Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"][quote="Sasha"][quote="munch_30"]

Men man har vel et ansvar, som "guitarborger" der er uddannet i dyre domme for statens penge, for at spæde til et nuanceret oplysningsniveau. Det bør jo ikke kun være op til rørfanatikere - så bliver indholdet på forum jo uredeligt for nu at bruge den term :D ....[/quote]

Jeg synes, at man som statsuddannet "guitarborger" eller hvad fanden man ellers er, skulle tage at tænke sig blot en ganske lille smule om - hvis dette ellers er én muligt - før man anklager andres bidrag til debatten for skabe "uredelighed".

Over and out![/quote]

:D [/quote]

Flot! Det var dråben, der udløste en indrapportering til moderator...

Du skal kraftedeme ikke sidde og komme med udokumenterede påstande om, at jeg skulle bidrage til nogen form for uredelighed!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af Loomer »

[quote="munch_30"][quote="Loomer"][quote="JesperB"]Guthrie Govan er SINDSYGT dygtig. Én af de bedste nye guitarister jeg har hørt.

Men det er jo ikke ligefrem fordi han har lavet en masse musik man gider høre på.

OT: Jeg ved sgu ikke med AxeFX. Det er smart og altig, men med alle de parametre man kan skrue på, ender man med kun at trykke på knapper isf at spille.[/quote]

jeg er enig i alle udsagn her.

Personligt, gider jeg heller ikke rigtigt gå for meget bananas over AxeFX og Kemper, simpelthen fordi jeg ikke har brug for den slags schweizerkniv på nogen måde.
Her om snart skulle der f.eks. gerne være en Peavey Rockmaster og en Crate XLP preamp på vej til undertegnede fra Staterne, og de to er meget, meget mere mig. I al fald meget mere simple. Jeg skal jo kun bruge noget der kan sige "Bøh!", og så er alt andet ellers komplet unødvendigt.

Mht. Matrix'en, så gad jeg også skidegerne prøve den i den kontekst. Jeg ved dog ikke hvordan den agerer med ting der ikke er modellers/sovset ind i alt muligt, og det er det der er lidt irriterende. På papiret ser den ellers topfed ud!
Indtil videre er jeg dog stadig skidegodt tilfreds med min Rocktron Velocity 300.[/quote]

En Axe eller Kemper giver self. nul mening, hvis man ikke har noget at bruge den/dem til - spot on ! En Rockmaster er en fin preamp - den har jeg også haft i "folden".

Mht. Matrix power amp, så tror jeg de også er rimeligt lineære i frekvensområdet (som så mange andre "PA-agtige" power amps). Jeg har 2 stk. Amcron Macro Techs, en Marshall 8008 og en Lab Gruppen L300 at sammenligne med, når jeg siger lineære. Matrix ? Pete Thorn siger selv på videoen, at Matrix er rimelig "lineær. Min erfaring er at power ampens dæmpningsfaktor til heavy gain og nedstemte guitarer også er fedt og en overvejelse værd.

I forhold til din Velocity er der power at hente ved Matrix :) En test må så vise, om den lyder federe eller ej, hvilket jo er ret væsentligt :) [/quote]

Det er rigtigt, Matrix'en har meget, meget mere power ift. Watt, men Velocity'ens "Reactance" knap er nu engang en helt fantastisk genial ting! Nøgternt betragtet, tror jeg bare at jeg ville blive gladere for en ekstra Velocity i stedet. Så kan jeg køre dem begge i bridged mode i stedet for.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af munch_30 »

God ide Loomer. Måske også økonomisk. Antager du spiller i 4 ohm pr. side nu eller ?

Kan du beskrive, hvordan du oplever funktionen af din "reactance"-knap ?
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af munch_30 »

Slap dog af Søren. Jeg retter da fluks "uredelig" med det samme til noget med: " at nuancere debatten".
Kim

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af Loomer »

[quote="munch_30"]God ide Loomer. Måske også økonomisk. Antager du spiller i 4 ohm pr. side nu eller ?

Kan du beskrive, hvordan du oplever funktionen af din "reactance"-knap ?[/quote]

Nej, har ikke fået wired mit kabinet om endnu. Lige pt. er det 4x12'eren på den ene kanal (som så er den på 16 ohm) og 2x15 baskabbet på den anden, som så er 8.

"Reactance" giver egentligt bare mere "oomph". Mere bund, og gør at sådan noget som palmmutes "hænger" lidt mere.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af munch_30 »

[quote="Loomer"][quote="munch_30"]God ide Loomer. Måske også økonomisk. Antager du spiller i 4 ohm pr. side nu eller ?

Kan du beskrive, hvordan du oplever funktionen af din "reactance"-knap ?[/quote]

Nej, har ikke fået wired mit kabinet om endnu. Lige pt. er det 4x12'eren på den ene kanal (som så er den på 16 ohm) og 2x15 baskabbet på den anden, som så er 8.

"Reactance" giver egentligt bare mere "oomph". Mere bund, og gør at sådan noget som palmmutes "hænger" lidt mere.[/quote]

Ok. tak for beskrivelse! Du er helt med på, at du bedre kan "udnytte" din power amp ved lavere ohmtal - mener, vi har kommunikeret herom andetsteds ikke ? 16 ohm er bestemt ikke ideelt. ( 8 ohm kan gå og 4 ohm er ideelt, vil jeg sige :D
Kim

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af Loomer »

Jep, vi sludrede om det i en anden tråd :)

Det er skam også planlagt at jeg skal have lavet det sådan, men jeg har bare ikke fået nosset mig samme endnu :D

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af munch_30 »

[quote="Loomer"]Jep, vi sludrede om det i en anden tråd :)

Det er skam også planlagt at jeg skal have lavet det sådan, men jeg har bare ikke fået nosset mig samme endnu :D [/quote]

Ok ! God vind til projektet :D
Kim

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af spuncut »

[quote="Sasha"]
.......
Flot! Det var dråben, der udløste en indrapportering til moderator...
Du skal kraftedeme ikke sidde og komme med udokumenterede påstande om, at jeg skulle bidrage til nogen form for uredelighed![/quote]

jeg kunne forstå at du så småt var ved at nærme dig de voksnes alder så pas dog lige på blodtrykket :wave:
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af Sasha »

Mit blodtryk fejler intet. Og jeg finder mig i at blive kaldt det meste. Men jeg vil fandme ikke finde mig i umotiverede og udokumenterede insinueringer af, at jeg skulle være uredelig!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af spuncut »

Okay så....
Jeg ændrer hermed "så småt" til "et stykke fra"......(!)
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af Matrix "guitar" Power Amps ...

Indlæg af JSThomsen »

Tråden er blevet anmeldt til moderator, derfor:

Moderator on:
Der mindes om at dette er et diskussionsforum - så I behøver ikke at være enige.
Det er fint med passionerede diskussioner - men hold det på et sagligt plan!!
Moderator off.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen