Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Well, jeg troede egentlig, at jeg havde et par stykker af den rette transistor liggende. Men det viste sig, at jeg havde husket forkert. Så jeg skal lige have fat i sådan et par stykker først - et par, fordi jeg regner med lige at banke et par forskellige versioner af den sammen, når nu jeg alligevel er i gang. Så må så se, om det var dét værd...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GodSpeedDK »

Mit board pt.:

Billede

Dunlop GCB95 wah -> TC Electronics Polytune -> Fulltone OCD -> Boss OD-3 -> T-Rex Reptile -> T-Rex Tremster

- Crybaby'en ville jeg egentlig gerne have skiftet ud. Evt. med en Morley Bad Horsie.
- Polytune er super! Poly-funktionen er lidt ligegyldig, men den tracker hurtigt og præcist, så jeg kan ikke se, hvordan en anden tuner skulle kunne gøre det bedre?
- OCD er overdrive-pedalen to end all overdrive-pedaler. Det fåes sgu bare ikke bedre i pedalform.
- OD-3 fungerer udelukkende som boost-pedal - og det gør den godt!
- Reptile er sgu sjov. Den dér blæver-spacesound er ikke for alle, men jeg har allerede inkorporeret den i "min lyd". Uden modulationen er det bare en delay på det jævne.
- Tremster er en tremolo. Den gør, hvad den skal. Men jeg kunne egentlig godt tænke mig en mere naturligt lydende tremolo. PN-2'eren (som ligger nonchalant henslængt, og ubrugt, på board'et) kunne jo i princippet overtage dén rolle, men den er desværre lidt svær at styre i det tempo-område, hvor jeg gerne vil bruge den.

I øvrigt er det vist ved at være tiden med et nyt board. Den dér kuffert er liiiige overkanten, når nu jeg ikke har flere pedaler, end jeg har.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg har ikke noget billede, da det ikke eksisterer endnu, men jeg er igang med at bygge et meget lille board, baseret på en drive pedal* (enten Stinkbug eller DC Drive som jeg er ved at A/B teste) og et Line 6 M9 board jeg lige har hentet i aage i dag. Det M9 board er sgu fedt - lyder godt, er urimeligt nemt at indstille, og har alle de effekter man kunne drømme om. Det er jeg godt nok spændt på at teste i felten.

*alternativt en kanalswitch til min amp - jeg skal lige have prøvet det igennem. Jeg er lidt spændt på hvordan en Stinkbug reagerer med min amp.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af AnotherDan »

Jeg kan forstå Stinkbuggen ikke gjorde det for dig rasmus (jvf. din salgstråd).
Jeg syntes det er en vildt fed pedal på lavt gain, og så bruger jeg min rocktron (som du jo også kender) til det lidt hårdere.

(Nu har jeg så en OCD "på vej" som jeg også skal prøve af - om det kunne være noget)
Bah

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="AnotherDan"]Jeg kan forstå Stinkbuggen ikke gjorde det for dig rasmus (jvf. din salgstråd).
Jeg syntes det er en vildt fed pedal på lavt gain, og så bruger jeg min rocktron (som du jo også kender) til det lidt hårdere.

(Nu har jeg så en OCD "på vej" som jeg også skal prøve af - om det kunne være noget)[/quote]

Næ, den var slet ikke det jeg havde håbet på. Jeg var ude og hygge med min medguitarist i lokalet her til aften, og tilgengæld er jeg smaskforelsket i hans Plexitone, så nu er jagten gået ind på sådan en. :D

Jeg fik rodet lidt med M9'eren, men jeg synes der er lidt for mange "bugs" - latency mellem skift, for store volumenforskelle mellem presets (f.eks. er mange af filtrene meget lave, og delays er for høje - uden at man kan justere volumen), så den ryger tilbage.

Herudover har jeg sat planer igang om at bygge et noget mere kompakt og mere effektivt board, stadig baseret på min octaswitch - det bliver rigtig godt, tror jeg. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

Thumbs up for Plexitone herfra, jeg er i hvert fald rigtigt glad for min :thumbup:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Nu er GuitarRasmus og jeg jo nærmest notorisk uenige om, hvad der lyder godt. Så jeg vil også gerne give Plexitone "thumbs up" herfra. Den skal du nok blive glad for, Rasmus... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af munch_30 »

[quote="GuitaRasmus"]

Næ, den var slet ikke det jeg havde håbet på. Jeg var ude og hygge med min medguitarist i lokalet her til aften, og tilgengæld er jeg smaskforelsket i hans Plexitone, så nu er jagten gået ind på sådan en. :D

Jeg fik rodet lidt med M9'eren, men jeg synes der er lidt for mange "bugs" - latency mellem skift, for store volumenforskelle mellem presets (f.eks. er mange af filtrene meget lave, og delays er for høje - uden at man kan justere volumen), så den ryger tilbage.

Herudover har jeg sat planer igang om at bygge et noget mere kompakt og mere effektivt board, stadig baseret på min octaswitch - det bliver rigtig godt, tror jeg. :) [/quote]

Hej Rasmus med flere. Ja den Plexitone synes ret fed. Her en ret god demo (og fed guitarist) der kaster lidt toneeksempler af sig for os, der ikke har haft den mellem hænderne endnu. Den må jeg prøve ved selv-syn/-ører snarest :)

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Husk at stille til "høj" opløsning :!:
Kim

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af JesperB »

Ret dårligt billede, sorry..

Billede
- Jesper Barrit

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af munch_30 »

[quote="JesperB"]Ret dårligt billede, sorry..

Billede[/quote]

Respekt Jesper !!! sådan :)
Kim

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af CobraPizza »

[quote="JesperB"]Ret dårligt billede, sorry..

Billede[/quote]

det er en sjov vinkel du har stillet de tre "fod"-pedaler på ?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

Ja og det er da noget af et monster at slæbe rundt og så tør jeg slet ikke tænke på at du også skal have racks med.. :wtf:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af JesperB »

[quote="CobraPizza"]det er en sjov vinkel du har stillet de tre "fod"-pedaler på ?[/quote]

Det gør det noget nemmere at bruge højre fod på exp/wah pedalen, når de lige er vinklet lidt (har før haft dem til at stå lige med irritation til følge).. Ihvertfald for mig :)
- Jesper Barrit

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af CobraPizza »

[quote="JesperB"][quote="CobraPizza"]det er en sjov vinkel du har stillet de tre "fod"-pedaler på ?[/quote]

Det gør det noget nemmere at bruge højre fod på exp/wah pedalen, når de lige er vinklet lidt (har før haft dem til at stå lige med irritation til følge).. Ihvertfald for mig :) [/quote]

Når ok.. det syens jeg så ikke :D
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af CobraPizza »

Billede

Her er så mit foderbræt.. der mangler stadig at komme en Reeza MK II, en EVH Flanger og Delay, som står i studiet.. Ledningsføringen er ikke superpæn, men det er svært med de kraftige Dimarzio kabler, men der er ingen ledninger der ligger og roder over boardet. Det hele er fodret af en Voodoolab PP II+, som kan skimtes under.. den er også sat fast med velcro.. det hele sidder på et Emma AmarHyll i "Funky White"
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

Så blev jeg endeligt færdig med mit nye board. Ideen var at bevare min fleksibilitet i lyde, fra mit store gamle board, og nemheden med min octaswitch, i et noget mindre board der passer til nogle af de små scener, som vi spiller en del af (f.eks. den glade gris)

Der er følgende på boardet:

Korg Pitchblack tuner
Carl Martin Plexitone
Boss EQ (til at give lidt ekstra omkring 400 og 800 hZ på Plexitonen)
Boss CS3 (et eksperiment som soloboost)
TC Electronic Nova Modulator
TC Electronic Nova Delay
Line 6 Echo Park (bruges kun til swell funktion - gemt under boardet)
Carl Martin Octaswitch

Der er også gjort plads til en Boss NS2 under boardet - jeg skal bare have luret hvorden jeg får den til at tænde automatisk, når strømmen sættes til. Nogen der ved hvordan man fikser det? (Nogen Boss pedaler gør det, andre ikke)

Alle kabler er trukket under hylden for at få et clean look, og spare plads. Jeg er selv ret tilfreds, særligt med at jeg fik det hele ned på 60x32 cm. Nu venter jeg bare på kassen fra Thomann. :)

Billede

Og så med alt det fine lys. ;)

Billede
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af k_50 »

Det er nydeligt, må man sige, Rasmus!
Det kunne "mine" guitarister lære noget af. I det ene band er der en med et board, han byggede, da han var i lære som noget med robotter hos Lego for 15 år siden, som er gammelt og sygt (men ret sejt faktisk med hjemmelavet strømforsyning), og i det andet er der to uden board. Og hold da op, hvor det kan tage lang tid at rode med kabler og sætte en drive-pedal og en tuner til - især for vores lettere kogte rytmeguitarist...

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="GuitaRasmus"]Så blev jeg endeligt færdig med mit nye board. Ideen var at bevare min fleksibilitet i lyde, fra mit store gamle board, og nemheden med min octaswitch, i et noget mindre board der passer til nogle af de små scener, som vi spiller en del af (f.eks. den glade gris)

Der er følgende på boardet:

Korg Pitchblack tuner
Carl Martin Plexitone
Boss EQ (til at give lidt ekstra omkring 400 og 800 hZ på Plexitonen)
Boss CS3 (et eksperiment som soloboost)
TC Electronic Nova Modulator
TC Electronic Nova Delay
Line 6 Echo Park (bruges kun til swell funktion - gemt under boardet)
Carl Martin Octaswitch

Der er også gjort plads til en Boss NS2 under boardet - jeg skal bare have luret hvorden jeg får den til at tænde automatisk, når strømmen sættes til. Nogen der ved hvordan man fikser det? (Nogen Boss pedaler gør det, andre ikke)

Alle kabler er trukket under hylden for at få et clean look, og spare plads. Jeg er selv ret tilfreds, særligt med at jeg fik det hele ned på 60x32 cm. Nu venter jeg bare på kassen fra Thomann. :)

Billede

Og så med alt det fine lys. ;)

Billede[/quote]

Nydeligt.

Men ender du ikke med at skulle trykke rundt på Plexitonen alligevel? Tænkte bare i forhold til Octaswitchen. Eller idéen er måske ikke, at samle det hele i presets så?

Afventer selv et switch-system. Dog ikke med presets. Overvejede netop Octaswitchen, men jeg har for mange forskellige roller til at det kan lade sig gøre med presets.

Derfor at det bare tanken, at have de fleste af mine pedaler i loops, så jeg har dem "samlet". Naturligvis er det også for at lave en kortere signalkæde, da min efterhånden er ved at være temmelig lang.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af thomasrytter »

Ser godt ud, Rasmus! Og det varmer mit hjerte, at se en god, gammeldags cs-3 på dit board. Den lyder virkelig ringe, på den gode måde! Brugte min med stor fornøjelse i mange år :thumbup:

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="thomasrytter"]Ser godt ud, Rasmus! Og det varmer mit hjerte, at se en god, gammeldags cs-3 på dit board. Den lyder virkelig ringe, på den gode måde! Brugte min med stor fornøjelse i mange år :thumbup:[/quote]

Hehe. Skulle også til at skyde den ned før, men kom så i tanke om, at den sgu sad på mit eget board i mange år. Støjelarmekompresse - ud over det hele :) FEDT!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen