Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"][quote="MacG"][quote="Rasmus"]

"Sørg for at få lov til at kigge ind bagfra, og helst helt ud af kassen. Det er en ´69/´70 serienummeret slutter på A, og den er modded, men er trafoerne de originale..?"

Ja, det er også planen. Umiddelbart ser trafoerne originale ud, jeg har fået et par andre billeder, hvor det er til at se. Elektrolytkondensatorerne er skiftet, og hvordan den ser ud inden i kan jeg kun gisne om, men med lidt held får jeg lov til at skrue den ud af kassen og nappe et par billeder. :) [/quote]

Må jeg se det billede ? Så vidt jeg ved insisterer de på at det er en ´67... :roll:[/quote]

Det er et A serienummer, og den har metal front og bag, dog "guld" logo.. Den bliver altså bare aldrig fra '67..[/quote]

Det skriver jeg jo også, men forhandleren mener noget andet. Han er ikke interesseret i fakta..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af VilhelmNielsen »

NG: Har af en eller anden grund fået sindsygt GAS efter en ES335 igen.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="VilhelmNielsen"]NG: Har af en eller anden grund fået sindsygt GAS efter en ES335 igen.[/quote]

Det har man vel altid? :)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="VilhelmNielsen"]NG: Har af en eller anden grund fået sindsygt GAS efter en ES335 igen.[/quote]

Det har man vel altid? :) [/quote]

Du har fuldstændig ret! :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]
"Sørg for at få lov til at kigge ind bagfra, og helst helt ud af kassen. Det er en ´69/´70 serienummeret slutter på A, og den er modded, men er trafoerne de originale..?"

Ja, det er også planen. Umiddelbart ser trafoerne originale ud, jeg har fået et par andre billeder, hvor det er til at se. Elektrolytkondensatorerne er skiftet, og hvordan den ser ud inden i kan jeg kun gisne om, men med lidt held får jeg lov til at skrue den ud af kassen og nappe et par billeder. :) [/quote][/quote][/quote]



Næææh, den mangler også en elektrolytkondensator, men har til gengæld "for meget" andre steder osv. osv. Sjov, sjov... Transformatorerne er trods alt originalen. Men hvis den ellers ikke er fuldstændigt ramponeret indvendigt, skulle man jo nok kunne få den bygget tilbage til en ganske fornuftig forstærker.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="MacG"]
"Sørg for at få lov til at kigge ind bagfra, og helst helt ud af kassen. Det er en ´69/´70 serienummeret slutter på A, og den er modded, men er trafoerne de originale..?"

Ja, det er også planen. Umiddelbart ser trafoerne originale ud, jeg har fået et par andre billeder, hvor det er til at se. Elektrolytkondensatorerne er skiftet, og hvordan den ser ud inden i kan jeg kun gisne om, men med lidt held får jeg lov til at skrue den ud af kassen og nappe et par billeder. :) [/quote][/quote][/quote]



Næææh, den mangler også en elektrolytkondensator, men har til gengæld "for meget" andre steder osv. osv. Sjov, sjov... Transformatorerne er trods alt originalen. Men hvis den ellers ikke er fuldstændigt ramponeret indvendigt, skulle man jo nok kunne få den bygget tilbage til en ganske fornuftig forstærker.[/quote]

Jeg giver op!!! Nu har jeg prøvet den, og det var godt nok ikke helt til at gennemskue systemet med de ekstra potmetre, det var ihvertfald ikke logisk for mig! Den lød skam ganske fint. Harry så man ikke noget til han sad og gemte sig på sit kontor, så der var ingen grund til at diskutere årstal. :)
Ydermere, er den så "reserveret" til en amerikaner. Hun er ved at undersøge shipping derover, så det bliver først ind i det nye år, hvis han hoppede fra, at man kunne købe den.... :eh:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Ja, det er jo generelt en ret festlig biks.

Jeg tror nu nok, at jeg ville turde købe (hvis du da ellers allernådigst kan få lov) - også blot ud fra de oplysninger, som allerede foreligger. Hvordan den så er "krøllet rundt" lige nu, ville jeg ikke hænge mig så meget i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Ja, det er jo generelt en ret festlig biks.

Jeg tror nu nok, at jeg ville turde købe (hvis du da ellers allernådigst kan få lov) - også blot ud fra de oplysninger, som allerede foreligger. Hvordan den så er "krøllet rundt" lige nu, ville jeg ikke hænge mig så meget i.[/quote]

Nej, jeg ville som heller ikke være bange for at købe den, men nu har jeg været dernede 3 gange, og når de nærmest ikke gider sælge til en, og fortæller en løgnhistorier, så føler jeg at jeg spilder min tid.
Og måske var jeg ligeså godt tjent med en 70-74 superlead/superbass.

Men lige nu tror at jeg vil skyde den ud af hovedet, fordi hun kunne først give mig et svar om jeg måtte købe den engang i det nye år... Så kan man måske få spillet noget guitar igen. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Jah, hvis man har is nok i maven til at tro, at man kan finde noget interessant til samme pris. Jeg ville personligt nok også udvide repertoiret til også at omfatte 75 og til dels 76 (indtil udseendet laves om)...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Hvad er der galt med din Super PA? Er det ikke næsten det samme?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Én rørtype og lige godt 100 volt...

Med andre ord: Den er simpelthen bare for gammel! :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Én rørtype og lige godt 100 volt...

Med andre ord: Den er simpelthen bare for gammel! :-)[/quote]

Den må da gerne komme på plejehjem hos mig...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Jah, tingene skal jo passe sammen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Hvad er der galt med din Super PA? Er det ikke næsten det samme?[/quote]

Den fejler skam ikke noget, den er jeg bare lidt øm over. :) Men det er ikke helt det samme, den kører på KT66'ere, og den anden på EL34. Min er mere oldschool, mens den anden JMP-model er lidt mere "Black Crowes", AC/DC og den type Marshall, i mine ører.

Men nu må jeg se at få fat i en flightcase til min top, og så er alt godt igen.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"][quote="Sasha"]Én rørtype og lige godt 100 volt...

Med andre ord: Den er simpelthen bare for gammel! :-)[/quote]

Den må da gerne komme på plejehjem hos mig...[/quote]

Den bor fint hvor den er! Den er stadig i fuld vigør. :lol:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Cool - Det undrede mig bare, at du ville have to forskellige museumsstykker stående. Du spiller jo alligevel bare sådan noget af det der jazz...
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

NG: En Epiphone Riviera eller anden hollow/semihollow med en omgang Bigsby. En Gibson ES135 kunne da også bruges... og så lige et thinline-byggeprojekt til de mørke vinteraftener, og måske en øveforstærker til kontoret.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Cool - Det undrede mig bare, at du ville have to forskellige museumsstykker stående. Du spiller jo alligevel bare sådan noget af det der jazz...[/quote]

ja, er efter jeg blev færdig med donna lee gået i gang med jazz ballader! :clap:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Nu er der jo ingen, der har sagt (eller jo, det er der nu nok. Men det bliver det jo ikke mere rigtigt af), at jazz partout skal spilles med en topfesen skodlyd...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Nu er der jo ingen, der har sagt (eller jo, det er der nu nok. Men det bliver det jo ikke mere rigtigt af), at jazz partout skal spilles med en topfesen skodlyd...[/quote]
Må man spille jazz på andet end mini-brute? :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen