Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

[quote="GuitaRasmus"]NG: En Les Paul. Jeg lærer det aldrig.[/quote]

MWUAHAHAHA - you know you want one :lol:
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]

Sandt nok. Det var heller ikke ment som "Der skal stå VRI på den, ellers er den ikke fed". Jeg er bare glad for min egen, så det var udelukkende ment som et venligt tip. Ikke spor andet ;-)[/quote]

Jeg synes så til gengæld, at Klaus skal finde sig en "bastard", som er banket sammen af en ´68 hals og en ´72 krop. Det virker bare pissegodt!

- også bare et venligt tip...

:-)

PS: Det ovennævnte gælder selvfølgelig kun, hvis den er sort! Og helst med et par andre lakeringer nede under.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Smittefar"][quote="GuitaRasmus"]NG: En Les Paul. Jeg lærer det aldrig.[/quote]

MWUAHAHAHA - you know you want one :lol:[/quote]

Det værste er næsten at jeg...

1) Synes ikke de er særligt fede at spille på (åndssvage samling mellem hals og krop)

2) Synes de er tunge

3) Synes sjældent de holder stemningen særligt godt.

4) Synes der er langt mellem de virkeligt gode eksemplarer.

... Til gengæld ser de jo fantastiske ud. Meeeeen... Lad os nu se. Jeg er stadig MEGET glad for min hvide tele, og har brugt den som mainspade konstant siden jeg fik den i November.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Stevi »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Smittefar"]
MWUAHAHAHA - you know you want one :lol:[/quote]

Det værste er næsten at jeg...

1) Synes ikke de er særligt fede at spille på (åndssvage samling mellem hals og krop)

2) Synes de er tunge

3) Synes sjældent de holder stemningen særligt godt.

4) Synes der er langt mellem de virkeligt gode eksemplarer.

... Til gengæld ser de jo fantastiske ud. Meeeeen... Lad os nu se. Jeg er stadig MEGET glad for min hvide tele, og har brugt den som mainspade konstant siden jeg fik den i November.[/quote]
En tanke: Kan det være mensuren der gør at du, uden at vide hvorfor, altid ender med at skille dig af med Les Pøllen igen? Du finder dig godt tilpas på dine teler og vel også på din PRS. Har du nogen guitarer med mensur på under 25"?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

Nej, det har jeg ikke - det var også først efter jeg satte en 25.5" mensur hals på min Iceman at jeg blev rigtigt glad for den. Jeg har det svært med Gibson mensur - men omvendt er den jo også en væsentlig faktor i den særlige Les Paul lyd.

Det oplagte ville jo være at kigge efter en PRS Singlecut - jeg synes bare de ser sådan lidt "morfar" ud - lidt for pæn, på en eller anden måde.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Nicolai"]

Sandt nok. Det var heller ikke ment som "Der skal stå VRI på den, ellers er den ikke fed". Jeg er bare glad for min egen, så det var udelukkende ment som et venligt tip. Ikke spor andet ;-)[/quote]

Jeg synes så til gengæld, at Klaus skal finde sig en "bastard", som er banket sammen af en ´68 hals og en ´72 krop. Det virker bare pissegodt!

- også bare et venligt tip...

:-)

PS: Det ovennævnte gælder selvfølgelig kun, hvis den er sort! Og helst med et par andre lakeringer nede under.[/quote]

Jeg har fået et tip om en 66'er hals med 69'er krop vist... hmmm.... og samtidig en refinished Jazzmaster fra 63'.... av av av av av av av! :twisted:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]

Jeg har fået et tip om en 66'er hals med 69'er krop vist... hmmm.... og samtidig en refinished Jazzmaster fra 63'.... av av av av av av av! :twisted:[/quote]

Du var ellers lige ved at være helt fornuftig at høre på. Men så nævner du "J-ordet". Og så kan man vel ikke sige så meget andet end dét, som vist nok på moderne - omend en temmelig afskyelig udgave af det - dansk hedder "Epic Fail"..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg har det svært med Gibson mensur - men omvendt er den jo også en væsentlig faktor i den særlige Les Paul lyd. [/quote]

Har du prøvet en Les Paul med 25,5" mensur?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GuitaRasmus"]Jeg har det svært med Gibson mensur - men omvendt er den jo også en væsentlig faktor i den særlige Les Paul lyd. [/quote]

Har du prøvet en Les Paul med 25,5" mensur?[/quote]

Næ. Men at dømme udfra en Singlecut (der ligner meget en Les Paul i konstruktion), er den tæt på, men ikke helt i mål - derfor tænker jeg at mensuren er temmeligt afgørende. Omvendt lyder en Jaguar dælme langt fra en les paul.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]Næ. Men at dømme udfra en Singlecut (der ligner meget en Les Paul i konstruktion), er den tæt på, men ikke helt i mål - derfor tænker jeg at mensuren er temmeligt afgørende. Omvendt lyder en Jaguar dælme langt fra en les paul.[/quote]

Jo, jo - mange bække små ... eller floder. :D

Det er jo lidt interessant, hvor langt man kan bevæge sig væk fra "originalen", før det ikke er en original længere.

Jeg har jo lidt sammen indstilling som dig på det her område. Det kunne være fedt at lave en super-LP, der lige havde gjort det af med Les Pauls børnesygdomme ... men så står man sgu nok med en anden guitar :lol: (Nighthawk måske 8-) )

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

Hvad bliver det iøvrigt til med den Epiphone Nighthawk? :-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]Hvad bliver det iøvrigt til med den Epiphone Nighthawk? :-)[/quote]

Dunno. For det første er den ikke kommet endnu. For det andet prøver jeg at holde et nyt mantra med ikke at købe mere kinabudgetlort :roll:

Så de skal da prøves, hvis de lander i min nærhed ... men ... men ... det ender nok med en Warmoth eller to i år :P

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"]Bortset fra det, burde jeg købe en hollowbody, inden det er Strat-tid :-)[/quote]

No, you didn´t...

:-)[/quote]

Jamen overvej lige, hvor sej jeg ville se ud med sådan en kammerat her:

Billede

:-D
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Nicolai"][quote="Sasha"][quote="Nicolai"]

Om du ender med en sådan vil jo vise dig, men jeg synes klart, du bør tjekke VRI serien (og for den sags skyld også HR-serien) ud.

Jeg gasser selv vildt efter en 62 VRI i sunburst.[/quote]

Jeg tror sgu´, Nicolai, at den gode Telemaster er en så tilpas dreven rotte i dette game, at han har indset, at det hér med at vælge en Strat - hvis det skulle blive aktuelt - ikke er noget, man gør ud fra, hvilken serie den kommer fra, men at man istedet prøver sig frem, indtil man finder en go´ én..! Så kan det såmænd godt være, at der ender med at stå "VRI" på den. Men der kan også stå så meget andet. Det er det hér med, om man vælger guitar med øjnene eller med ørerne og fingrene...[/quote]

Sandt nok. Det var heller ikke ment som "Der skal stå VRI på den, ellers er den ikke fed". Jeg er bare glad for min egen, så det var udelukkende ment som et venligt tip. Ikke spor andet ;-)[/quote]

Det er helt cool, Nicolai - jeg kunne nemt overse en oplagt mulighed, så det er fint med tips!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

NG: Tid... Bare masser af tid..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Nicolai"]

Sandt nok. Det var heller ikke ment som "Der skal stå VRI på den, ellers er den ikke fed". Jeg er bare glad for min egen, så det var udelukkende ment som et venligt tip. Ikke spor andet ;-)[/quote]

Jeg synes så til gengæld, at Klaus skal finde sig en "bastard", som er banket sammen af en ´68 hals og en ´72 krop. Det virker bare pissegodt!

- også bare et venligt tip...

:-)

PS: Det ovennævnte gælder selvfølgelig kun, hvis den er sort! Og helst med et par andre lakeringer nede under.[/quote]
Jeg kunne meget nemt ende med noget i den stil, men lige sort er ikke min yndlingsfarve til en Strat, selvom sorte Strater - det ved alle jo - lyder bedre ;-) Jeg er glad for en lidt kværnet flødefarve, 50'er-agtige pastelfarver eller 2 color sunburst til Strater. Men jeg har aldrig været i stand til at planlægge mine guitarkøb, da de som nævnt typisk er ret impulsive, hvorfor idéer om model og farve på forhånd, er et ret unødvendigt tankeeksperiment. Det sidste jeg har brug for, er flere Teler, og alligevel skulle det ikke undre mig, om netop sådan en blev den næste :-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"][quote="Nicolai"]

Sandt nok. Det var heller ikke ment som "Der skal stå VRI på den, ellers er den ikke fed". Jeg er bare glad for min egen, så det var udelukkende ment som et venligt tip. Ikke spor andet ;-)[/quote]

Jeg synes så til gengæld, at Klaus skal finde sig en "bastard", som er banket sammen af en ´68 hals og en ´72 krop. Det virker bare pissegodt!

- også bare et venligt tip...

:-)

PS: Det ovennævnte gælder selvfølgelig kun, hvis den er sort! Og helst med et par andre lakeringer nede under.[/quote]

Jeg har fået et tip om en 66'er hals med 69'er krop vist... hmmm.... og samtidig en refinished Jazzmaster fra 63'.... av av av av av av av! :twisted:[/quote]

Interessant. Altså hvis man har mønten ;-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Smittefar"][quote="GuitaRasmus"]NG: En Les Paul. Jeg lærer det aldrig.[/quote]

MWUAHAHAHA - you know you want one :lol:[/quote]

Det værste er næsten at jeg...

1) Synes ikke de er særligt fede at spille på (åndssvage samling mellem hals og krop)

2) Synes de er tunge

3) Synes sjældent de holder stemningen særligt godt.

4) Synes der er langt mellem de virkeligt gode eksemplarer.

... Til gengæld ser de jo fantastiske ud. Meeeeen... Lad os nu se. Jeg er stadig MEGET glad for min hvide tele, og har brugt den som mainspade konstant siden jeg fik den i November.[/quote]

Jeg kan næsten ikke tro, at man som guitarist ikke kan vænne sig til et instrument, der er så gennemtestet over tid og så alsidigt som en Les Paul. Jeg har en lommepsykologisk teori om, at dine dårlige erfaringer med Les Pauls mest af alt skyldes, at du har håndelag og viden til at modificere dine instrumenter, så de passer præcis til dine vaner og behov. Jeg er jo så langt ovre i modsatte grøft som menneskelig muligt, så for mig har der aldrig rigtig været andre muligheder, end bare at vænne mig til et instrument eller købe et andet :-D Hvis en hals er lidt tyndere end dem, jeg er vant til, hvis båndene er højere eller lavere, hvis der er forskelligt output på pick up'erne og alt mulig andet, så er det for mig bare en del af instrumentets karakter, og kan nøjagtig lige så vel være en fordel som en ulempe. En Les Paul føles og lyder markant anderledes end fx en Tele, men det er da også det, der er finten ved at have mere end en guitar, tænker jeg.

Køb nu bare en Les Paul ;-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"][quote="Nicolai"]

Sandt nok. Det var heller ikke ment som "Der skal stå VRI på den, ellers er den ikke fed". Jeg er bare glad for min egen, så det var udelukkende ment som et venligt tip. Ikke spor andet ;-)[/quote]

Jeg synes så til gengæld, at Klaus skal finde sig en "bastard", som er banket sammen af en ´68 hals og en ´72 krop. Det virker bare pissegodt!

- også bare et venligt tip...

:-)

PS: Det ovennævnte gælder selvfølgelig kun, hvis den er sort! Og helst med et par andre lakeringer nede under.[/quote]

Men jeg gætter på, en sådan er en del sværere at finde end en VRI ;)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Nicolai »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"][quote="Telemaster"]Bortset fra det, burde jeg købe en hollowbody, inden det er Strat-tid :-)[/quote]

No, you didn´t...

:-)[/quote]

Jamen overvej lige, hvor sej jeg ville se ud med sådan en kammerat her:

Billede

:-D[/quote]


De kan altså lyde ret fedt til Rock, vil jeg lige sige. (Adams bruger NÆSTEN altid denne model (samt en ES 295) live).
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen