SLET

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Barf »

Jeg stod engang og øvede inde på Århus Musikskoles lokaler, da der røg en streng på min medbragte guitar. Heldigvis havde MGK en Tokai Breezysound stående, og den måtte jeg gerne låne. Jeg ved ikke helt, hvornår den var fra (men Breezysounds blev vel kun lavet i en periode i 80'erne?), men den var toplækker. Jeg troede umiddelbart, at sådan et musikskole-instrument var dårligt justeret, med gamle strenge, lød fesent og jeg ved ikke hvad, men jeg blev overrasket.

Den spillede rigtig fedt. Lækker hals, som var nogenlunde stor i det uden at føles klodset. Der var godt med hul igennem - klar men med masser af punch. Det er de færreste Teler, jeg "kan med" med det samme, men det her var altså en af dem, og når jeg engang skal have mig en standard Tele, så vil jeg bestemt undersøge brugtmarkedet for en Breezy.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Morten M »

Groft sagt, så blev Tokai i den periode opfattet som værende bedre end Fender. Må være værd at tjekke ud.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Anonym »

Jeg har prøvet nogle ganske kompetente Breezysounds igennem tiden. Men jeg synes dog også at brugtpriserne der, nærmer sig det latterlige. En god brugt guitar skal sgu ikke koste mere end en god ny guitar.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Odgaard »

Jeg har en Breezysound, som jeg er rigtig glad for. Tror dog ikke, den er fra firserne, som åbenbart betyder, at prisen nogle gange bliver lige lovlig høj i forhold til, hvad jeg synes er fornuftigt.
Jeg har skiftet pickupperne til et sæt fra Mørch. De originale, og især neckpickuppen, var lidt for tynd til min smag - især efter at have prøvet en tele med Mørchpickupper i. Men det er jo en smagssag.
Halsen er noget i retning af "flad C", og jeg vil tro, mensuren er 9,5".

...så det kunne du vist ikke bruge til så meget. Du må hellere prøve den tilbudte guitar :)

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Jackie van Hippie »

Nogen der ved hvad kvaliteten er af Tokai's strat modeller ?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Morten M »

[quote="Jackie van Hippie"]Nogen der ved hvad kvaliteten er af Tokai's strat modeller ?[/quote]
Prøvede en ca '81 Strat for nogle nogle måneder siden. Vintage klon mage til den der blev i Blast. Lettere skrammet. Pris 5,4k. God guitar, velspillende og alt det der. Men prisen, - måske liige i overkanten.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Stevi »

[quote="Odgaard"].... og jeg vil tro, mensuren er 9,5".[/quote]
Dét var da godt nok en kort guitar...
See you in heaven if you make the list

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Stevi"][quote="Odgaard"].... og jeg vil tro, mensuren er 9,5".[/quote]
Dét var da godt nok en kort guitar...[/quote]

:lol: :clap: :wave: :thumbup:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Odgaard »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="Stevi"][quote="Odgaard"].... og jeg vil tro, mensuren er 9,5".[/quote]
Dét var da godt nok en kort guitar...[/quote]

:lol: :clap: :wave: :thumbup:[/quote]
OLÉ

Jamen jeg fik den også ganske billigt :)

Det kan være, jeg mente radius.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Jackie van Hippie"]Nogen der ved hvad kvaliteten er af Tokai's strat modeller ?[/quote]

Jeg har haft to, begge glimrende guitarer...
Men ikke niveau med mine ESP's - langt fra... Skal man kigge lidt alternativt ville jeg langt hellere søge på dem, og de er vist ikke ligeså eftertragtede som tokai's... Hans kan feks. fortælle hvor lang tid han var om at sælge sin navigator (mit held) som nu står hos mig :D

Jeg solgte begge for omkring 3000 (+/-) - de priser de bliver solgt til fra tid til anden er også lidt hul i hovedet syntes jeg.
Bah

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Lund »

jeg har ejet en og haft en på prøve... jeg synes det er gode guitarer men deres halse passer ikke mig.... de er skarpere i kanten af profilen på en eller anden måde og jeg finder dem ikke særligt komfortable at bende på... men det er jo ret individuelt.

Lydmæssigt lyder de ret fedt, men ikke 100% som en fender, de har en ret sprød lyd som er ret lækker, men jeg fandt dem en anelse tynde i det til soloer.

gode guitarer er det dog bestemt... men jeg ville ikke gi mere en max ca 3000.... hvis jeg skulle falde over et eksemplar der lige passede mig. Du kan alligevel sagtens få andre lækre brugte guitarer (f.eks. fenders egne eller ESP) til de 5,4 k der bliver nævnt.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Barf"]Jeg stod engang og øvede inde på Århus Musikskoles lokaler, da der røg en streng på min medbragte guitar. Heldigvis havde MGK en Tokai Breezysound stående, og den måtte jeg gerne låne. Jeg ved ikke helt, hvornår den var fra (men Breezysounds blev vel kun lavet i en periode i 80'erne?), men den var toplækker. Jeg troede umiddelbart, at sådan et musikskole-instrument var dårligt justeret, med gamle strenge, lød fesent og jeg ved ikke hvad, men jeg blev overrasket.

Den spillede rigtig fedt. Lækker hals, som var nogenlunde stor i det uden at føles klodset. Der var godt med hul igennem - klar men med masser af punch. Det er de færreste Teler, jeg "kan med" med det samme, men det her var altså en af dem, og når jeg engang skal have mig en standard Tele, så vil jeg bestemt undersøge brugtmarkedet for en Breezy.[/quote]

Skægt ... jeg har spillet på den selvsamme guitar nogle gange, da jeg havde min gang på Musikskolen (også i forbindelse med sprungne strenge), og den husker jeg ikke som noget særligt ... tværtimod som dårligt justeret med gamle strenge og fesen lyd. Men det kan jo være, guitaren var 'nysynet', da du lånte den, eller at den bare havde en dårlig dag, da jeg gjorde ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tokai Breezysound 1982

Indlæg af Barf »

[quote="sørendybdal"][quote="Barf"]Jeg stod engang og øvede inde på Århus Musikskoles lokaler, da der røg en streng på min medbragte guitar. Heldigvis havde MGK en Tokai Breezysound stående, og den måtte jeg gerne låne. Jeg ved ikke helt, hvornår den var fra (men Breezysounds blev vel kun lavet i en periode i 80'erne?), men den var toplækker. Jeg troede umiddelbart, at sådan et musikskole-instrument var dårligt justeret, med gamle strenge, lød fesent og jeg ved ikke hvad, men jeg blev overrasket.

Den spillede rigtig fedt. Lækker hals, som var nogenlunde stor i det uden at føles klodset. Der var godt med hul igennem - klar men med masser af punch. Det er de færreste Teler, jeg "kan med" med det samme, men det her var altså en af dem, og når jeg engang skal have mig en standard Tele, så vil jeg bestemt undersøge brugtmarkedet for en Breezy.[/quote]

Skægt ... jeg har spillet på den selvsamme guitar nogle gange, da jeg havde min gang på Musikskolen (også i forbindelse med sprungne strenge), og den husker jeg ikke som noget særligt ... tværtimod som dårligt justeret med gamle strenge og fesen lyd. Men det kan jo være, guitaren var 'nysynet', da du lånte den, eller at den bare havde en dårlig dag, da jeg gjorde ...[/quote]

Verden (Århus og omegn i hvert fald) er ikke stor!

Jeg havde også forventet, at det var en ringe spille, da jeg før har været nødsaget til at skulle låne af musikskolen uden større succes. Men Jeg blev som sagt positivt overrasket over denne. Det kan sagtens være, at den har været i dårlig stand i lang tid, og efter tilpas meget brokken og klagen, er den måske blevet sendt til justering. Men det er spekulationer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen