Bedste værksted i Århus?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Brun Sæbe »

Til reparation/modificering af el- og akustisk guitar?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af kraen »

Hvis det er en akustisk, ville jeg ikke tøve med at gå ned til Akustikken på Frederiks Allé. De kan deres shit. Mht. elguitar ville jeg nok også vælge Akustikken, men det kommer nok lidt an på, hvad der skal laves ved den.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af DarkoPage »

Hvis du gider at køre lidt for det, så er der Jakob Reitz der har Reitz Guitars i Skals. Der er selvfølgelig lidt længere, men det er den BEDSTE service jeg har oplevet + det bedste håndværk til den bedste pris! Jeg kan kun sige gode ting om ham!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Sasha »

Jeg ville også helt klart gå i Akustikken. Hvis det ikke er noget, de selv kan og vil ordne (og de er i modsætning til visse andre ikke bange for at stå ved deres egne begrænsninger), ryger tingene videre til Victor Smith (Flatbush Guitars), som er én af landets dygtigste guitarbyggere.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
TLK
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af TLK »

[quote="DarkoPage"]Hvis du gider at køre lidt for det, så er der Jakob Reitz der har Reitz Guitars i Skals. Der er selvfølgelig lidt længere, men det er den BEDSTE service jeg har oplevet + det bedste håndværk til den bedste pris! Jeg kan kun sige gode ting om ham![/quote]
Ligeså her! Var sågar i praktik hos ham for et år siden. Han kan varmt anbefales! :thumbup:
B.S Christiansen > Chuck Norris.

Hvis Steve Lukather ikke spiller her, så er der ingen der spiller her!!!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Sasha »

Jeg fik så engang lavet noget oppe hos ham, som jeg efterfølgende var nødt til at få lavet om hos en anden guitarbygger.

Det ærgrer mig at måtte sige. For en utrolig flink fyr er han sgu´..!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Odgaard »

Jeg ved ikke med akustisk, men ift. modificering/reparation af elektriske guitarer har jeg kun haft gode erfaringer med Rulleguitar.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Sasha »

Jo, men er det ikke også noget med, at Jens fra "Rulleguitar" er i stald hos Akustikken - noget med, at han vist er på deres værksted én eller to dage om ugen..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Jeg fik så engang lavet noget oppe hos ham, som jeg efterfølgende var nødt til at få lavet om hos en anden guitarbygger.

Det ærgrer mig at måtte sige. For en utrolig flink fyr er han sgu´..![/quote]

Hvad helt præcist, hvis man må spørge? Ikke fordi jeg vil forsvare ham på nogen måde, men er bare nysgerrig...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Sasha »

Lad mig starte med at understrege, at jeg er IKKE ude på på nogen måde at skulle hænge manden ud! Jeg har bl.a. en god ven, der har en rigtigt fin akustisk guitar, som Jakob har bygget!

Men for et par år siden skulle jeg have ændret halsformen på en Stratocaster, sådan at den var magen til halsen på en af mine andre guitarer. Så jeg kørte op til Skals med begge guitarer. Der blev målt, taget aftryk og fotograferet i alle ender og kanter, sådan at resultatet skulle blive så tæt på den ønskede hals som overhovedet muligt. Nogle uger senere henter jeg så min guitar igen. Og jeg ved ikke, om det er nerver, der har plaget den gode Reitz. Men ihvertfald har modet lige svigtet ham, da det kom til at slibe den sidste halve eller hele millimeter af (og en halv millimeter betyder dælme meget for hals´ facon! ). Værre var det dog, at forsiden af hovedet pludselig var blevet matlakeret. Op til Reitz igen, hvor han - dygtigt - polerede hovedet op, så det atter var blankt. Meeen... selve lakeringen på halsen efterlod altså også noget tilbage at ønske: Der var sådan små "nístrer" i overfladen. Så jeg blev aldrig rigtigt glad for guitaren igen, før jeg noget senere fik lavet samme omgang oppe hos Severin. Dette kostede ganske vist det dobbelte af, hvad jeg havde givet hos Reitz. Men til gengæld fik jeg et perfekt resultat tilbage.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg har også fået lavet forskellige ting hos Reitz med bla. bånd, sadler, en stol i ibenholt og reperation og lakering af en maple-hals. Altsammen flaw-less..! Så alt i mens jeg anerkender og forstår din oplevelse, Søren, vil jeg tillade mig at tro, at det er mere undtagelsen end regelen. - Hvad du også selv antyder.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Barf »

Jeg vil også anbefale Akustikken. Anders får, som første person, altid lov til at kigge på mine guitarer, hvis der skal gøres noget. Har efterhånden fået lavet en del småting dernede, og det er altid endt med et tilfredsstillende resultat og fremragende service.



Steen
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Steen »

Hej. Jeg kom lige forbi, og vil bare om Jacob Reitz sige følgende. Jeg kender én, der har en af hans parlor guitarer, og det er et rigtig fint og dejligt instrument. Jeg har også været sammen med en visesanger, der har en af hans klassiske guitarer, og den var også helt i top og håndværket særdeles smukt udført. Jeg har også på udstillinger spillet på andre af hans instrumenter og er fan af dem.
For nogle år siden reparerede Jacob nogle revner i dækket på min gamle sorte Gibson, og jeg vil bare sige, at kunden (jeg) var meget tilfreds. Ventetiden var meget rimelig, og det samme var prisen bestemt også. Så jeg vil uden betænkning anbefale Jacob og tror også, det andet må have været en meget ensom svale. Steen

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste værksted i Århus?

Indlæg af Sasha »

Tjah, muligvis. Bare lidt trælst at være ejer af denne ensomme svale. Men det var da heldigvis noget, man kunne betale sig fra at få udbedret. Så heldig er man desværre ikke altid, når man overlader sin guitar til andres hænder og værktøj!

Når nu vi alligevel forsøgsvis har genoplivet en tre år gammel tråd, kan jeg kun sige, at jeg i mellemtiden har fået f.cked endnu en guitar op og på denne konto fyret endnu en jysk guitarbygger. Så min tidligere anbefaling af Victor Smith er kun blevet yderligere bestyrket siden da.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen