LePou (digitalt) vs. rør

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af Brun Sæbe »

En canadier der kalder sig LePou har lavet nogle amp sims, deriblandt en 'LeCto' der jo nok skal emulere en Rectifier. Jeg har selv en Rectifier-preamp-klon som en brasiliansk gut har bygget. For at fejre at jeg har mit udstyr igen har jeg lavet denne lille shoot-out. For retfærdighedens skyld er de begge kørt gennem det samme IR (kabinet-emulering).

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Hvad er LePou, og hvad er rør? Jeg synes det er ganske tæt på - og givetvis mere med lidt tweaking.

Og beklager det ikke synderligt tighte spil, det er fredag aften! :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af GodSpeedDK »

Er det mig der ikke har fanget det, eller skulle der ikke have været to lydklip?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af Brun Sæbe »

[quote="GodSpeedDK"]Er det mig der ikke har fanget det, eller skulle der ikke have været to lydklip?[/quote]

Der er to klip i klippet, så at sige. Yderst hemmeligt hvilken rækkefølge.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Brun Sæbe"][quote="GodSpeedDK"]Er det mig der ikke har fanget det, eller skulle der ikke have været to lydklip?[/quote]

Der er to klip i klippet, så at sige. Yderst hemmeligt hvilken rækkefølge.[/quote]

Okay ... så kan jeg (åbenbart) ikke høre forskellen :oops:

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af AnotherDan »

Udmærket, man kan godt høre forskellen på de to klip.
Jeg vil tro det er den sidste der er rørforstærkeren. Jeg ville ikke være bleg for at bruge nogle af dem.
Bah

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af Izzy »

Jeg bilder mig selv ind at jeg kan høre forskel men jeg ved ikke hvilke af dem der er rør eller det andet...
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af AnotherDan »

Lyt efter top frekvenserne så kan i høre forskellen - den sidste halvdel har ikke ligeså meget top. Og lad være med at lyt på en bærbars højtallere, så vil i ikke kunne høre forskellen ;)
Ligegyldigt hvad er det ihvertfald en helt udmærket amp sim... Den er vist windows only så vidt jeg lige fik læst...
Bah

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af Brun Sæbe »

[quote="AnotherDan"]Lyt efter top frekvenserne så kan i høre forskellen - den sidste halvdel har ikke ligeså meget top. Og lad være med at lyt på en bærbars højtallere, så vil i ikke kunne høre forskellen ;)
Ligegyldigt hvad er det ihvertfald en helt udmærket amp sim... Den er vist windows only så vidt jeg lige fik læst...[/quote]

Lige denne er faktisk portet til Mac, som da også er anvendt her.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af AnotherDan »

Øv den er ikke AU kan jeg se - men kunne selvfølgelig prøve den af i reaper...
Bah

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af Jackie van Hippie »

Nu er hverken første eller anden halvdel af klippet den lyd jeg forbinder ved en fed rør forstærker der brækker sig, men første halvdel lyder mest af P.O.D. i mine ører :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af Brun Sæbe »

[quote="Jackie van Hippie"]Nu er hverken første eller anden halvdel af klippet den lyd jeg forbinder ved en fed rør forstærker der brækker sig, men første halvdel lyder mest af P.O.D. i mine ører :) [/quote]

Nu er en pre-amp direkte i lydkort og så igennem IR heller ikke den typiske opskrift på fed lyd. Men jeg hører gerne et eksempel til efterfølgelse? Det er ikke ment konfrontativt (er det overhovedet et ord?). :D
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af Dannyboy »

Altså jeg synes anden halvdel lyder federe pga mellemtonen - som efter min mening er for scooped i første del.. Hvad der så er klon osv skal jeg så ikke kunne sige

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: LePou (digitalt) vs. rør

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Brun Sæbe"][quote="Jackie van Hippie"]Nu er hverken første eller anden halvdel af klippet den lyd jeg forbinder ved en fed rør forstærker der brækker sig, men første halvdel lyder mest af P.O.D. i mine ører :) [/quote]

Nu er en pre-amp direkte i lydkort og så igennem IR heller ikke den typiske opskrift på fed lyd. Men jeg hører gerne et eksempel til efterfølgelse? Det er ikke ment konfrontativt (er det overhovedet et ord?). :D [/quote]
Helt enig. Jeg har ikke lige nogle lydklip af digitale plugins der lyder fedt, desværre.. Jeg syntes tit der er fokuseret mere på high gain lydende i de digitale forstærker simuleringer og de mere old school lyde (som jeg er til) er sjældent ret gode (har ikke prøvet Eleven Rack, men ved ikke om jeg skal håbe på den er meget bedre ?)
Konfrontativt er et ord og mening forstået :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen