At bygge en mur.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bygge en mur.

Indlæg af Morten_Lyse »

+1 i anden og med sløjfer og bånd.

En ting er genre, og hvordan man mener det skal lyde, men ingredienserne her; masser af larmende baggear, højt til loftet osv er alle dele af en kage, jeg ville styre uden om, hvis jeg var ansvarshavende bager.

Vi var der lige i går med bandet; Et job i en hal med ca. 250 mennesker. Bassisten har TC bas-gearet med 2x12" og 2x10" kabinetter. Han havde så lånt et ekstra 4x10" i håb om at "fede tingene lidt mere op" i det store rum. Well, han lod fornuften gå forud for alt andet ved at konstatere, at tingene i hvert fald var anderledes, men absolut ikke bedre, end når han brugte hans normale setup med 2x12" og 2x10". - Det samme med mig. Jeg havde mit 2x12" med til guitar og overvejede et ekstra kabinet, men jeg er glad for, at jeg ikke gjorde det.

Derimod havde vi fordoblet PA'ets front så vi havde 2 stk 18" og 2 stk 15" subs samt 4 stk 15/2 topkasser. Og lydbilledet var, uden at spille ret meget for højt, langt mere roligt og meget nemmere at styre end vi er vant til.. Ud over det, er det "a breeze" at lave monitor på en scene, hvor baggearet er på et "afstemt niveau." Jeg kommer fremover til at spille mange jobs på mit 1x12" portede kabinet, tør jeg godt love. Jeg har rigtig god fornemmelse af guitaren hos mig; og et par optagelser af de sidste jobs taler deres eget sprog i forhold til hvor problemfrit man kan ligge guitaren lige præcis der, hvor den skal være IMO. (Og jeg er sku' hverken rock-forskrækket eller kandis-kind-of-guy..)

Det er klart, at skal scenen ligne rammstein på coke, så kommer man ikke langt uden en væg, et par tårne, en bro, et tankskib og et tordenskrald.. - Udfordringen består så nok i at få det til at lyde fornuftigt..

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bygge en mur.

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Morten_Lyse"]+1 i anden og med sløjfer og bånd.
[/quote]

1 i anden, er stadig 1 ;)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bygge en mur.

Indlæg af Loomer »

Nå, så er det så småt ved at nærme sig med det der job efterhånden. Jeg tror jeg går efter løsningen med BYOC boostere foran hver amp. Any thoughts?

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bygge en mur.

Indlæg af AnotherDan »

Hvorfor ikke bare en boss pedal eller lignende?
Jeg har flere pedaler med buffere hvis du skal låne.
Bah

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen