Nyt pedalboard

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

[quote="Michael Vajhøj"]Fik lige bygget lidt om på mit i går:
Billede

Der er naturligvis det obligatoriske ur:
Billede

Det nye er at jeg lavede lidt ny strøm, herunder fik monteret en ekstra strømforsyning der kunne levere den fornødne "saft" til min delay og det trådløse:
Billede

Og så lige det sædvanlige terrasse flash:
Billede[/quote]

Hvor ER det fint..!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg vidste du ville elske mit utroligt farvesprudlende, yderst interessante og nærmest fascistiske effektpedalbræt... :D
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Især glæder det mig, at du selv "åbner ballet" m.h.t. at karakterisere det som fascistisk og andre lignende farverige begreber, man kunne fristes til at hægte på den slags ting dernede fra "syd for Kongeåen"...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Michael Vajhøj »

Der er jo både røde, grønne og blå nuancer (også i dioderne)... ;)

Men når nu guitaren og forstærkeren er danskbygget bliver effektpedalbrættet jo også nødt til at være det - ikke? ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Det er vist kun et spørgsmål om tid, før du skifter ud til udelukkende tyskbyggede ting og sager...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Det er vist kun et spørgsmål om tid, før du skifter ud til udelukkende tyskbyggede ting og sager...[/quote]
Og snakker med endnu mere dialekt end i dag? ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

"Dass hier ist ein verzerrungsgerat von den syyydligen Danemark..."

(ved ikke lige, hvordan man laver tyske specialtegn på sådan en I-plade. Men brug fantasien til at forestille Jer ovenstående udtalt på en mellemting af parodi-tysk og vendelbomål)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Michael Vajhøj »

Nå, jamen jeg skal spille et enkelt nummer på et job nu her hvor jeg skal bruge en boost - så det var jo en god undskyldning for at samle et nyt lille board til den akustiske:
Billede

Billede
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Næææhh...

Det ER vel nok fint!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Michael Vajhøj »

Og slet ikke sønderjysk... ;)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"]Og slet ikke sønderjysk... ;) [/quote]

Men dog stadig jysk - heldigvis ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Smittefar »

Det er møj flot
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

[quote="Michael Vajhøj"]Og slet ikke sønderjysk... ;) [/quote]

Nej, det er dét, jeg mener...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Michael Vajhøj »

Så går den (heldigvis) ikke længere... Jeg er blevet færdig med at tegne, konstruere, samle og lodde.

Når man bygger nyt board er det jo med at planlægge korrekt - derfor blev der lavet skabeloner, så jeg kunne få planlagt de to etager:
Billede

Der skulle saves ud i den øverste plade så der blev plads til min delay (og i den nedersteplade under den lille plade) - samtidig lavede jeg en lille forhøjning til min boostpedal, så den lige kom en enkelt cm op. Der er to cm. mellemrum mellem de to plader og derved fin plads til at føre lidt kabler under og samtidig i perfekt niveau til den bagerste række pedaler
Billede

Under den lille (øverste) plade er der plads til strøm - og lavet afstandklodser så det hele er hævet 2 cm. i kassen. For en god ordensskyld blev de malet i sort,ikke fordi man kan se dem, men det skal jo gøres rigtigt:
Billede

Loddes skal der - ikke fordi det er min store lidenskab (nærmere tværtimod), men der er lavet de såkaldte semi-balancerede patchkabler, med to-ledet kabel og skærmen kun tilsluttet i den ene ende, den anden ende er skærmen klippet af og jeg har isoleret med lidt tape:
Billede

Før eller siden ender det jo med at man er færdig - desværre har jeg ikke andre kameraer end min iPhone, og med lidt rysten på hænderne bliver resultatet jo derefter:
Billede

Jeg har lavet en løsning med en powercon adaptor til strøm:
Billede

Alle kabler sidder fast med kabelstrips i dertilhørende "holdere":
Billede

Prikken over i'et - et fint klistermærke som jeg selv har photoshop'et og fået trykket. Jeg ringede til Steen og spurgte om ikke han havde nogen - det havde han desværre ikke, men ville super gerne have nogen, så det er han nu indehaver af:
Billede

Og naturligvis skal der lige knyttes lidt ord til boardet - der skal også være plads til en WOW-effekt - men først signal vejen:

Line6 G50 trådløs -> buffer (Polytune Mini i tuner send) -> ODR2 (mild overdrive) -> ODR1 (mere grynet/fuzzet overdrive) -> DST1 (distorition) -> TR1 (tremolo) -> DDL (ombygget Boss DD-5) -> BR1 (boost) -> Boss FV500L (volumenpedal) -> buffer retur -> amp. Boss FL-5L'en anvendes til at skifte kanal på min Carl Martin Headroom (reverb)

Og så til WOW-effekten. Jeg vil meget gerne have lov til at undskylde mine tidligere udtalelser omkring George L kabler. De nye kabler er lavet med Switchcraft stik og med Mogami 2549 kabel og hold da helt fast hvor lyder alting bare meget mere dynamisk og musikalsk (i mangel på bedre ord). Undskyld sproget, men føj for satan hvor lyder det bare godt (som i neutralt og ja "musikalsk"). Så herfra en kraftigt opfordring til alle om at få smidt de George L kabler langt væk og lod nogle nye selv...

/Michael
RoadHigh.dk

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af MacG »

Smukt arbejde, Michael. Jeg stoppede med George L. for mange år siden, men det var nu fordi de holdt op med at sige noget, fremfor den måde de sagde det på.. Men godt at vide.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Michael Vajhøj »

Har aldrig haft et George L som svigtede, men som sagt kan jeg ikke finde på andet ord end at de her kabler bare lyder mere "musikalske"... Og så slemt var det reelt ikke at lodde de 10 kabler... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Fint, strømlinet og "korthåret" bræt, dér... - på ingen måde noget for mig :-) Men flot arbejde ser det ud til! Lige umiddelbart vil jeg dog sige, at jeg er mere imponeret over dit "bræt-arbejde" end tilsvarende "stik-arbejde"... :-)

Og "semibalanceret"...

Det svarer vel lidt til at sige, at jeg "semi-cykler", "semi-spiller guitar", "semi-surfer på nettet", "semi-falder i havnen" eller noget i dén stil... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hehe - ja hvad man lige skal kalde det er jo et godt spørgsmål. Halvskærmet lyder ligeså tåbeligt. :)


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Nyt pedalboard

Indlæg af Smittefar »

Ja, dit håndværk fejler sgu ikke noget (kan ikke se lodningen.)

Jeg er sikker på, jeg sagtens kunne arbejde med det board.

Switchcraft og mogami er en dejlig kombi.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Smittefar »

PowerCon kablet er en ret god ide, men så har du vel tre af den slags kabler med ude hver gang. Jeg synes selv, almindelige apparatstik er nemmere at have med at gøre, men der er også klart større chance for, at de bliver flået ud i kampens hede.

Kunne man få lov at se dine PSU'er fra power siden? Jeg synes, dine tilslutninger ser sjove ud (læs seje)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen