Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af Dannyboy »

Jeg har lige fået sådan en ind af døren i går og jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke købte den model for længe siden. Hold op hvor er den bare fed. Jeg var lidt nervøs for soft V halsen, men den er virkelig lækker. Den er meget slank og med 9,5 radius + medium jumbo bånd = meget hurtig hals! Jeg har sat den op med 10'ere og skærmet den med kobberfolie. Hold kæft den spiller godt :)

Lyden er sgu også i orden selvom jeg var skeptisk for de Fender & Dimarzio pups den er født med. Neck og middle er meget HS2 Malmsteen-ish og bridge pickuppen er en dimarzio rail med godt spark i (den lyder dog temmelig ringe clean).

Den minder alt i alt virkelig meget om min Eric Johnson strat, men halsen er meget mere mig.

Hvis i ikke har prøvet en 57 Hot Rot VRI, så gør jer selv en tjeneste og gør det. Det er fandme en dejlig guitar!

EDIT: Nu med billeder.. Beklager billedkvaliteten, iPhone kameraet er lort om aftenen og jeg gider ikke lige grave digikameraet frem lige nu. Men altså, sort strat, det har man jo set før

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster

Indlæg af GuitaRasmus »

Tillykke med den. :) Det er en ToneZone der sidder i bridge. ;)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster

Indlæg af Dannyboy »

[quote="GuitaRasmus"]Tillykke med den. :) Det er en ToneZone der sidder i bridge. ;) [/quote]

Haha :) okay, der ka man bare se. Den lyder dælme ik fedt clean, men til hævi er den fin. Prøver den lige lidt af og hvis jeg ikke er helt tilfreds ryger der en hs3 i i stedet.

Har du prøvet sådan en hot rod rasmus?

Jeg har haft en hot rod 62 for et stykke tid siden, men den var slet ikke ligeså fed synes jeg

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster

Indlæg af Dannyboy »

Update. Nu med billeder

Jeg har spillet på den hele aftenen og er sgu helt forelsket. Den lyder virkelig virkelig godt og spiller fandme som smør. Hvad mere kunne man ønske sig af en guitar..

Som i måske lige kan øjne, så har jeg sat den op med floating trem og det fungerer virkelig fedt. Man skal lave nogle ekstreme divebombs el. lign. før den går ud af stemning

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af Anonym »

En Fender om dagen ... :lol:

Tillykke med den. Håber det bliver en rigtig "keeper".

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af IkkeMig »

Du skifter da Stratocaster rimelig tit, hva'? :lol:

Men tillykke med den ;)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af Dannyboy »

Ja da !! :) Men det er egentlig mest halsen som er til forskel fra den anden. Den her passer mig sgu som en handske. En våd handske

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Dannyboy"][quote="GuitaRasmus"]Tillykke med den. :) Det er en ToneZone der sidder i bridge. ;) [/quote]

Haha :) okay, der ka man bare se. Den lyder dælme ik fedt clean, men til hævi er den fin. Prøver den lige lidt af og hvis jeg ikke er helt tilfreds ryger der en hs3 i i stedet.

Har du prøvet sådan en hot rod rasmus?

Jeg har haft en hot rod 62 for et stykke tid siden, men den var slet ikke ligeså fed synes jeg[/quote]

Jeps, vi havde en i Supersound - den var der også mange der var vild med.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af Nicolai »

De minder jo meget om min VRI- bare med et par små ændringer. Jeg overvejer lidt, om man kunne lære at holde at medium jumbo, for det er tilsyneladende det, de fleste CSere er udstyret med. Jeg synes dog, det er ærgerligt, men den HB i bridge.
Tillykke med den.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Nicolai"]De minder jo meget om min VRI- bare med et par små ændringer. Jeg overvejer lidt, om man kunne lære at holde at medium jumbo, for det er tilsyneladende det, de fleste CSere er udstyret med. Jeg synes dog, det er ærgerligt, men den HB i bridge.
Tillykke med den.[/quote]

Jo tak, Jamen det kan man sagtens. Det er jo bare en vanesag. Jeg har haft masser af guitarer med forskellige typer bånd og det er jo stadig bare en guitar, et værktøj. Jo større bånd, jo mindre hårdt behøver man jo trykke for at få en ren tone, det siger sig selv. Så det er jo unægtelig en del nemmere hvis man spiller hurtige løb, at køre med medium-jumbo. Men altså det er jo ikke nat/dag. Det er bare bånd
Men altså det er jo ikke uden grund at de fleste CS'ere er udstyret med medium-jumbo bånd. Det er sgu fedt, når man lige vænner sig til det

Mht. humbucker i bridge, fungerer det altså ret fedt. Jeg overvejer dog stadig lige at skifte til hs3, men nu prøver jeg lige den her lidt af. Neck+middle er faktisk også Fender minisize humbuckers og jeg er meget overrasket over hvor fedt de lyder både med og uden overdrive

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af AnotherDan »

Dannyboy, du får da prøvet lidt strat's igennem.
Du skriver at bridge-pickup ikke lyder godt clean - det er jo også fuldstændig ligegyldigt - hvem spiller nogensinde clean? :D
Bah

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af Nicolai »

? Så er den da modded? Neck / middle skal være vintage single coils i følge Fender.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af Dannyboy »

Nicolai, det er de originale pickupper og de hedder Samarium Cobalt Noiseless (SCN). Jeg har som sagt aldrig prøvet dem før og havde ikke specielt høje forventninger til dem, men jeg må sige at det er noget af det fedeste jeg har prøvet. Men de har vist også gjort noget ved elektronikken, fordi både volume og tone pots fungerer meget meget bedre end jeg før har prøvet på en strat. Men det kan godt være det har ændret sig gennem tiden. Det her er hvad jeg har googlet mig til:

"Fender American Vintage Hot Rod '57 Stratocaster Electric Guitar Features:

Thin-skin nitrocellulose finish
Comfort-contoured alder body
One-piece maple neck
Custom slim-shape V-profile with satin finish on back
9.5" fingerboard radius
21 medium-jumbo frets
25.5" scale length
Nut width: 1.650"
Chrome hardware
Fender/Gotoh vintage-style tuners
American Vintage Synchronized Tremolo
1-ply white pickguard
Parallel-wired Samarium Cobalt Noiseless neck and middle pickups with a DiMarzio Tone Zone bridge pickup
5-position blade pickup switch
Master volume control
Tone 1 (neck pickup)
Tone 2 (bridge pickup)
Setup with Fender Super 250R Nickel Plated Steel strings (.010, .013, .017, .026, .036, .046)
Includes Vintage Tweed Case, Strap, Cable, and Meguair's care kit"


Min er fra 2007 og med ovenstående specs.


AnotherDan, hehe ;) Dumme mig, det havde jeg glemt

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af upyoursmate »

Så skal der jo bare lige en sort slagplade på, så er den perfeeekt!


terkel
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af terkel »

[quote="AnotherDan"]Dannyboy, du får da prøvet lidt strat's igennem.
Du skriver at bridge-pickup ikke lyder godt clean - det er jo også fuldstændig ligegyldigt - hvem spiller nogensinde clean? :D [/quote]

:thumbup:
Rest in Sleaze, Dave!

GENERATION WILD..

Funktion
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af Funktion »

Den er fee!

Den skal bare have lidt let-relic, så smelter mit hjerte. :D

Tillykke med den.
Min funktion er at spille guitar.


Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster (Flash)

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Rasmus"]Du er uforbedrelig Daniel! :) [/quote]

I know ;) Men du vil elske den her Rasmus

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen