Tubescreamer, med mere..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
JimR
Himmelhund
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tubescreamer, med mere..

Indlæg af JimR »

Jeg bliver også nødt til at sige at jeg synes Alberta langt fra har den karakteristiske pukkel som en Tube Screamer har. Faktisk synes jeg den er tæt på at være helt neutral EQ mæssigt og jeg bruger den også meget som grundlyd på samme måde som jeg har brugt den allerførste Bluesbreaker pedal, der også var meget neutral IMØ. Nu har jeg kun sammenlignet den med min Ibanes STL Super Tube der har et meget markant 'hump' (der er utrolig anvendeligt til solo boost).

Jeg er også ret nysgerrig efter at prøve Stinkbug i mit setup, demoerne lyder rigtig godt.

mvh

JimR

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tubescreamer, med mere..

Indlæg af Morten_Lyse »

Hehe.. Hvis en Alberta er "neutral EQ" så er dét jeg har søgt godt nok alvorligt mid-scooped.. Forstå mig ret, jeg ved ikke om det er den ekstra mellemtone der er skyld i det, men det er den "uklarhed" der er i TS-kredsløbet jeg ikke kan med. Hvorom alting er, så har jeg bygget en pedal selv..! I bund og grund er det en Fulltone Fulldrive II, uden mosfet, men med permanent "flad-mids."

Om I andre kan lide det er jo så i grunden ligegyldigt, for min grund til at søge dét jeg gør er at jeg spiller på hhv en strat og en les paul sammen med min HC30 klon. I det setup har jeg nok til at give karakter og "egenlyd." Min "grund-overdrive" skal bare være det, en overdrive. Min forstærker, min strat og min les paul skal stadigvæk bare lyde af sig selv. Og dét har jeg fået, så nu kan jeg et par år igen, hehe.. :-)

Mvh;
Morten Lyse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen