Fuzz face vs. batteri klips?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Sasha »

Nej, ellers tak du!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Jake »

Haha okay, så er der vist ikke mere at diskutere ;-)

Rasmus: Send mig en mail hvis du vil prøve det. Der er funktionsgaranti! :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Sasha »

Bare en lidt nysgerrig tanke:

Når nu den omtalte Jimi Hendrix Fuzz er baseret på BC108-transistorer - hvorfor gå igennem en masse bøvl for at fodre disse med minus 9 volt? (og muligvis aflive dem i samme proces) Mig bekendt skal de da have plus 9 volt..? Men der er måske nogle patenterede voodoo-issues, jeg overser her?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Jejak »

[quote="Jake"]
Du kender ikke engang min løsning.
[Mvh Jake[/quote]

Er løsningen egentlig hemmelig? Den oplagte løsning vil (i min verden) umiddelbart være, bare at bruge en switched-capacitor voltage converter. En fuzz bruger jo ikke meget strøm, så en max1044 eller to vil jeg tro kunne klare opgaven...

[quote="Sasha"]
Når nu den omtalte Jimi Hendrix Fuzz er baseret på BC108-transistorer - hvorfor gå igennem en masse bøvl for at fodre disse med minus 9 volt? (og muligvis aflive dem i samme proces) Mig bekendt skal de da have plus 9 volt..?[/quote]

Ja hvis fuzzen skal have +9V er det selvfølgelig lidt omsonst at bruge tid på at konvertere spændingen :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Sasha »

[quote="Jejak"][quote="Jake"]
Du kender ikke engang min løsning.
[Mvh Jake[/quote]

Er løsningen egentlig hemmelig? Den oplagte løsning vil (i min verden) umiddelbart være, bare at bruge en switched-capacitor voltage converter. En fuzz bruger jo ikke meget strøm, så en max1044 eller to vil jeg tro kunne klare opgaven...
[/quote]

Sscchhyyyhh!!! Er du tosset, mand?

Det er meget, meget hemmeligt det hér!!!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Rasmus »

Shit mand. Jeg har puttet batteri i den igen... det var dét jeg lige kunne overskue ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Sasha »

Well, jeg tror såmænd blot, at du skal have vendt den dér batteri-adapter rigtigt. At få en plus 9 volts strømforsyning til at fungere med en pedal, som skal have plus 9 volt ind - Se dét tør selv jeg som gemén hobbyfusker også godt yde en vis funktionsgaranti overfor. Også uden at skulle ty til alverdens mere eller mindre patenterede firmahemmeligheder for at få det til at virke...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Jake »

[quote="Jejak"][quote="Jake"]
Du kender ikke engang min løsning.
[Mvh Jake[/quote]

Er løsningen egentlig hemmelig? Den oplagte løsning vil (i min verden) umiddelbart være, bare at bruge en switched-capacitor voltage converter. En fuzz bruger jo ikke meget strøm, så en max1044 eller to vil jeg tro kunne klare opgaven... [/quote]

Nej, der er ingen hemmeligheder, det hele kan jo findes på internettet. Pointen er blot, at Sasha udtaler sig om ting uden rent faktisk at vide hvad det rent faktisk drejer sig om.

Dette applikationspapir giver en god forklaring af forskellige typer strømforsyninger, og de forskellige muligheder man har for, med relativt få komponenter, at producere et eller flere isolerede strømudtag. Vi kan kalde det en lidt mere moderne løsning end de vi ellers kender med transformatorer der arbejder ved elnettets frekvens.

http://www.national.com/an/AN/AN-556.pdf

[quote="Jejak"]

Ja hvis fuzzen skal have +9V er det selvfølgelig lidt omsonst at bruge tid på at konvertere spændingen :) [/quote]

Helt enig.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Jejak »

[quote="Jake"]
Dette applikationspapir giver en god forklaring af forskellige typer strømforsyninger, og de forskellige muligheder man har for, med relativt få komponenter, at producere et eller flere isolerede strømudtag. Vi kan kalde det en lidt mere moderne løsning end de vi ellers kender med transformatorer der arbejder ved elnettets frekvens.

Mvh Jake[/quote]

Nårh, hehe, mit indlæg var nu ikke ment som en efterspørgsel på info om hvordan diverse almindelige strømforsyninger fungerer - det er jeg allerede bekendt med. Men tak alligevel :-)

Det er dog en fin lille application note.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"]
Nej, der er ingen hemmeligheder, det hele kan jo findes på internettet. Pointen er blot, at Sasha udtaler sig om ting uden rent faktisk at vide hvad det rent faktisk drejer sig om.

[/quote]

Well, vi kan jo kalde det "at jeg ikke gik ud fra, at Divine Amp Corp. havde opfundet noget nyt og revolutionerende på dén front, men at hele den glade stab derovre blot gør som den resterende vide verden". Det lader til, at jeg havde helt ret.

Til gengæld har jeg stadig pokkers svært ved at se relevansen i forhold til Rasmus´ fuzz. Jeg gad egentlig godt se dig bygge sådan sådan en "dims, der laver plus 9 volt om til minus volt" ind i hans pedal og derpå leve op til den førnævnte funktionsgaranti...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fuzz face vs. batteri klips?

Indlæg af Jake »

[quote="Jejak"]
Nårh, hehe, mit indlæg var nu ikke ment som en efterspørgsel på info om hvordan diverse almindelige strømforsyninger fungerer - det er jeg allerede bekendt med. Men tak alligevel :-)

Det er dog en fin lille application note.[/quote]

Det var bestemt heller ikke for at være belærende, men som du selv nævner, så er det en rigtig spændende appnote. Jeg har fundet nogle isolationstransformatorer, som kan levere 1A ved 9V, og som fylder mindre end spidsen af en lillefinger, i SMD-design. Det fungerer virkelig godt til at få en billig "flatpack" strømforsyning a lá de du kender fra computere, og som også gælder for Rocktrons "One Tap" strømforsyning, til at levere isolerede udtag ved forskellige spændinger.

Væk er transformatorbrum, ineffektivitet, ringe efficiens og strålingsstøj! Super tjekket :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen