Forslag til køb af hardware til strat?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Forslag til køb af hardware til strat?

Indlæg af beebob »

Hej.
jeg går og begynder at finde dele til en stratocaster krop jeg har liggende. har besluttet mig for pickupper og har muligvis fundet en midlertidig hals. Så alt hvad jeg mangler er en bridge og nogle tuners. så er der nogen der har nogle gode foreslag til noget godt. prisen er lidt lige meget da det hele ikke behøver at blive købt sådan lige nu og her.

Mvh

Mads

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forslag til køb af hardware til strat?

Indlæg af Barf »

Jeg har en Callaham bro siddende i min Warmoth Stratocaster, og den er jeg rigtig tilfreds med. Det er i den dyre ende, men jeg er fuldt ud overbevist om, at broen ikke er et sted at spare. Jeg er i hvert fald sikker på, at broen har noget at skulle have sagt i forhold til lyd og sustain på min strat.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forslag til køb af hardware til strat?

Indlæg af Sasha »

Jeg kan også kun give "Thumbs up" til Callaham´s ting - ikke mindst deres Strat vibratosystemer/stole.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forslag til køb af hardware til strat?

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Jeg kan også kun give "Thumbs up" til Callaham´s ting - ikke mindst deres Strat vibratosystemer/stole.[/quote]

Også anbefalet herfra. Jeg har lige skiftet fra en Jap-Fender til en Callaham vib på en StumpeStrat. Det gjorde lyden klarere, strammere og mere fokuseret.

I EU kan du få den her: http://guitar-xperience.com/onlinestore ... &Itemid=38

Og her: http://www.proguitar.de/ProGuitarPreisl ... emolo.html (Antikt webdesign.. Bruger frames :roll: )

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forslag til køb af hardware til strat?

Indlæg af Anonym »

Og hvis man vil andet end vintage-korrekt, så kan man kigge på en Wilkinson VSVG, som lige er forbedret på nogle punkter i forhold til det traditionelle design.

Låsende stemmeskruer. Jeg ville smide Planet waves Autotrim på (surprise, surprise) ... men ellers er der frit valg på hylde 1. Men mest vigtigt ville jeg sørge for at få en korrekt skåret og justeret sadel af enten ben eller graph-tech - alt efter smag. Alle andre modifikationer og forbedringer er ligegyldige, hvis ikke sadlen er top-notch.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen