Fik et fedt kabinet idag..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Anonym »

[quote="Sasha"]Næh. Ikke udover at Pete Townshend og David Gilmour blandt andre brugte dem i gamle dage.[/quote]

Tror vist jeg fik læst mig til at Gilmour kun brugte Hiwatt amps, men ikke kabinetter. Derimod brugte han WEM kabinetter bla.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Barf »

Tillykke. Det er dælme et godt køb.

Har du brugt kabinettet med en anden forstærker end den Kustom? Hvordan adskiller det sig fra andre kabinetter?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Swampthing »

[quote="Hapsall"][quote="Sasha"]Næh. Ikke udover at Pete Townshend og David Gilmour blandt andre brugte dem i gamle dage.[/quote]

Tror vist jeg fik læst mig til at Gilmour kun brugte Hiwatt amps, men ikke kabinetter. Derimod brugte han WEM kabinetter bla.[/quote]
Ja han bruger Hiwatt toppe, sammen med WEM + Marshall 4x12 Caps, sammen med en Yamaha RA200.
Han er også set med en Fender combo af en eller anden art.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Anonym »

[quote="Barf"]Tillykke. Det er dælme et godt køb.

Har du brugt kabinettet med en anden forstærker end den Kustom? Hvordan adskiller det sig fra andre kabinetter?[/quote]

Jeg har pt ikke andet amp alternativ end Kustom'n og der må jeg nok sige at kabinettet lyder meget varmt med en rigtig go feel(ahh jeg hader at beskrive lyd med ord), det lyder ikke så tørt, men nærværende på den goe måde(crap beskrivelse)Hmm modsat af klinisk og kold..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Anonym »

[quote="Swampthing"][quote="Hapsall"][quote="Sasha"]Næh. Ikke udover at Pete Townshend og David Gilmour blandt andre brugte dem i gamle dage.[/quote]

Tror vist jeg fik læst mig til at Gilmour kun brugte Hiwatt amps, men ikke kabinetter. Derimod brugte han WEM kabinetter bla.[/quote]
Ja han bruger Hiwatt toppe, sammen med WEM + Marshall 4x12 Caps, sammen med en Yamaha RA200.
Han er også set med en Fender combo af en eller anden art.[/quote]
He jeg læste at han brugte en chorus pedal mellem amp og kab, for at udvide stereo sound'n i kabinettet..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Jake »

[quote="Hapsall"]
He jeg læste at han brugte en chorus pedal mellem amp og kab, for at udvide stereo sound'n i kabinettet..[/quote]

Det kommer der så nok ikke noget godt ud af...
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)


Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Anonym »

Lidt citat fra Gilmourish sitet..
"
1994
During the Division Bell tour in 1994 David’s rig consisted of overwhelming six Hiwatt heads in two separate racks, – not mentioning all the spares he travelled with. All heads had the preamp section either removed or disconnected as in 1988-90 with the Alembic serving as the main preamp for the rig.
- Rack 1 consisted of the classic three DR103 heads modified with norm/brill input combo and preamps disconnected. One head was a spare, while the two mains powered each a WEM Super Starfinder 200w cab with 4×12″ Fane Crescendo speakers and a Marshall JCM 800 400w cab with 4×12″ Celestion G12M speakers. The left channel was “coloured” by a Boss CE-2 chorus for a wider stereo.
- Rack 2 consisted of three STA-100 slave heads (no preamp section). One powered the Heil Talk Talk box, while the two remaining powered the Doppola rotating speakers.

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Kuli »

[quote="Hapsall"]Lidt citat fra Gilmourish sitet..
"
1994
During the Division Bell tour in 1994 David’s rig consisted of overwhelming six Hiwatt heads in two separate racks, – not mentioning all the spares he travelled with. All heads had the preamp section either removed or disconnected as in 1988-90 with the Alembic serving as the main preamp for the rig.
- Rack 1 consisted of the classic three DR103 heads modified with norm/brill input combo and preamps disconnected. One head was a spare, while the two mains powered each a WEM Super Starfinder 200w cab with 4×12″ Fane Crescendo speakers and a Marshall JCM 800 400w cab with 4×12″ Celestion G12M speakers. The left channel was “coloured” by a Boss CE-2 chorus for a wider stereo.
- Rack 2 consisted of three STA-100 slave heads (no preamp section). One powered the Heil Talk Talk box, while the two remaining powered the Doppola rotating speakers.[/quote]

Der står vel at han havde 2 seperate racks hvor rack 2 (the left channel) havde chorus. Ikke pedal imellem amp og kabinet, kan ikke andet end sige at pedalen må brænde af i sådan et setup og måske også ampen?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Anonym »

Ja he nå så..
Men nu spørger jeg så dumt.. Kan man sætte effekter mellem amp og kab, hvis ikke hvorfor det og hva skulle der så til for at gøre det?

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Kuli »

Jeg mener du kan få nogle pedaler som skal imellem amp og kab, men så må de samtidig vel være en slags 'attenuator'? Jeg synes det blev diskuteret her for et par uger siden eller lign.? Men ganske almindelige pedal med 9 volts batterier kunne jeg forestille mig gik op i røg ved sådan et forsøg! Det ved Sasha eller andre mere teknisk-kyndige sikkert meget mere om...

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Kuli »

Øv det ærger mig stadigvæk det var dig og ikke mig som fik købt det kabinet, he he!!

Nå men jeg har nu selv gjort et par gode handler de sidste par år, så kan jeg jo glæde mig over det i stedet for...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af IkkeMig »

Pedaler er bygget til signaler fra instrumentet. Det er meget svage signaler. En forstærker forstærker signalerne, så det der kommer ud af den er et meget kraftigt signal. Det kan en pedal, der er designet til de svagere signaler, normalt ikke tåle. Hvis ikke den brænder af, så lukker den i hvert fald ikke meget igennem...

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Anonym »

[quote="Kuli"]Øv det ærger mig stadigvæk det var dig og ikke mig som fik købt det kabinet, he he!!

[/quote]
Bare rolig der kommer flere goe deals lige pludselig, men det var jo så min tur denne gang he he..
Hmm lidt salt i såret, jeg købte også fire ret så fede pedaler i samme åndedrag..
Billede
sry...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Sasha »

Nej, det er nok de færreste pedaler, som kan håndtere højttalersignaler på måske 100-200 watt.

Det tætteste, jeg har oplevet på nogen, der har gjort forsøget, var en (ung?) knøs, som spurgte, om han kunne bruge sin combo hjemme på værelset som højttaler til sin Mesa rectifier, når han øvede derhjemme. Jeg svarede i bedste mening, at det kunne han da godt, idet jeg ikke havde fantasi til at forestille mig andet, end at han mente, at han ville hive højttalerstikket ud af forstærkeren i combo´en og så sætte det i Mesa´en. Men nej: Vores ven forbandt resolut et kabel fra Mesa´ens højttalerudgang til instrumentinputtet på sin (Jeg mener, det var en Marshall Valvestate-) combo. Dette fremtryllede så en kortvarig skratten i comboens højttaler og en brændt lugt på værelset. Det bedste, der kan siges om dette, er at Mesa´en ikke tog skade, og jeg lærte lidt om pædagogik.

Jeg kunne forestille mig, at resultatet ville blive meget lignende, hvis man forbandt en almindelig pedal til højttalerudgangen på en forstærker. Men jeg VED det ikke. Så det står enhver frit for at prøve. Jeg tager dog ikke hverken skyld eller ansvar for grej, der går i stykker...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Kuli »

[quote="Hapsall"][quote="Kuli"]Øv det ærger mig stadigvæk det var dig og ikke mig som fik købt det kabinet, he he!!

[/quote]
Bare rolig der kommer flere goe deals lige pludselig, men det var jo så min tur denne gang he he..
Hmm lidt salt i såret, jeg købte også fire ret så fede pedaler i samme åndedrag..
Billede
sry...[/quote]
He he det satser jeg nu også på, he he!
Selvom de sikkert er udemærkede de pedaler, er jeg nu ikke misundelig, da jeg ikke er den store 'pedal-tramper'!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Anonym »

[quote="Kuli"][quote="Hapsall"][quote="Kuli"]Øv det ærger mig stadigvæk det var dig og ikke mig som fik købt det kabinet, he he!!

[/quote]
Bare rolig der kommer flere goe deals lige pludselig, men det var jo så min tur denne gang he he..
Hmm lidt salt i såret, jeg købte også fire ret så fede pedaler i samme åndedrag..
Billede
sry...[/quote]
He he det satser jeg nu også på, he he!
Selvom de sikkert er udemærkede de pedaler, er jeg nu ikke misundelig, da jeg ikke er den store 'pedal-tramper'![/quote]
Jeg tramper heller ikk så vildt på pedaler, men jeg ved at andre gør ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Sasha »

Man får fodvorter af at trampe på chorus!

Og compressor er heller ikke for sundt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af Kuli »

[quote="Sasha"]Man får fodvorter af at trampe på chorus!

Og compressor er heller ikke for sundt.[/quote]
Ha ha sikkert!! Jeg nærmer mig højest nænsomt min wah wah og vipper så op og ned med foden (i takten?) eller måske en clean-boost eller A/B-pedal...

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fik et fedt kabinet idag..

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Næh. Ikke udover at Pete Townshend og David Gilmour blandt andre brugte dem i gamle dage.[/quote]

EDIT: Do'h! Så ikke at der var en 2. side i tråden! :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen