I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Morten_Lyse"][quote="Dannyboy"]Morten Lyse, jeg siger ikke at jeg spiller som Billy Gibbons. Jeg siger at hans tykke mellemtonede Gibson lyd i den pågældende ikke er særlig svær at efterligne. Hvis du f.eks tager din Les Paul med 57'ere og smider dem ind i en AD30 og skruer op, så er det altså ikke gearets skyld hvis du ikke kommer virkelig tæt på den tone han har her. Jeg har haft en AD30 for nogle år siden og med en Gibson foran, så er det bare sådan de lyder. Det er som altid bare om at finde det rigtige sweetspot. Og som jeg skriver vil jeg stadig gerne stå ved at jeg burde kunne ramme nogenlunde med min Marshall også[/quote]

Jamen jeg siger heller ikke at du IKKE spiller som billy Gibbons. :-) Og mit indlæg gik da også på, at Billys Les Paul netop ikke er meget andet (men heller intet mindre..!) end én af de allerbedste Les Pauls ogg som du selv siger; lyden af en rørforstærker der er oppe og svede for sagen. Om det så er en Marshall, en Vox eller noget andet der er "oppe og forvrænge i den liga" kan ikke grundlæggende "ødelægge" lyden af sund Les Paul.

Og jeg tror, at "sund Les Paul," er nøgleordet her. Jeg har i min guitar-tid oplevet Les Pauls nok der bare ikke leverer varen, og er for døde i sværen. Og så kan man altså hoppe og danse som man vil med exclusive pickups og hvad man ellers finder på af narrestreger, det kommer bare ikke til at fungere.

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Jeg tror vi er enige ;) Og du har helt ret mht Les Pauls. Der er mange dårlige imellem. Men derfor behøver man jo ikke købe en original 59'er for at få fantastisk lyd. En god Les Paul med gode pickupper ind i en svedende rørforstærker bør kunne gøre det, som du også selv skriver

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Stevi »

[quote="Morten_Lyse"][quote="shm"]First album til mig, hvor han spillede super reverb, og så syntes jeg der har være "slemme" perioder rent lydmæssigt, men med fede numre......og så spiller han med 0.8, til alle dem, der er af den opfattelse, at jo tykkere strenge, jo bedre...[/quote]


... 0.8..?? Det var nogen fede svende.. Jeg spiller 0.10, Stevie Ray var på 0.13 og de anses da for at være jævnt tykke.. Jesus, min lave E ligger på 0,46, så et sæt med 0,8 er jo i bas-ligaen.. :o
Hehe.. Nej, men 0,08 er godt nok "noget dingleværk"( som ræven betegnede det at bedække en stork..) på en guitar med en oven i købet ret kort mensur..

Btw, fik Billy G. ikke lavet noget custom-forstærker-halløj med 2x10" højttalere på et tidspunkt..?
Mvh;
Morten.[/quote]
Spiller du med 0.10?? Det var godt nok tykke strenge. Så er din lyse E over dobbelt så tyk som min dybe E, som er 0.046 tommer...
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen