Hvad hedder denne model

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvad hedder denne model

Indlæg af Dannyboy »

Nr 2 fra venstre

Billede

Desdichado
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Desdichado »

Spøjs. Den har i hvert fald en TP-6 stopbar, som kan være eftermonteret. De var ret populære på et tidspunkt ... back in the days.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af MacG »

Les Paul Artist. Den var født med TP-6, og elektronikken fra RD-serien, som ingen gad eje. Elektronikken var noget bras og lød ikke ret godt.

Der var også en 335-type i serien. Den eneste jeg har set bruge sådan én er Pierre Dørge.

Billede

Mere her:

http://www.lespaulforum.com/slubarticle ... 12.02.html


Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Dannyboy »

Nå øv, den ser ellers ûbersej ud.. Jeg kommer lige i tanker om at det sgu da er præcis den model John Sund spiller på. Den lød da ellers meget fedt på hans indspilninger

Hov, her er der en
<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.com/GIBSON-LES-PAUL-ART ... S-PAUL-ART ... 2eb1143c1a</a><!-- m -->

Jeg synes godt nok den er flot. Kan man få en almindelig Custom i samme Tobacco/vintage sunburst?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Sasha »

Er det de dér tre ekstra knapper, du synes, er så flotte, eller..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Dannyboy »

Hehe :) nej det er den der sunburst

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Sasha »

Jamen, kan man ikke få en "almindelig" Custom i samme farve?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Dannyboy »

Det er jo lige det. Jeg synes ikke lige jeg kan finde en. Nå what the h... jeg har jo alligevel ikke råd. Sad bare og stenede Customs i min iver efter snart at få min egen til djævleøen

EDIT: her er John Sund's i øvrigt: <!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

Jeg kender ikke lige den sammenhæng. Lader til at det er en eller anden form for salsa-partyband ? Nå well, guitaren lyder da rimelig meget af Al Dimeola.. Den har så bare ikke den samme sunburst som den på billedet

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Kuli »

[quote="Dannyboy"]Jeg synes godt nok den er flot. Kan man få en almindelig Custom i samme Tobacco/vintage sunburst?[/quote]
Du mener sådan en:
Billede

Det er min main spade som er fra 1989 - ikke noget specielt (ud over skide tung), men det kan da godt være farven ikke er så udbredt?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Sasha »

Farven på den nederste Marshall til venstre er da vist heller ikke så udbredt...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Farven på den nederste Marshall til venstre er da vist heller ikke så udbredt...

:-)[/quote]

Nej. Det er en finish der hedder: "Tysk HippieHashode vi ha´noget andet end sort, so grau mit lilla streifen muß es sein" Sehr Kreativ!

Men lyden fejler ikke noget... :s hock:

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvad hedder denne model

Indlæg af Dannyboy »

Ja den er godt nok fed..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Kuli »

[quote="MacG"][quote="Sasha"]Farven på den nederste Marshall til venstre er da vist heller ikke så udbredt...

:-)[/quote]

Nej. Det er en finish der hedder: "Tysk HippieHashode vi ha´noget andet end sort, so grau mit lilla streifen muß es sein" Sehr Kreativ!

Men lyden fejler ikke noget... :s hock:[/quote]
He he ja havde den nu set original ud, havde jeg nok heller ik haft råd til den...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af MacG »

[quote="Kuli"][quote="MacG"][quote="Sasha"]Farven på den nederste Marshall til venstre er da vist heller ikke så udbredt...

:-)[/quote]

Nej. Det er en finish der hedder: "Tysk HippieHashode vi ha´noget andet end sort, so grau mit lilla streifen muß es sein" Sehr Kreativ!

Men lyden fejler ikke noget... :s hock:[/quote]
He he ja havde den nu set original ud, havde jeg nok heller ik haft råd til den...[/quote]

Nu var det jo også bare en Sound City eller noget andet sært dengang.. :roll:

Har du fået gjort noget ved den, eller bruger du al din fingerfærdighed på at skifte ble på datteren ?

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad hedder denne model

Indlæg af Kuli »

Ja sælgeren troede det var en Hollandsk marshall kopi - London City tror jeg han skrev og jeg syntes jo så jeg burde se lidt nærmere på den.... Men nej jeg har ikke fået lavet andet end at skifte den frontpanel til den fine jeg fik af dig - men har for nyligt fået købt noget tolex - som jeg måske ikke er helt tilfreds med - så nu mangler jeg bare noget fritid... Har også haft travlt med nogle andre guitar-relaterede projekter.

Jeg håber jeg når det inden juli for der skulle svanen komme på besøg igen :D :D :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen