Less is moore - pedal amp nørderi nu med lydklip

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Sasha »

Hvis din OCD æder tone, når dens true bypass er "slukket", er det ikke pedalen, der farver lyden. I slukket tilstand "rører" pedalen overhovedet ikke signalet. Så er det nok nærmere fordi T-Rex-pedalen smider en buffer i kæden, som muligvis gør lyden mere bright - muligvis blot ophæver dét diskanttab, som du har i kablet mellem pedalens udgang og forstærkeren. Og det kan jo måske godt anspore til at bruge normal-kanalen på Marshall´en? Hvordan lyder det i sammenligning, hvis du bare propper guitaren direkte i?

Som jeg husker din Marshall, er den da ikke specielt bright i sig selv - nærmere som sådan "standard Superbass" agtig. Så jeg tror nok, at jeg er lidt på MacG´s hold her. Men whatever works for you...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Madmax25 »

[[quote="Jackie van Hippie"][quote="Vinta"][quote="Jackie van Hippie"]
Hvad er han så i dag ? :lol: :clap:[/quote]

"var" henfører til, at vi var i øvelokalet igår med bluesbandet, men kan godt se at den kan forstås på flere måder :D [/quote]

Jo, men så skal der være komma om den indskudte sætning:
I går var en af mine venner, også musiker og rigtig dygtig og prof lyd mand (så han stod for indstillingerne), og jeg i øvelokalet med vores blues band.[/quote]

Hvis vi endelig skal rette sprog, så synes jeg den slet skjulte hyldest til en nyligt afdød guitarist i emnefeltet er langt mere interessant ;)

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Vinta »

[quote="Madmax25
Jo, men så skal der være komma om den indskudte sætning:
I går var en af mine venner, også musiker og rigtig dygtig og prof lyd mand (så han stod for indstillingerne), og jeg i øvelokalet med vores blues band.[/quote]

Hvis vi endelig skal rette sprog, så synes jeg den slet skjulte hyldest til en nyligt afdød guitarist i emnefeltet er langt mere interessant ;) [/quote]


Håber ikke du er analytiker til hverdag , for der er ingen, som du skriver, hyldest til Gary Moore i emnefeltet :o . Trist og synd for ham og hans pårørende, at han er død :( klart min kodolence til familien. Men han er ikke en af mine favorit guitarister og der er ikke nogle skjulte beskeder, det er kun den engelske talemåde, jeg bruger.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Stevi »

[quote="Vinta"]
Håber ikke du er analytiker til hverdag , for der er ingen, som du skriver, hyldest til Gary Moore i emnefeltet :o . Trist og synd for ham og hans pårørende, at han er død :( klart. Men han er ikke en af mine favorit guitarister og der er ikke nogle skjulte beskeder, det er kun den engelske talemåde, jeg bruger.[/quote]









(Så er det kun med ét 'O')
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Sasha »

Forstærkernørderi er mere spændende end dansklærer-ditto...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Forstærkernørderi er mere spændende end dansklærer-ditto...[/quote]

Som dansklærer må jeg sige, at jeg er helt enig.
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Anonym »

Lol@dennetråd :lol:

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Vinta »

tilbage til emnet tak :)

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Madmax25 »

[quote="Vinta"]Håber ikke du er analytiker til hverdag , for der er ingen, som du skriver, hyldest til Gary Moore i emnefeltet :o . Trist og synd for ham og hans pårørende, at han er død :( klart min kodolence til familien. Men han er ikke en af mine favorit guitarister og der er ikke nogle skjulte beskeder, det er kun den engelske talemåde, jeg bruger.[/quote]

Jeg er faktisk analytiker til hverdag :D

Og jeg tror du helt har misforstået mig. Jeg er selv stor fan af rigtig meget af hans musik. Har selv 4 af hans albums. Og så har han vidst en gang udtalt, at guitarspil ikke handler om de toner man spiller - men dem man IKKE spiller. Så på den måde kan man jo godt sige, at "Less is Moore"... ;)

Sorry for OT, ville bare nødig have du fik det forkerte indtryk. Endnu en gang: Tilbage til topic!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Less is moore - pedal amp nørderi

Indlæg af Sasha »

[quote="Madmax25"] Og så har han vidst en gang udtalt, at guitarspil ikke handler om de toner man spiller - men dem man IKKE spiller.[/quote]

Nååårrhh, så er det derfor, han spiller de samme så helvedes mange gange - og meget hurtigt efter hinanden - igen og igen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen