"Din lyd"

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Ja, jeg har vist hørt det før. Men hold da op: Hver gang chokeres jeg over, HVOR forskellig en opfattelse man kan have af, hvad god lyd er (og ikke kun på guitaren). Men jeg glædes oprigtigt på dine vegne over, at du er tilfreds![/quote]

Hehehe, jeg synes ellers du sagde at du ikke synes det var SÅ slemt. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Sasha »

Jah, dagsformen kan selvfølgelig variere lidt... :-)

Men lad mig igen understrege, at det glæder mig, at du/I er tilfredse!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af AnotherDan »

Andkrup du rører i dit eget indlæg selv to ting... Selve lyden og selve spillet.

Min lyd er i øjeblikket spillet på noget så simpelt som et par drive pedaler, delay ind i en blackheart little giant som er skruet rigtig godt op så jeg kan styre den knækker med mit anslag. Jeg kan godt lide en mættet og fyldig hård drive/distortion en rumlig clean med god klang.

Vedr. spillet så er jeg ikek verdens stærkeste teoretiker, det kan godt irriterer mig, da jeg hellere vil skrive sange end at øve den slags nu til dags. Men jeg syntes selv jeg arbejder med en simpel tilgang til det, og for noget ud af de begrænsede evner jeg nu engang har.

Jeg mener klart jeg kan få min lyd ud af de fleste forstærkere så længe jeg bare har en hæderlig stratocaster til rådighed. Jeg spiller med .10'ere nu, og det er jeg ret glad for. Som andkrup et rimelig hårdt plektor, af samme årsager.

Kan høre noget lyd her - som jeg også har posted tidligere: <a href="http://www.facebook.com/anotherdanmusic" rel="nofollow">http://www.facebook.com/anotherdanmusic</a> (det kan også høres for dem uden en facebook konto).
Jeg arbejder egentlig mere med min sangskrivning end med "min lyd" - der er jeg ikke så kræsen når det kommer til stykket.
Bah

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Loomer »

Min lyd er...

Øh..

Nedstemt og forvrænget som ind i helvede, men det overrasker vel næppe nogen.

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

"Din lyd"

Indlæg af andkrup »

jeg syns de 2 ting hænger rigtig meget sammen.

Det er smart i gearnørderiets ånd, at kunne separere tone fra spil, fordi det på den måde gør det let at finde ud af hvad for noget gear man vil drømme om. Hvis man er lidt obsessive-compulsive mht at øve sig på sin guitar, kan man samtidigt slippe for at bekymre sig om at det lyder dårligt fordi man har dårligt gear/spade :)
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af kraen »

[quote="andkrup"][quote="kraen"]Jeg har ikke én lyd. Det kommer nemlig 100% an på, hvad jeg skal spille til. Nu har jeg spillet en del teater de sidste 7 år, og der har da været brug for både 50'er rockabilly, metal, jazz, rock-genrelyde. Men når jeg er ude at spille balle eller andet, hvor jeg selv må bestemme lyden bliver det som regel min Ibanez HSS strat i en næsten hvilken som helst forstærker, der både kan klare clean og distortion. Til gængs pop/rock prøver jeg at ramme noget, der ligner Steve Lukathers lyd, da det i mine ører er den perfekte kombination. Hvis jeg så også bare havde hans talent.[/quote] men du har jo nok alligevel enelleranden ting der er gennemgående i din lyd, uanset hvad du spiller og hvilken genre det er?[/quote]

Tja, nej, det tror jeg ikke. Det skifter lidt som vinden blæser. Selvfølgelig vil jeg helst spille på min Ibanez, men passer den ikke lige ind, så bruger jeg en af de andre, jeg har. Det samme med pedaler og effekter. Mht. forstærker, så er den rimelig konsistent, men det er simpelthen fordi, det er den eneste, jeg har. Hvis jeg havde flere, var den heller ikke hellig.

Så det eneste, der går igen i "min lyd" må være mig selv.

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Christian Mogensen »

Spændende indlæg folkens, men jeg tror det er rigtig fint, at vi ikke er hinandens lydmænd!

Jeg vil også vove mig derud, hvor jeg mener, at jeg kan lyde af mig selv på en del forskelligt grej - men derfor kan man jo sagtens ha' sine favoritter.
Jeg har lagt mærke til, at jeg kan ha' en tendens til at ændre spillestil, i særdeleshed anslagsteknik, alt efter hvilken guitar jeg får i hænderne; det er svært ikke at blive påvirket af, hvordan guitaren resonerer, føles at spille på, og fornemmes. Hvis man prøver at presse alle vidt forskellige guitarer hen imod samme lydideal, så tror jeg men ender med at spænde ben for sig selv...

Men når jeg helt selv kan vælge, så foretrækker jeg lyden af singlecoils i forstærker; allerhelst med MIN samling af pedaler imellem. (Forstået således at jeg ikke slår flikflak af ren og skær benovelse hvis jeg præsenteres for en pedalpark beboet af Behringer-produkter).
Hvis jeg selv må vælge, så synes jeg der er få ting der glæder en semi-clean flyder-akkord guitar ligeså godt som tremolo; i særdeleshed min Gollmer. Og så måske lige et lille hint at den vibede chorus fra min CE-1 oveni, hvis nummeret tillader det... Så er vi ved at være der.
Jeg elsker at eksperimentere med delay-effekter, både hvordan jeg bruger effekten (en lang delay-tid og så et tilsvarende volume-swell kan jeg få masser af tid til at gå med), men også hvordan effekten lyder - derfor har jeg de sidste 2-3 år udelukkende brugt to Line6 DL4'ere til at finde ud af hvad der gjorde det for mig, og nu hvor jeg så småt har styr på det, bliver de nok hver især skiftet ud med 2 pedaler der kan lidt færre tricks, men måske kan dem bedre en DL4'erne.
Allerhelst ville jeg have drive fra min Marshall - det er det den kan, og den kan det godt! Men det er sjældent at spillestedet indbyder til at koncert m. alle-knapper-mod-øst, så jeg bliver nødt til at forlade mig på pedaler for det meste. Har sigter jeg efter nogle pedaler der kan formidle det jeg spille troværdigt til forstærkeren, bare med mere hår på. Det betyder, at jeg for tiden primært bruger 2xOCD, samt 1xRC Booster, eller 1xgammel TC Booster. Jeg ved, at man sjældent kan få nogle helt neutrale OD-pedaler, så derfor prøver jeg, at finde nogen m. en "personlighed" som jeg kan li', og som fungerer i mit spil.

Forstærkeren skal gerne være indstillet så den dækker fra mellemtoneområdet og opad; resten må bas og trommer tage sig af. Hvis jeg skal sidde og spille alene, synes jeg det er fedt, at fylde noget i "klangkassen", men jeg har gang på gang på gang fundet ud af i øvelokalet eller på scenen, at det simpelthen bliver pissebesværligt, når man er 2/3 mand der gerne vil ligge og buldre det samme sted.
Min Marshall er indstillet som følger: Bass: 8, Middle: 10, Treble, 3, Presence 5 - Volume1: 4-5, Volume2: 2-3. Det giver mig præcis den mellemtoneorienterede lyd der gør det for mig.
Her spiller forstærkeren lige i det område hvor man v. et hårdt anslag kan få den til at brøle igennem, men ved at styre højrehånden lidt kan få den til at være lækker og subtil i lydbilledet; den dynamik er et musthave for mig; der er ikke noget værre end bands der kører i 5. gear hele vejen fra start til slut.

Min guitar har altid alle knapper på 10, og fungerer som oftest ud fra neck-PU'en. Jeg ved, at jeg kan få mange farver på paletten frem, ved at bruge volume-knappen, men på min strat går den fra 0-100 imellem 9½ og 10 - og jeg har aldrig gidet at fixe dette, såh.

Min anslagsteknik bærer tit præg af, at ha' hørt for meget musik fra "dengang far var dreng" - det er ikke altid, at jeg får kørt højrehåndens økonomi igennem; nogle gang skal anslaget bare trækkes hele vejen oppe fra hagehøjde, og så føres ned med en hvis kraft! Jeg kan have, at knap så flatterende tendens til at spille solo over alle strengene på én gang, og så bare dæmpe dem jeg ikke bruger - så lidt amatør SRV-agtigt, det er en dårlig vane jeg har fået tillagt mig, som jeg nu prøver at få "omformuleret" til noget lidt mere brugbart.

.. Hold da op en smøre - håber nogen gider at læse det :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Christian Mogensen"]Bass: 8, Middle: 10, Treble, 3, Presence 5 - Volume1: 4-5, Volume2: 2-3. Det giver mig præcis den mellemtoneorienterede lyd der gør det for mig.[/quote]

Er det en meget højfrekvent Marshall, du har dig?? Bass på 8, og Treble på 3, ville da få min til at lyde som om nogen havde lagt en dyne over den?! :wtf:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Christian Mogensen »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Christian Mogensen"]Bass: 8, Middle: 10, Treble, 3, Presence 5 - Volume1: 4-5, Volume2: 2-3. Det giver mig præcis den mellemtoneorienterede lyd der gør det for mig.[/quote] Er det en meget højfrekvent Marshall, du har dig?? Bass på 8, og Treble på 3, ville da få min til at lyde som om nogen havde lagt en dyne over den?! :wtf:[/quote]

Jeg ved ikke om den er specielt højfrekvent - men treble-knappen bruger jeg mest som en "skinger"-knap, og den lidt blødere top kan så hentes vha. presence-indstillingen.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af MacG »

[quote="Christian Mogensen"][quote="GodSpeedDK"][quote="Christian Mogensen"]Bass: 8, Middle: 10, Treble, 3, Presence 5 - Volume1: 4-5, Volume2: 2-3. Det giver mig præcis den mellemtoneorienterede lyd der gør det for mig.[/quote] Er det en meget højfrekvent Marshall, du har dig?? Bass på 8, og Treble på 3, ville da få min til at lyde som om nogen havde lagt en dyne over den?! :wtf:[/quote] Jeg ved ikke om den er specielt højfrekvent - men treble-knappen bruger jeg mest som en "skinger"-knap, og den lidt blødere top kan så hentes vha. presence-indstillingen.[/quote]

Hvilken Marshall og kabinet taler vi om ? Bass på 8 ville få mine til at buldre helt vildt..?

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Funkis »

Hmm, kernen i mit setup er forstærkeren. Ikke fordi den skal kunne alt muligt, men mere fordi hvis den ikke lyder og reagere som man vil have så er der intet der gør. Det bedste bud jeg har fundet indtil videre er de gamle skrammel kasser af Vox AC50 amps som jeg slæber rundet på en del af. De har den varme, fylde og dybde jeg søger. Pga pålideligheden har jeg de sidste på år været på jagt efter en ny amp som kan tage over. Og jeg har barberet mulighederne ned til 2 kandidater:
Swart´s Super Space Tone eller Carl Martin´s Custom shop 50

Og herfra kan jeg ikke vælge endnu men det kommer nok. I virkeligheden så ville jeg allerhelst have en forstærker på 45-50watt med en volume og en tone kontrol. Det kunne være fedt. Men så igen mit setup bliver også brugt i mange forskellige sammenhænge så optimalt i den sidste ende er det imo ikke. Dog har jeg en hobby bygger til at arbejde på denne model.

PÅ boardet har jeg 3 gain pedaler lige pt. Hvilket er en for meget men er også igang med at finde ud af hvilken jeg ikke vil bruge. Der sidder lige pt, Timmy, King of Tone og en OCD. Tror faktisk min trofaste OCD ryger, den er lidt for "hård" i forvrængningen i forhold til Analogmans king of tone. Ens for alle mine forvrængere er at gain aldrig nogen sinde kommer over kl 12. Jeg bruger meget lidt gain. Og foran har jeg en kompressor. Denne er sat til næsten ikke at komprimer så den presser drive pedalerne en smule. Mit trick til at få det til at lyde rigtigt i forskellige sammenhænge er at bruge forskellige mikrofoner i live situationer. Når rock drengene er ude så er det en Sennheiser 606 blackfire sammen med en Sennheiser 421 II. Gerne med 606éren foran kabinettet og 421éren ind bagfra i et åbent kab. Dette kan dog kun lade sig gøre på små scener. Da det er umuligt at høre et sådant på en stor scene. I andre sammenhænge er det somregl 606 og en beta57 på. Men det får min lyd til at blive luftig og defineret, samtidig med at det virker som om der er mere gain på. Ved ikke hvorfor det reagere sådan men det gør det. Jeg har aldrig fundet en drive pedal med meget gain i der lød godt.

På guitar fronten er jeg Humbucker mand. Les Paul og ES335 er de foretrukkene spader, men En tele og en LP junior bliver da også brugt jævnligt alt efter sammenhængen.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"] Hvilken Marshall og kabinet taler vi om ? Bass på 8 ville få mine til at buldre helt vildt..?[/quote]

Så vidt jeg ved, er vi ude i en "2187" fra slutningen af 70´erne, bestykket med NOS Mullard ECC83 i forforstærkeren, NOS Tesla EL34´ere i udgangen, og to 25 watts "Greenbacks" i et åbent combo-kabinet. I forhold til det "normale" Lead-kredsløb har vi så en 22 nF som overførselskondensator på "bright" kanalen (og selvfølgelig ingen bright cap), og for nyligt er den også konverteret til "shared cathode". Så vi er vel nærmest ude i noget JTM50-agtigt her? Jeg må dog sige, at sidst jeg så denne forstærker lød den også mere bright, end jeg huskede den. For da den besøgte mig sidst på sin vej fra 2144, var jeg faktisk bange for, at den var lidt mørk i det. Men man kunne jo måske frygte en anelse for, at ét eller flere af de gamle Mullard ECC83´ere ikke var på toppen længere. Jeg har før set dette komme til udtryk på denne måde - bl.a. i min Park.

Og endelig må man jo indrømme, at tonekontrollerne på sådan en klassisk non-master Marshall altså ikke er voldsomt effektive...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Sasha »

[quote="Funkis"]Det bedste bud jeg har fundet indtil videre er de gamle skrammel kasser af Vox AC50 amps som jeg slæber rundet på en del af. De har den varme, fylde og dybde jeg søger. Pga pålideligheden har jeg de sidste på år været på jagt efter en ny amp som kan tage over.[/quote]

Hvad får dig til at sige dette? Hvilke problemer har du haft med pålideligheden i din forstærker?

Jeg ville personligt mene, at en ordentligt vedligeholdt Vox AC50 er fuldt ud så pålidelig som enhver anden god og pålidelig forstærker, bygget af solide stumper.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Runem »

Min lyd er meget sådan "WRRRRROOOOOOMFPFFFFFFSSSSSWHEEEEEEEEEE...peeew... DADADADADADA...FAAAAAAIIIJJJJJ.... DUDUDUDIDIDIDIDDAAADAAAAA....TJATJATJA

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Funkis »

[quote="Sasha"][quote="Funkis"]Det bedste bud jeg har fundet indtil videre er de gamle skrammel kasser af Vox AC50 amps som jeg slæber rundet på en del af. De har den varme, fylde og dybde jeg søger. Pga pålideligheden har jeg de sidste på år været på jagt efter en ny amp som kan tage over.[/quote] Hvad får dig til at sige dette? Hvilke problemer har du haft med pålideligheden i din forstærker? Jeg ville personligt mene, at en ordentligt vedligeholdt Vox AC50 er fuldt ud så pålidelig som enhver anden god og pålidelig forstærker, bygget af solide stumper.[/quote] Jeg har ikke haft de store problemer med dem. Men de er stadig fra midt 60érne og jeg synes nu jeg holder dem vedlige på bedst mulig vis. Men engang imellem laver de ting som er "sjove" bland andet ville den ene ikke altid tænde i første forsøg et par gange. Dette fænomen holdt op igen (der er blevet kigget efter uden nogen decideret fejl fundet). Og de andre har også lavet nogle underlige ting. Jeg har endnu ikke haft brug for at skulle hente backup ampen, men jeg ville heller aldrig spille uden. Og har nok en idiotisk tro på at en ny ordenligt bygget amp er mere pålidelig. Men på den anden side ville jer hellere spille med en halv defekt Ac50 end en sprit ny Fender Hotrod når det kommer til påldelighed.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Sasha »

Jeg ville personligt hellere spille på en velrenoveret, gammel AC50...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg søger stadig efter MIN lyd, men i kan da få en status om hvor jeg er nu: Jeg har siden jeg købte min første strat ikke set mig tilbage og gør det nok heller ikke foreløbig, den guitar lyder bare rigtigt! Eller de skulle jeg måske sige, da jeg er den lykkelige ejer af hele to strater (Og nej, jeg gider ikke høre på jer der har 17 :lol :) . Derfra tænker lidt min lyd som to forskellige, en jeg bruger i balle sammenhæng, hvor jeg prøver at være lidt mainstream, ikke for mange effekter, kun lidt chorus og delay når visse hits fra firserne kræver det. "Ballelyden" fremkaldes hovedsagdeligt med en Strat, min forstærker (Egnater TOL100, indstillet til at lyde lidt af Fender ren lyd og Marshall mastervolume overdrive) og en TC G-Major til effekter. Nogle gange også en gammel Ibanez SD-9 distortion/overdrive pedal. For det meste gider jeg ikke slæbe min egen forstærker med i øveren, så låner jeg bare den Fender Twin der står der med en SD-9 eller anden overdrive foran og det lyder også super fedt. Min egen er lyd er den jeg selv for mest glæde af at spille med, her bruger jeg også gerne små underlige pedaler, min Roger Mayer Octavia kopi er min ynglings Special effect for tiden, super sjov pedal der kan lave nogle ret fede og syrede lyde. Jeg har også købte Christian Mogensens MM4 for at lege lidt med modulations effekter.

Min spille stil variere vist fra hvad jeg skal spille, nogle ting kan være fede med bare en lille smule overdrive og jeg slår strengene hårdere an, mens jeg prøver at variere min clean lyd ved at spille let for blød lyd og slå til for "Spanky" lyd af mangel på bedre ord. Da jeg ofte kun bruger en enkelt drive pedal, bruger jeg guitarens volumeknap en del, til at gå fra clean til solo, sammen men hvor hårdt jeg slår strengene an. Men det er vel nogenlunde det i alle sammen mener med "Så trænede jeg lige min dynamik og nu spiller jeg bare pisse feedt!" :lol:
Jeg bruger mine straters forreste pickup mest, der næst den bagerste. Mellem positionerne bruger jeg engang imellem til ren lyd. Hals+midter pickupen med chorus, delay, rumklang og lidt pitch detune giver en god firser ballade clean lyd. Midter pickuppen bruger jeg aldrig alene, whats it for again ??
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="MacG"] Hvilken Marshall og kabinet taler vi om ? Bass på 8 ville få mine til at buldre helt vildt..?[/quote] Så vidt jeg ved, er vi ude i en "2187" fra slutningen af 70´erne, bestykket med NOS Mullard ECC83 i forforstærkeren, NOS Tesla EL34´ere i udgangen, og to 25 watts "Greenbacks" i et åbent combo-kabinet. I forhold til det "normale" Lead-kredsløb har vi så en 22 nF som overførselskondensator på "bright" kanalen (og selvfølgelig ingen bright cap), og for nyligt er den også konverteret til "shared cathode". Så vi er vel nærmest ude i noget JTM50-agtigt her? Jeg må dog sige, at sidst jeg så denne forstærker lød den også mere bright, end jeg huskede den. For da den besøgte mig sidst på sin vej fra 2144, var jeg faktisk bange for, at den var lidt mørk i det. Men man kunne jo måske frygte en anelse for, at ét eller flere af de gamle Mullard ECC83´ere ikke var på toppen længere. Jeg har før set dette komme til udtryk på denne måde - bl.a. i min Park. Og endelig må man jo indrømme, at tonekontrollerne på sådan en klassisk non-master Marshall altså ikke er voldsomt effektive...[/quote]

Så det er et åbent kabinet. Så giver det mening. Og eftersom der ikke er rørensretning er det vel mere en tidlig JMP vi er ude i..?
Den var med ved Gathering, ikke ?

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Christian Mogensen »

[quote="Sasha"][quote="MacG"] Hvilken Marshall og kabinet taler vi om ? Bass på 8 ville få mine til at buldre helt vildt..?[/quote] Så vidt jeg ved, er vi ude i en "2187" fra slutningen af 70´erne, bestykket med NOS Mullard ECC83 i forforstærkeren, NOS Tesla EL34´ere i udgangen, og to 25 watts "Greenbacks" i et åbent combo-kabinet. I forhold til det "normale" Lead-kredsløb har vi så en 22 nF som overførselskondensator på "bright" kanalen (og selvfølgelig ingen bright cap), og for nyligt er den også konverteret til "shared cathode". Så vi er vel nærmest ude i noget JTM50-agtigt her? Jeg må dog sige, at sidst jeg så denne forstærker lød den også mere bright, end jeg huskede den. For da den besøgte mig sidst på sin vej fra 2144, var jeg faktisk bange for, at den var lidt mørk i det. Men man kunne jo måske frygte en anelse for, at ét eller flere af de gamle Mullard ECC83´ere ikke var på toppen længere. Jeg har før set dette komme til udtryk på denne måde - bl.a. i min Park. Og endelig må man jo indrømme, at tonekontrollerne på sådan en klassisk non-master Marshall altså ikke er voldsomt effektive...[/quote]

... What he said...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"] Og eftersom der ikke er rørensretning er det vel mere en tidlig JMP vi er ude i..? Den var med ved Gathering, ikke ?[/quote]

Joh, det kan du nok have ret i...

Og jo.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen