Kortsluttet pickup.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"].....

Hvis det var pickuppen der kortsluttede, burde der INTET signal være igennem, overhovedet - det er én lang spole, så hvis den kortsluttes, er der overhovedet ingen lyd. ......[/quote]

Nu er det jo en Humbucker.. Så det er jo to spoler, som er forbundet med hinanden, jord og plus på 4 punkter, der så kan kortslutte på kreative måder. Og den har skjold på.
Jeg ville skille den pickup ad, og se om det tape, der er den eneste isolering, har det ok.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af Sasha »

Jeg tror nu altså også nok, at jeg personligt lige ville prøve en ny pickup-omskifter, før jeg tyede til den helt store omgang pickup-voodoo. Hvad sker der i omskifterens midterstilling? Kan du påvirke sagerne ved at "vrikke" med pickup-omskifteren?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af JGreen »

Nej, når jeg skiftede ned på bridge pickuppen var der ingen ting, og på midter positionen var den alvorligt meget lavere end normalt.

Jeg har meget svært ved at se hvordan det skulle kunne være omskifteren. Ja den er helt åben, men hvis den kortslutter 1 pickup kortslutter den vel begge?

Desuden sveder jeg ikke i nærheden af switch selectoren, og bruger den for sjældent til at der ville komme ved i den.

Det kan være jeg skal skille den ad og proppe vanddråber diverse steder til jeg opnår samme effekt. :geek:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af Sasha »

Nu kunne det vel teoretisk set også skyldes "alimdeligt slid og anløb", som ikke nødvendigvis har noget med sved at gøre?

Men jeg skal ikke prale af at sidde med en skudsikker forklaring på problemet - især ikke uden at have haft næsen i sagerne.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af JGreen »

Det er kun sket 3 gange med længere tids mellemrum, på meget varme scener efter 1- til 1½ sæt, hvor guitaren har haft dråber af sved løbende ned over kroppen.

Den del af guitaren som selectoren sidder på har ikke været påvirket af sved på denne måde.

Desuden går problemet i sig selv så snart guitaren tørrer.


Iøvrigt er guitaren fra 2006 og har fået volumepotmetrene udskiftet samtidig med pickupperne et par år efter.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="JGreen"]Nej, når jeg skiftede ned på bridge pickuppen var der ingen ting, og på midter positionen var den alvorligt meget lavere end normalt.

Jeg har meget svært ved at se hvordan det skulle kunne være omskifteren. Ja den er helt åben, men hvis den kortslutter 1 pickup kortslutter den vel begge?

Desuden sveder jeg ikke i nærheden af switch selectoren, og bruger den for sjældent til at der ville komme ved i den.

Det kan være jeg skal skille den ad og proppe vanddråber diverse steder til jeg opnår samme effekt. :geek:[/quote]

Nej, switchen kan netop godt kun være anløbet på den ene pol, og derfor kun kortslutte den ene. Hvis du så sætter den i midterpositionen, vil størstedelen af det samlede signal løbe til stel, og det er måske derfor du kun hører meget svagt signal. Jeg ville ihvertfald lodde et nyt bridgepickuppotmeter i, og en ny switch. Jeg er næsten 100% sikker på at dine problemer vil forsvinde. Få det nu bare gjort - det giver ikke så meget mening at teoretisere en hel masse over hvad problemet skyldes, det er jo en udgift på under 150,- at skifte de to.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af Jake »

Haha, jeg må vise mig enig med Rasmus her - få det nu bare gjort ;-)

Jeg har selv brugt en switch på mine humbucker-guitarer, der meget ligner, hvis ikke er denne her type:

Billede

Den er lukket, og det har jeg været ret glad for, da det i hvertfald betyder at den har virket rigtig godt og til rigtig mange gigs. Jeg giver den ret meget gas, og sveder derfor også en del.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af Loomer »

[quote="JGreen"]Nu har jeg lavet en modifikation med en lille ring af "green stuff" under hver knap så sveden ikke længere burde kunne løbe ned i portmetrene. Så ser vi om det ikke hjælper i aften.[/quote]

Green stuff? Er det det Green Stuff jeg tror det er? :D

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af JGreen »

Jeps, nogle rester jeg havde liggende fra de gamle WH40k dage.

Jo kunne godt være jeg skulle gøre det bare for en god ordens skyld.

Så vi tror altså stadig ikke på det kan være selve pickuppen?

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortsluttet pickup.

Indlæg af Loomer »

Haha, fedt! Jeg havde sgu ikke lige troet at det kunne bruges til den slags også. Tak for det indirekte tip!

Jeg sveder nemlig også som jeg-ved-ikke-hvad, så det kan gå hen og blive aktuelt. Desuden har jeg jo spandevis af Green Stuff liggende, for jeg har jo ligesom ikke solgt ud, og holder stadig 40k-fanen højt! ;)

The Emperor Protects :P

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen