Erfaringer med mesa boogie DC 5 combo

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
jkha
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Erfaringer med mesa boogie DC 5 combo

Indlæg af jkha »

jeg er på jagt efter en combo til brug i mit blues/rock band.

Jeg er støt på den mesa boogie DC 5 combo men er ikke bekendt med den ud over youtube klip.

Den skulle have en god clean men er dens drive "blusy"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med mesa boogie DC 5 combo

Indlæg af Sasha »

Let me state the obvious:

Du skal prøve den med din egen guitar og gerne i mere end fem minutter, for at kunne danne dig et indtryk af den. Et Youtube-klip siger ifølge min ydmyge erfaring cirka lig nul om, hvordan en given forstærker fungerer for netop dig.

Nu kender jeg ikke den konkrete forstærker. Men det skulle da være noget nær den eneste forstærker i Mesa´s sortiment, som har en lækker blues-drive, hvis du spørger mig. Andre vil sikkert mene det diametralt modsatte...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med mesa boogie DC 5 combo

Indlæg af Odgaard »

Som Sasha skriver; prøv den.

Min egen erfaring med DC5: Jeg havde sådan en combo i nogle år. En meget stram og kontakt forstærker, som bestemt ikke rimede på "varme" eller "blues" - i mine ører, med mine evner, med mine guitarer, med mine pedaler osv. osv. Den var fin og glad, når det handlede om hardrock/metal-forvrængning og virkelig clean, men jeg fandt aldrig ud af at dreje en varm, småbeskidt lyd frem - og det kan jo være på grund af alt muligt andet end selve forstærkeren... Så prøv den, hvis du har mulighed for det.

Min havde på et tidspunkt EHX-rør over hele linjen, hvilket ikke hjalp på "varmen" i lyden. På et tidspunkt skiftede jeg den originale Black Shadow højtaler til en Eminence Governor, hvilket gav en snert af den lyd, jeg søgte. Men det var ikke nok.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med mesa boogie DC 5 combo

Indlæg af Morten M »

Spillede et sæt på sådan en til en lille festival, hvor den stod til rådighed. Den gengiver alt nådesløst - også fejlene :lol: Imponerende forstærker ift str og vægt.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med mesa boogie DC 5 combo

Indlæg af Odgaard »

Nå ja, den spiller voldsomt højt og vejer voldsomt meget :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen