Verdens længste byggeprojekt

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Anonym »

Tjo - men en guitar, der stemmer helt, er jo ikke en guitar ;-)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Jeg tror nu ikke, at det bliver nødvendigt med vinklede bånd. Den bliver stemt ADGCFAD og jeg tror ikke, at de 686mm mensur bliver alt for "plingeling" på den høje D-streng, men det må tiden jo vise.. Ellers bygger jeg da bare en til ;)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Anonym »

[quote="Kimling"]Jeg tror nu ikke, at det bliver nødvendigt med vinklede bånd. Den bliver stemt ADGCFAD og jeg tror ikke, at de 686mm mensur bliver alt for "plingeling" på den høje D-streng, men det må tiden jo vise..[/quote]

Det er vel også mere for at undgå for meget "rumlebum" på de dybe strenge? :)

[quote="Kimling"]Ellers bygger jeg da bare en til ;) [/quote]

Dét - gør du alligevel :P

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

[quote="SustainerPlayer"]
Det er vel også mere for at undgå for meget "rumlebum" på de dybe strenge? :) [/quote]

Nemlig ;)


[quote="SustainerPlayer"]Dét - gør du alligevel :P [/quote]

Nemlig :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Mini-Update

Så fik jeg mit gribebræt. Det er sgu egentligt meget flot. Det har dog slået sig en smule under transporten, så det skal lige en tur gennem, min nye ven, afretterhøvlen. Det gør dog ikke noget, da det er næsten 8mm tykt og det gerne skal ned på ca. 5mm


Gearfreak-farvet gribebræt :D
Billede

Det er lidt mere orange i virkeligheden. Farven fucker lidt med det ellers så utroligt fantastiske kamera i min mobil ;)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Anonym »

Cool. Det slår sig vel ikke "af transport", men af varierende luftfugtighed? Har du haft en fugtighedsmåler på planken, og checked om den er tørret korrekt?

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

[quote="SustainerPlayer"]Cool. Det slår sig vel ikke "af transport", men af varierende luftfugtighed?[/quote]

Så hør dog, hvad jeg tænker, menneske! ;) Det var også det, jeg mente

[quote="SustainerPlayer"]Har du haft en fugtighedsmåler på planken, og checked om den er tørret korrekt?[/quote]

Niks, for sådan en svend, har jeg ikke :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Anonym »

Selvom der findes mere "prof" udgaver, skulle sådan en bandit fra Harald N kunne gøre tricket:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... erinfo.asp ... =2992&n=10</a><!-- m -->

Husk i øvrigt lige at slibestøv mm. fra Cocobolo kan give kraftige allergiske reaktioner. Så øjen- og åndedrætsværn, samt handsker er et must.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Det kunne være, man skulle skaffe sig sådan en sag
Jeg er klar over generne som slibestøv kan give, så jeg har indkøbt beskyttelse i flere afskygninger :) Der går dog nok lidt tid, inden jeg kommer til slibningen, da jeg lige skal have indkøbt lidt flere dele, så halsen kan blive færdig, inden gribebrættet skal på og halsen skal formes :)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Så har jeg været i gang igen.
Gribebrættet er blevet høvlet ned til ca. 5,5mm, så er der lidt tilovers til når radiusen skal slibes til på det.
Halsen har været en tur gennem båndsaven og der er blevet lavet "scarf joint". Jeg var dog lidt for forsigtig, da jeg savede halsen til, så det kommer til at kræve lidt ekstra slibning at få den ned i den rigtige tykkelse. Better safe, than sorry.

Jeg blev desværre så optaget af arbejdet, at jeg helt glemte at tage billeder. Der kommer nogle før og efter billeder lidt senere i aften :text-worthless:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Sådan ser halsen ud nu. Close ups må I undvære indtil jeg har fået lavet det lidt pænere ved hovedet ;)
Billede
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Endnu en lille update:

Jeg har gruet over, hvordan satan, jeg skulle få placeret rillerne til båndene præcist nok...
MEN, så kom Hybrid_Child forbi i dag og sørme om ikke, han har investeret i en digital skydelære! Så det jeg har gjort er at tegne en midterlinje på gribebrættet, indstillet skydelæren til den afstand, jeg skulle bruge og har så lavet nogle små hak i gribebrættet, hvor båndene skal placeres. Så nu bliver båndene placeret med en nøjagtighed ned til 1/100 mm :D
I får lige et billede i morgen.
Nu vil jeg i seng
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Update

Har fået skåret hovedet ud. Det er ikke færdigslebet endnu (overhovedet!), men nu er der da i det mindste en ting på den, der ligner noget fra en guitar.
Jeg har gået lidt og grublet i dag over det der med bariton-mensur. En Rhoads er stor nok i forvejen og bøvlet nok at finde en gigbag til, så det går jo egentlig nok helt galt med længere mensur, så nu er der blevet ændret i planen igen og det bliver blot med 25.5" mensur ("Kedeligt Kimling!" I know, I know)

Billede

Ved ikke lige, hvad der sker for billedet :o
Jeg gider ikke tage det om
:D
Create a sense of purpose around which you base your faith

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af IkkeMig »

Det med en gigbag, der er stor nok er intet problem: Køb en til en bas ;)

Min Jens H-Guitar har skam en kasse på trods af dens lidt ekstreme dimensioner - den fik sådan en her (bemærk målene!): <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/rockcase_rc106 ... case_rc106 ... sscase.htm</a><!-- m -->

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Tja, tjoo
Tror sgu, jeg lader den være 25.5". Det der bariton bliver et andet projekt :) Altså efter det næste projekt, som jeg er ved at planlægge oppe i hovedet. Jeg kunne sgu godt gå hen og blive forfalden til det her byggeri.
Det her projekt er mest af alt for at lære. Min far er uddannet tømrer og snedker og min storebror er værktøjsmager, så jeg er ikke ubekendt med et værksted og maskinerne deri. Men fra at vide hvordan tingene fungerer og så til at gøre dem i virkeligheden, er to meget forkellige ting :lol: Så jeg har allerede fået lært mig nogle ting, som kan gøres anderledes næste gang :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Izzy »

Jeg bliver lige interesseret i hvor langt du er nået med projektet? :)
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Ikke længere end sidste update.
Krise på min bankkonto har sat en ufrivillig stopper for projektet. Jeg håber, at komme i gang igen til februar
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Trist update:
Var jo så småt ved at gøre klar til næste ryk (NTUAS, I know), men har så fundet ud af at værkstedet, jeg lejer mig ind hos flytter her pr. 1/2. Det betyder så en ufrivillig pause på projektet indtil april, hvor de er klar i nye lokaler.
Skal dog lige over og se, om jeg kan få reddet mig noget træ, som de så slipper for at skulle flytte og derfor kan sælge til mig til en billig pris :D (kryds fingre for mig)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Izzy »

Øv
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Mega-kæmpe-ØV!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen