Guf for vintage-freaks!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af MacG »

[quote="Jackie van Hippie"]Jeg må tilslutte mig dem som syntes at ham Phil-x er for meget, men jeg tror heller ikke at "Sasha feat. MacG - a '68 strat + '69 Marshall jam @ Some basement in East Jutland" er at finde på Youtube i fremtiden, grundet Sashas forkærlighed for lydkvaliteten på dette site ;-)[/quote]

Nu forstår jeg ikke lige hvad ønsket om at se Sasha på youtube har med at mene at PhilX er en knold at gøre. Manden er en klaphat, men lidt underholdene.. i ca. 20 sekunder...
Det værste er at han spiller på en måde som ikke repræsenterer de guiterer han viser frem. Nu har jeg aldrig set Lenny Kravitz som den store tekniker, men jeg kan godt se paralellerne til Phil X: De hamrer bare løs på de arme instrumenter.. Og det yder dem ikke retfærdighed.

Og signalkæden ved den test du refererer til var nu ud over en ´68 også en ´64 Strat, og en ´75 og to ´78 Marshall´s, den ene din, ind i et ´69 4 X 12" kabinet... (Hvis der skal være noget for vintage-nørder..)

Men for at få den lyd indspillet og på youtube kræver det noget mere grej end vi gider smide efter det, for det er fornemmelsen af at spille på en forstærker, sammen med klangen, der tæller. Din Marshall føltes rigtig godt, selvom den ikke lød optimalt med de rør jeg hørte den med. Og det kan du ikke få på en optagelse på youtube, som mest handler om selvpromovering, og "se hvad jeg har"...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Sasha »

Nej, det er rigtigt: Den dér "store usynlige hånd", som ved en fed forstærker kommer og giver dig et venligt puf i ryggen, mens den siger "Nu skal jeg hjælpe dig", er sgis´me svær at optage -især i Youtube-kvalitet. Men når man står med den i ryggen eller mellem hænderne, eller hvor det nu lige er, at den findes, er man ikke i tvivl...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Runem »

[quote="Stevi"][quote="Runem"]

"Nu følger jeg mere end almindeligt godt med på dba, og den pedal har været til salg og er blevet rykket til toppen utallige gange i snart to år."

You win.[/quote]
Og hvad pokker er meningen med det dér?[/quote]

Såmænd bare et citat fra en anden tråd.

Synes ikke, det var særligt konstruktivt at pille en ny brugers tråd ned. Så derfor kunne du få lidt røg.

Nevermind

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen