Købe ind til AC 30 opd. m/flash 11-03

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

I det konkrete tilfælde ville jeg måske godt turde tage chancen - for uanset hvordan man vender og drejer det, er det dét, man gør - og købe dem, idét disse klassiske Philips-rør plejer at have en ret lille produktionstolerance. Så hvis man stoler på ham, når han skriver "ubrugt" og "virker", plejer det med disse rør faktisk at være OK. Og i og med at det er en "forretning", der sælger dem, stiger min tillid en hel del (Jeg ER blevet taget i røven op til flere gange ved indkøb af "tests strong" NOS-rør på Ebay!). Men det kunne have været rart at vide lidt om, hvilke specifikke støm- og stejlehedsværdier, de konkrete rør udviser, samt hvad der er kriterierne for "tests strong" på den helt konkrete rørtester, som sælger bruger. For hvis han blot angiver nogle måleværdier, er det langt fra sikkert, at man kan bruge dem til noget som helst, da man ikke kender de betingelser, de er målt under.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Her er et svar fra ham sælger.Ved ikke om du kan bruge det.

Hello Claus, test results new and matched. Reading on TV10D/U tester:8500-8700 betwwen (minimum good starting from 4000 mohm.)

I can give %10 discount have anice weekend, Tanju
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

Jeg kan kun gentage, hvad jeg tidligere har sagt om, at jeg personligt nok ville turde tage chancen. Men det må man jo gøre op med sig selv... Man skal ikke gøre det, hvis éns verden går under, hvis det skulle vise sig, at man er blevet grundigt snydt....
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af reindane »

[quote="Pluto"]Her er et svar fra ham sælger.Ved ikke om du kan bruge det.

Hello Claus, test results new and matched. Reading on TV10D/U tester:8500-8700 betwwen (minimum good starting from 4000 mohm.)

I can give %10 discount have anice weekend, Tanju[/quote]

Du kunne jo også spørge sælger om han giver mulighed for at returnere rørene, hvis de ikke tester ok. ;-)
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

[quote="reindane"][quote="Pluto"]Her er et svar fra ham sælger.Ved ikke om du kan bruge det.

Hello Claus, test results new and matched. Reading on TV10D/U tester:8500-8700 betwwen (minimum good starting from 4000 mohm.)

I can give %10 discount have anice weekend, Tanju[/quote]

Du kunne jo også spørge sælger om han giver mulighed for at returnere rørene, hvis de ikke tester ok. ;-)[/quote]


Jo det er måske en mulighed ,men de kommer jo fra tyrkiet og jeg tror der bliver lidt bøvl med det.Men jeg tror jeg tager chancen ,hvis i da ikke kommer med andre forslag inden længe.
Prisen på dem syntes jeg umildbart lyder fornuftig selv med moms og told.
Får i noget ud af det svar han gav mig ang. målingen på dem?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

Nej, da man intet aner om testbetingelserne. I forhold til den angivne nedre grænse for hans rørtester ser det nu fornuftigt ud. Men nu ligger landet sådan, at visse rørtestere i virkeligheden tester sig selv mere, end de tester rørene... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Jeg har lige skrevet med ham forhandleren.Jeg skal give 739 dollars for 4 rør incl forsendelse.
Det svarer til 3941 kr + told og moms.
Er det ikke lidt for dyrt ??
Jeg troede 199dollars var for 4 stk
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

Jo, det må man sige! Jeg troede også, at prisen var for fire, hvilket ville være en fin pris.

Glem ham, og se dig om efter nogle andre. Måske en henvendelse til Hr. Reinau kunne betale sig?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Jo, det må man sige! Jeg troede også, at prisen var for fire, hvilket ville være en fin pris.

Glem ham, og se dig om efter nogle andre. Måske en henvendelse til Hr. Reinau kunne betale sig?[/quote]


Jeg skrev en mail til ham med philips rørerne.At jeg troede 199 var for 4 rør.
Nu skriver han tilbage det er det også. Han troede jeg skulle have 4x4 rør.Jeg tro sku jeg springer på og bestiller.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Så fik jeg lov til at få en nørde dag herhjemme.Dvs jeg har tid til at skifte højtalere,uden konen opdager jeg har købt nye(hun mener jeg bruger for meget på gear,Det gør jeg ikke) ;)
Jeg spekulerer i om jeg skulle prøve at skifte preamp rørerne da de jo nok ikke skal bias justeres.Men nu vil jeg lige spille lidt med de nye højtalere for at sammenligne med de grønne der sad i.
EL 84 rørerne er ikke ankommet endnu ,men dem får doktoren lov at skifte sammen med ny højtaler kabel ,og lave et ekstra højtaler udgang til eksternt kabinet
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

Du kan sagtens selv skifte dine forforstærkerrør. Især hvis du har overblik over, hvilke rør, der påvirker de kanaler, du bruger. Husk også lige at holde et øje med, at det ikke er alle forforstærkerrør i sådan en AC30 af ældre model, som er ECC83/12AX7.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Du kan sagtens selv skifte dine forforstærkerrør. Især hvis du har overblik over, hvilke rør, der påvirker de kanaler, du bruger. Husk også lige at holde et øje med, at det ikke er alle forforstærkerrør i sådan en AC30 af ældre model, som er ECC83/12AX7.[/quote]


Jeg har opgivet at skifte dem ,da jeg opdagede der var en hel stribe af de dersens praamp rør.Så jeg har skiftet højtalere og det lyder lidt af ac30 nu.
Kan næsten ikke vente på at få den færdig.Håber at de el 84er er på vej og ikke landet i tolden alt for længe.
Burde jeg investere i et NOS Mullard/miniwatt/philips ensretter rør også ,når jeg nu er igang?
Sorte strater lyder bare bedst..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Swampthing »

Nu ved jeg ikke hvor gode de er, men det er da rimelig tæt på hvor du bor : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.soundcheck.dk/marked/84444/N ... ed/84444/N ... +r%C3%B8r/</a><!-- m -->
P.S. Jeg er ikke sælger.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

Altså, man kan jo altid bruge penge, ikke..?

Men jeg tror nu nok, at jeg personligt i dit tilfælde lige ville holde hesten. Vi har snakket om det før. Men lad os da bare lige runde den igen: En Vox AC30 er tættere end de fleste andre (f.eks. Fender og Marshall) forstærkere på at køre i klasse A. Dette medfører, at der ikke er ret meget forskel på, hvor meget strøm forstærkeren trækker, om den kører i tomgang eller på fuldt drøn (havde den vitterligt kørt i klasse A, havde der slet ingen forskel været). En Marshall eller en Fender (o.m.a.) bruger derimod meget mere strøm på fuld knald end i tomgang.

Og det er så her, vores ensretterrør træder i karakter. For dét, vi godt kan lide ved sådan ét, er, at det "går i knæ", når det bliver bedt om pludselig at levere meget strøm. Og der er så forskel på, hvordan forskellige ensretterrør "går i knæ". Derfor vil forskellen mellem de forskellige typer åbenbare sig langt tydeligere i en forstærker, hvor forskellen i strømforbrug i tomgang og fuld knald er stor - f.eks. i en Marshall JTM45 eller en Fender Super Reverb. Men i vores Vox AC30 er forskellen i strømforbrug ikke nær så stort. Og ensretterrørets karakter derfor ikke nær så meget på banen. Så jeg tror nok, at jeg personligt (hvis jeg altså ikke havde garagen fyldt op med Philips/Mullard GZ34´ere) ville beholde det nuværende (det var et Sovtek, var det ikke? Det er dét af de nyproducerede, som "de kloge" påstår kommer tættest på de originale Mullards - også i f.eks. en Fender Super Reverb). Men hvis du kommer forbi en dag, kan vi da godt lige prøve at høre forskellen (eller mangel på samme) mellem et Sovtek og så et af de Mullards, som jeg har - om ikke garagen fyldt op med - så i det mindste et par stykker liggende af.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

[quote="Swampthing"]Nu ved jeg ikke hvor gode de er, men det er da rimelig tæt på hvor du bor : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.soundcheck.dk/marked/84444/N ... ed/84444/N ... +r%C3%B8r/</a><!-- m -->
P.S. Jeg er ikke sælger.[/quote]

Nej, det må man da ikke håbe. For de er ikke særligt relevante i denne sammenhæng... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Swampthing »

Hahahaha, ja der kan man se hvor meget jeg ved om rør generelt. :P

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Swampthing. Jeg har købt NOS rør Ecc83 ,så dem har jeg.

Sasha. ja jeg har et helt nyt Sovtek og nyt JJ gz 34 til at ligge i reserve.Sovtek var fedest i kineseren ,men man kan jo prøve dem begge i englænderen også.Og det er ny producerede og ikke NOS rør.
Så hvis der ikke er det helt store behov for NOS enretter rør,så lader jeg være med at købe et.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

Nu er "det helt store behov" jo i høj grad et personligt anliggende :-)

Men jeg tror, at jeg har skitseret mit syn på sagen ovenfor...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30 opd. m/flash 11-03

Indlæg af Pluto »

Så landede EL 84er rørerne idag.

Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30 opd. m/flash 11-03

Indlæg af Jake »

Det er ikke noget skidt sæt det der, Pluto! Jeg har også selv et lille lager af disse, til trange tider :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen