Hvorfor brummer min strat?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvorfor brummer min strat?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Brun Sæbe"][quote="Sasha"]Den skulle vel ikke tilfældigvis have humbuckers?

Nu kan jeg ikke huske, om det har været drøftet tidligere i tråden. Men har du tjekket, at alle stelforbindelser i guitaren er lavet ordentligt?[/quote]

Jo, den anden har humbuckers.[/quote]

Virtual vintage pickupper ER humbuckers.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvorfor brummer min strat?

Indlæg af MacG »

[quote="Brun Sæbe"][quote="MacG"][quote="Sasha"]Vi er ikke ude i klassikeren med at have byttet om på plus- og stel-ledningerne ved jackbøsningen, vel?[/quote]

Jeg kan se ar Virtual Vintage har 4 ledere + jord, og at to ledere skal forbindes oppe i pickuppen, det er de to humbuckerspoler, + en "varm" til kontakten og stel OG skærm til jord. Rigeligt plads til fejl.[/quote]

Det er nok noget i den retning, eftersom jeg selv skiftede pickupper sidst. Som nævnt er der hele to forbindelser til stel, så tror ikke det er det.

Jeg må ind i en biks med den. Kan I anbefale nogen i Århus?[/quote]

Gå ned i Rockcity. Silas og gutterne der er dygtige og omhyggelige.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvorfor brummer min strat?

Indlæg af Smittefar »

to forbindelser til stel er en for meget, og det kan sagtens være den direkte årsag til brum.
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvorfor brummer min strat?

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]to forbindelser til stel er en for meget, og det kan sagtens være den direkte årsag til brum.[/quote]

Men nu er det så det DiMarzio skriver i sin installationsvejledning... Den ene er en skærm, den anden er jord.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvorfor brummer min strat?

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]to forbindelser til stel er en for meget, og det kan sagtens være den direkte årsag til brum.[/quote]

Ikke altid - det kunne jo f,eks. tænkes, at det var to forskellige ting, som blev stelforbundet via de to ledninger - f.eks. spolen og pickuppens ramme eller lignende. Så længe de mødes i ét punkt (og det er så måske ikke helt ligegyldigt hvilket), burde det være OK.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvorfor brummer min strat?

Indlæg af Smittefar »

Det er jo rigtig nok - men så vil jeg have lov til at holde fast i, at det er et design, der giver urimeligt mange muligheder for fejl uden de helt store gevinster.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvorfor brummer min strat?

Indlæg af Sasha »

Well, well, well...

Eftersom de fleste vel blot forbinder deres humbuckers, som det har været kotume siden 1957 eller deromkring, da den gode gamle med én plus-ledning og én skærm kom på markedet, kunne man vel diskutere, om ikke alt det andet gejl forvirrer mere, end det gavner. Men der vil jo altid være nogle, som insisterer på, at de på deres guitarer skal have mulighed for i kampens hede ved en fejl at skifte til én af de alternative måder at forbinde pickupperne på, som ikke lyder godt. Og dem må man jo også tilgodese, selv om det forvirrer hovedparten af kunderne...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen