Warmoth GAS

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

Så er der også kommet en gay-parade soloist. :D

Billede

Billede

Billede

SLCP36

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Sasha »

Er alle Warmoths da ikke lavet til Gay-parade..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Er alle Warmoths da ikke lavet til Gay-parade..?[/quote]

Nej. Kun dem Sustainerplayer linker til.. Cocobolo... :wtf:

Man laver guitarer af el, ask, ahorn, lidt rosentræ, og nogengange mahogni... Men Cocobolo.... :eh:

:D

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

[quote="MacG"]
Nej. Kun dem Sustainerplayer linker til.. Cocobolo... :wtf:

Man laver guitarer af el, ask, ahorn, lidt rosentræ, og nogengange mahogni... Men Cocobolo.... :eh:

:D [/quote]

Jeg har vist ikke linket til Cocobolo ... nogensinde. ;) Men palisander-arter er da ret brugt til guitarer.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Er alle Warmoths da ikke lavet til Gay-parade..?[/quote]


Det kan være der er en indre skihopper i warmoth gasserne. :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"][quote="Sasha"]Er alle Warmoths da ikke lavet til Gay-parade..?[/quote]

Nej. Kun dem Sustainerplayer linker til.. Cocobolo... :wtf:

Man laver guitarer af el, ask, ahorn, lidt rosentræ, og nogengange mahogni... Men Cocobolo.... :eh:

:D [/quote]

Nej, det bør "retteligt" kun bruges til gribebrætter!

Kroppe bør være lavet af cedertræ og kulfiber...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af MacG »

[quote="SustainerPlayer"][quote="MacG"]
Nej. Kun dem Sustainerplayer linker til.. Cocobolo... :wtf:

Man laver guitarer af el, ask, ahorn, lidt rosentræ, og nogengange mahogni... Men Cocobolo.... :eh:

:D [/quote]

Jeg har vist ikke linket til Cocobolo ... nogensinde. ;) Men palisander-arter er da ret brugt til guitarer.[/quote]

Jamen så Concalo Alvez.. Fesent.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

[quote="MacG"]

Jamen så Concalo Alvez.. Fesent.[/quote]

OK - Det lader så til, at det ikke lige er træ-sorter, du er mest velbevandret i. :D

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af MacG »

[quote="SustainerPlayer"][quote="MacG"]

Jamen så Concalo Alvez.. Fesent.[/quote]

OK - Det lader så til, at det ikke lige er træ-sorter, du er mest velbevandret i. :D [/quote]

Joda. Men ikke de fesne.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

[quote="MacG"]
Joda. Men ikke de fesne.[/quote]

Ok. Billede

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af GodSpeedDK »

Æv ... her sad jeg lige og håbede på endnu en ophedet rosentræ vs. palisander-diskussion, og så bliver I bare enige om, at noget træ er fesent ... :yawn:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"]Æv ... her sad jeg lige og håbede på endnu en ophedet rosentræ vs. palisander-diskussion, og så bliver I bare enige om, at noget træ er fesent ... :yawn:[/quote]

For at citere en fellow bygnings ingeniør "er det ikke af beton, er det ikke det værd"
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]... ophedet rosentræ ...[/quote]

Det dufter garanteret godt. Det bør man nok ikke forsøge med Cocobolo. Det har vist en del ikke så menneskevenlige toksiner i sig. Billede

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

[quote="CobraPizza"]For at citere en fellow bygnings ingeniør "er det ikke af beton, er det ikke det værd"[/quote]

[youtube]ppusLiJYKd4[/youtube]

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

Billede

Den her går nok over igen, da den er burst ... men for satan da ...

Swamp Ash On Swamp Ash - Cherry Burst

Warmoth har åbenbart tilbagekøbt et parti strat-kroppe og "drypper" lejlighedsvis nogle af dem i deres Screaming Deals sektion til absolut billige penge. Hvis nu også bare dollaren gad fise ned på fem eller deromkring ... :s hifty:

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af AnotherDan »

Den er for hård Hans, bestil du bare den hjem så kan jeg købe den billigt af dig når du finder ud af du ikke vil have en burst...
Bah

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Morten_Lyse »

Hmm.. Måske nogen har $.02 at give til denne ide..?

Jeg er jo ret stor Rickenbacker fan; sådan bare for sjov. Jeg har haft en 360 og har nu en 620. 360'ern var go, og jeg fortryder at have solgt den, omend Rickenbackers high-gain pickups nok ikke liiige er min favorit. 620'ern er aldeles fremragende, men opfører i mine ører sig mere som en Les Paul end en skramlet thinline Rickenbacker. (Ikke en overraskelse i grunden, massiv ahorn krop med gennemgående hals er ikke ligefrem thinline, vel..?) Beatles og især CCR har i mine ører har den rigtige, skramlede lyd jeg gerne vil have, og på den tid var de nyere pickups med det noget mere "moderne" klangbillede ikke opfundet. Så at købe en thinline Rickenbacker er jo nogenlunde nemt, men de der reissue toasters som kan købe gør altså, at det bliver lidt halv-pebret at have en sjov hobby, da selv den fedeste Rickenbacker nok ikke kommer til at ændre ret meget på, at jeg på jobs næsten altid spiller Les Paul og Stratocaster. Ud over det har jeg af flere gange været ramt af soft-gas efter en telecaster, så der har formet sig en ide i mit hovede. og Warmoth er min ven.

En thinline tele-krop i flammet ahorn på ahorn. Dertil en CBS strat hals i ahorn, dog med palisander-gribebrædt, og da kroppen skal lakeres cherry-burst, bliver den nok med matching headstock. Jeg føler mig overbevist om, at 75% af den skramlede Rick-lyd ligger i en thinline krop af ahorn, og at en vis portion har med pickupperne at gøre. Planen er nok så, at bruge et sæt GFS Retrotron "memphis" humbuckere. Af flere grunde.
1, de får gode anmeldelser til dét de er beregnet til.
2, det er hulme svært at bruge originale Rickebacker (style) pickups da de er "surface mount." - En standard Humbucker størrelse pickup er bare noget nemmere.
3, det er noget nemmere at skaffe 500K pots til humbuckere end 330K pots til singlecoils som Rickenbacker bruger..
4, John Fogertys R325 var netop udstyret med en (PAF)humbucker ved stolen, så til dén skole af musik, vil en humbucker nok ikke være helt dum..
5, de ser ski' godt ud..??
<a href="http://www.guitarfetish.com/Memphis-Aln ... c_159.html" rel="nofollow">http://www.guitarfetish.com/Memphis-Aln ... 59.html</a>

Nogen kommentarer, ud over at at en Warmoth thinline telecaster ikke er en Rickenbacker, overhovedet. - Men hvis jeg kan få den dejligt skramlede CCR lyd uden der står Rickenbacker på hovedet, er det også ok med mig. :-)

Mvh;
Morten Lyse

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Swampthing »

Jeg overvejer stærkt at samle mig en Warmoth LP og tele.....

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Odgaard »

Billede
Sådan en kunne jeg da godt leve med.

Morten_lyse: Det lyder som en guitar, jeg gerne vil prøve :) Det er vist min eneste indvending til sådan et projekt. Nå ja, så synes jeg ikke om teksten på GFS pickupperne, men det kan man da leve med, hvis de lyder godt.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth GAS

Indlæg af Anonym »

[quote="AnotherDan"]Den er for hård Hans, bestil du bare den hjem så kan jeg købe den billigt af dig når du finder ud af du ikke vil have en burst...[/quote]

Hvad så Dan? ;) :D :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen