det er meget mere besværligt at skulle rode med mikrofoner, stativer, ekstra kabler, mixer, osv, end det er at slæbe de 10 ekstra kilo til scenen, og så kunne spille rummet op på rent baggear?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Rytterens store grejflash!

Indlæg af Sasha »

Ja, OK.

Jeg ved ikke, om jeg er helt enig. Men det giver dog mening!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen