Lyder Reliced Guitarer bedre?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyder Reliced Guitarer bedre?

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten_Lyse"]I et forsøg på at dreje denne tråd væk fra at blive endnu en i rækken, hvor man latterliggør og taler ned til Nicolai, vil jeg da lige bidrage med en ærlig mening..? :problem:

Ved Gathering i Middelfart for et par år siden, hvor Hansen præsenterede en række af hans guitarer, sagde han noget hvor jeg tænkte, "Hey, det har han sku egentlig lidt ret i.." Hans temmeligt hærgede guitarer passerede rundt og der var mange suk undervejs, for Hansens guitarer er altså, i hvert fald i mine hænder, meget levende og føles absolut på højde med de allerbedste vintage- og custom-shop-guitarer jeg har prøvet i tidens løb. Dét han sagde var, for der var nemlig også en enkelt Hansen uden "hærgning," at folk spiller anderledes på dén end på de hærgede. Og det havde han ret i. Jeg fornemmede at man (både jeg og dem jeg hørte spille) lidt mere hudløst bare "krængede liv og sjæl ud" gennem de smadrede, hvorimod stilen, både teknisk og musikmæssigt, blev lidt pænere og mere friseret på den "smukke" guitar.

Den systematiske hærgning handler jo om følelser, så måske nogen bare spiller anderledes på et raseret instrument, end de ville på en nydeligt lakeret custom-shop..? Det gælder, som alt andet, ikke alle, men bare nogen..?

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Det afhænger måske også - ihvertfald for mit vedkommende - lidt af, om "den pæne" guitar er min egen, eller om der er tale om en fremmed mands udstillingseksemplar..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyder Reliced Guitarer bedre?

Indlæg af Anonym »

[quote="Jens H"]suk.[/quote]

Helt enig.

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyder Reliced Guitarer bedre?

Indlæg af Jens H »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Jens H"]suk.[/quote]

Helt enig.[/quote]
Aj, jeg skrev nu lidt mere :) :D
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyder Reliced Guitarer bedre?

Indlæg af Starcaster »

Jeg bliver lige nødt til at give et par indspark:
1. "Jeg skal nok relic'e din guitar. Bare giv mig den med i efterskolens musiklokale i en 3 måneder så får du helt naturligt relic....skal vi sige, et par tusind kroner?" - Citat min gode ven Henrik

2. "Husk at f.eks. Hendrix' guitarer, som af mange ophæves som god lyd, var nye da de blev indspillet" - Citat PRS

Men omvendt kan jeg sagtens forestille mig at man spiller anderledes på en lidt smadret guitar. Men at det skulle lyde bedre er jo ren galenmatias. Og med bemærkninger på andre fora om at halsen står for 70 - 90 procent af lyden, skal dens finish jo regnes endnu mere med (hvis denne påstand altså holder)...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyder Reliced Guitarer bedre?

Indlæg af Sasha »

[quote="Starcaster"]
2. "Husk at f.eks. Hendrix' guitarer, som af mange ophæves som god lyd, var nye da de blev indspillet" - Citat PRS
[/quote]

Undskyld, men hvad har det med sagen at gøre?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen