Warmoth spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Morten M"]Det er noget pis med din ryg, så det er forståeligt du vælger lavere vægt og mere ergonomisk design.
Jeg har en Voodoo Explorer lavet i swamp ash. Den vejer ingenting og lyder hamrende godt.
Har lige kigget på hjemmesiden og kan godt se, swamp ash ikke er den letteste trætype. MEN med chambering vil kroppen højst havne på ca 1600 gram (hvis du sætter dem ind i det der med vægten).
Kan ikke se vægten på halsene, men vil foreslå ibentolt gribebrædt, som gør lyden lidt mere spids, da en swamp ash krop er lidt mere basset i lyden (sådan ca).Mht wiring vil det måske være det nemmeste i første omgang at lave den som en Flying V. Har en 496/500 combo liggende fra min '84 RI, hvis det har interesse.[/quote]

Dybt uenig. Alle guitarer jeg har prøvet, lavet af swamp ash, har væsentligt mere diskantindhold end mahogni og elle-ditto.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Anonym »

Yeps. Swamp Ash er meget lyst lydende ... og generelt også de letteste kroppe. Man kan evt. gå ind i Warmoths Showcase og sortere op efter vægt, hvis man vil overbevises.

Men man kan nu godt samtidigt bede Warmoth om, at finde et let stykke mahogni og kamre det. Men kamringen (er det er ord?) gør også et-eller-andet ved lyden. Personligt ville jeg så smække en ubehandlet Goncalo Alvez hals med Ibenholt gribebræt på. Goncalo har ca. samme lydegenskaber som mahogni, men behøver ikke at blive lakeret. Og sådan en ubehandlet hals er altså superlækker at spille på.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Peter C »

Der er bestemt nogle flere ting, jeg skal have overvejet, kan jeg forstå.

Når nu man øver med bandet i 3-4 timer, så gør det sgu rimeligt ondt i skulder. Jeg har for en uges tid siden fået en 1977 letvægter Strat ind af døren, den vejer 3,4 kg, og det fungerer OK, men jeg er bare ikke til ahornhals og singlecoils - ellers havde denne været fin. Så den skal sælges (Er 15.000 DKK egentlig en ok pris for den?).

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Morten M »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Morten M"]Det er noget pis med din ryg, så det er forståeligt du vælger lavere vægt og mere ergonomisk design.
Jeg har en Voodoo Explorer lavet i swamp ash. Den vejer ingenting og lyder hamrende godt.
Har lige kigget på hjemmesiden og kan godt se, swamp ash ikke er den letteste trætype. MEN med chambering vil kroppen højst havne på ca 1600 gram (hvis du sætter dem ind i det der med vægten).
Kan ikke se vægten på halsene, men vil foreslå ibentolt gribebrædt, som gør lyden lidt mere spids, da en swamp ash krop er lidt mere basset i lyden (sådan ca).Mht wiring vil det måske være det nemmeste i første omgang at lave den som en Flying V. Har en 496/500 combo liggende fra min '84 RI, hvis det har interesse.[/quote]

Dybt uenig. Alle guitarer jeg har prøvet, lavet af swamp ash, har væsentligt mere diskantindhold end mahogni og elle-ditto.[/quote]
Mine iagttagelser er mest baseret på min Voodoo Explorer, som unægteligt er et andet 'dyr' end en strat. Fair nok.
Men hvad synes du om swamp ash unplugged?
Vil et ibenholt gribebrædt bidrage til Peters lydideal?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Morten M »

[quote="Peter C"]Der er bestemt nogle flere ting, jeg skal have overvejet, kan jeg forstå.

Når nu man øver med bandet i 3-4 timer, så gør det sgu rimeligt ondt i skulder. Jeg har for en uges tid siden fået en 1977 letvægter Strat ind af døren, den vejer 3,4 kg, og det fungerer OK, men jeg er bare ikke til ahornhals og singlecoils - ellers havde denne været fin. Så den skal sælges (Er 15.000 DKK egentlig en ok pris for den?).[/quote]
15k er vel ok. Hverken dyrt eller billigt.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen