Compressor: Camp-Nova

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
NBN
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Compressor: Camp-Nova

Indlæg af NBN »

[quote="Ingstrup"]@ NBN: Tag et smut på youtube og se nogle demonstrationer af en masse forskellige komressorpedaler, så får du en idé om, hvorvidt en sådan er noget for dig.[/quote]

Der har jeg været :-) men kan bare stadig konkluder at lige pt er det ikke noget for mig :)

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Compressor: Camp-Nova

Indlæg af Jackie van Hippie »

Hvorfor også prøve at opfinde behov for endnu en pedal? Det er noget vi guitarister er rigtigt slemme til! Fair nok, hvis du mangler en forvrænget lyd, køb en forvrængerpedal, hvis du mangler ekko så køb en delaypedal osv., men lad være med at brug tid og penge på effekter du ikke har brug for :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Compressor: Camp-Nova

Indlæg af Smittefar »

Det med at kompressorer fjerner al dynamik er faktisk ikke helt rigtigt - Den klassiske MXR dynacomp gør - Jeg synes Attack kontrollen er meget vigtig på en kompressor med et langsomt attack kan man bibeholde meget af den anslagsdynamik, vi holder meget af, samtidig med, at man opnår en lækker og fyldig efterklang på guitartonen.

Jeg er ret stor fan af min Carl Martin Compressor/Limiter. Jeg plejer at sige, at hvis jeg kun måtte have een pedal med ud, ville jeg vælge den. Ved at ændre på forholdet mellem volumen af mit attack og min efterklang og ved at styre, hvordan der adskilles mellem attack og efterklang, kan jeg virkelig ændre guitarens grundlyd rigtig meget.

Jeg synes, compressorer egner sig bedst til single coil pickupper, da humbuckere komprimerer en del i forvejen, og jeg ikke er stor fan af en humbucker, der kører gennem endnu en kompressor.

Hermed et lille indspark fra en kompressorfan - I må selv rydde op i mit sammensurium af engelske og danske udtryk - jeg kom lige til at give op undervejs :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen