En god tremolo

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

En god tremolo

Indlæg af Søren »

Jeg søger en tremolo pedal. Helst ikke noget (fysisk) større end en T-rex pedal. Hvad kan I anbefale?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Odgaard »

Hvad skal den kunne?

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Søren »

tremolo...

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Barf »

Jeg kan da lige spørge på Odgaards, og vore andres, vegne så:

Tap tempo? Mulighed for flere forskellige typer tremolo (wave), rate, depth, volume, true bypass eller noget andet? Hvad med budget?

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Søren »

[quote="Barf"]Jeg kan da lige spørge på Odgaards, og vore andres, vegne så:

Tap tempo? Mulighed for flere forskellige typer tremolo (wave), rate, depth, volume, true bypass eller noget andet? Hvad med budget?[/quote]

Tjøøøh... Altså tap tempo er ikke et must, men helst de 3 kontrollers: rate, depth og volume.. Og helst med true bypass.. Budget er helst under 1500,-

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Pluto »

T-rex tremster er iorden også fysisk.Den er nemlig på størrelse med en trex pedal og den lyder fedt ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af beebob »

EarthQuaker Devices Hummingbird II Tremolo er en vildt fed pedal! Kan fås på Effektpedaler.dk eller på forskellige amerikanske hjemmesider f.eks. proguitarshop.com hvor det også er billigere...

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Søren »

Den type tremolo jeg går efter, er én hvor lyden ikke HELT forsvinder i frekvenserne (hedder det dét?)
Er det dét man kalder wave? Altså hvor det er sådan cowboyder-agtigt..

beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af beebob »

Der synes jeg den der earthquaker gør det ret godt. Synes den gør det hele ret godt, den er meget alsidig også har den en dejlig varm lyd...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="beebob"]Der synes jeg den der earthquaker gør det ret godt. Synes den gør det hele ret godt, den er meget alsidig også har den en dejlig varm lyd...[/quote]

Ehrm ... sådan som jeg forstår ønsket, stemmer det i hvert fald ikke overens med effektpedaler.dk's beskrivelse:

"Earthquaker Devices Hummingbird II er en super-hård chopper tremolo. Baseret på vintage Vox Repeat Percussion. Med fuzz bliver den synthagtig. Hvis du har prøvet og kan lide Dr Scientist Tremolessence på de mere ekstreme indstillinger vil du måske synes om denne..."

Jeg har en T-Rex Tremster, som jeg synes gør det meget godt. Om du kan lide den, skal jeg ikke kunne sige. Men jeg vil dog råde dig til at gå efter én med volume-knap, da tremolo-effekten i sig selv har det med at have et "naturligt" volume-drop, som er noget knald at arbejde med i praksis.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg bruger min Roger Mayer Voodoo Vibe meget til tremolo, men det er jo en enorm fanden. Jeg ville prøve denne hvis den stadig er til salg: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.soundcheck.dk/marked/74697/D ... ed/74697/D ... remulator/</a><!-- m -->, ikke så ekstrem i lyden, lyder bare godt. Fra ny er den desværre ret dyr: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.effektpedaler.dk/product.asp ... ct=3348</a><!-- m -->
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Pluto »

Nu er der jo et væld af tremolo pedaler på markedet ,men hvis jeg ikke allerede havde en TC vintage tremolo som jo er det samme som Trex tremster ,havde jeg købt en
Trex tremster.Den gør det pisse godt .er nem at justere og er inde for din prisramme.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af fortytwo »

Mad Professor Mellow Yellow tremolo..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Telemaster »

Jeg bruger ret meget tremolo - en Boss Tremolo/Pan, der åbenbart er udgået af produktion. Den lyder ellers fedt, er/var billig og kan både lave tremolo med trekantede og firkantede bølger, for nu at udtrykke det lidt klodset. Hvis den skulle stå af, ville jeg ikke tøve med at købe en T Rex Tremster, for den lyder sgu også rigtig fedt.
So many assholes, so few bullets

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af itsaysvuff »

Telemaster: Lidt off-topic.. Men jeg er også vild med tremolo, men nogle gange er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal bruge det.. Tit det med at det er svært at få tingene i tempo - hvis det overhovedet er nørdvendigt.. Hvordan bruger du det - for sådan en boss har vel heller ikke taptempo..

Tremolo kan man få til at gå i tempo på en plade, men live er det lidt mere tricky.. Jeg er egentlig heller ikke en fan af taptempo på tremolo, for når tempoet forskyder sig en smule er den igen ude af takt - det er jo ikke som på delay hvor effekten først kommer når laver anslag.. Men mht. tremolo ser jeg det ret svært at bruge hvis man laver riff med hård "choppy" lyd.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"]Jeg bruger ret meget tremolo - en Boss Tremolo/Pan, der åbenbart er udgået af produktion. Den lyder ellers fedt, er/var billig og kan både lave tremolo med trekantede og firkantede bølger, for nu at udtrykke det lidt klodset. Hvis den skulle stå af, ville jeg ikke tøve med at købe en T Rex Tremster, for den lyder sgu også rigtig fedt.[/quote]

[quote="fortytwo"]Mad Professor Mellow Yellow tremolo..[/quote]

Jeg tror i to skal introduceres.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af beebob »

[quote="GodSpeedDK"][quote="beebob"]Der synes jeg den der earthquaker gør det ret godt. Synes den gør det hele ret godt, den er meget alsidig også har den en dejlig varm lyd...[/quote]

Ehrm ... sådan som jeg forstår ønsket, stemmer det i hvert fald ikke overens med effektpedaler.dk's beskrivelse:

"Earthquaker Devices Hummingbird II er en super-hård chopper tremolo. Baseret på vintage Vox Repeat Percussion. Med fuzz bliver den synthagtig. Hvis du har prøvet og kan lide Dr Scientist Tremolessence på de mere ekstreme indstillinger vil du måske synes om denne..."[/quote]

Nu har jeg prøvet den der earthquaker og "super hård chopper" er bare en af dens lyde... Jeg har selv planer om at købe den bla. for dens vintage tremolo lyd som den kan lave..

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Knuddi »

Jeg kan også varmt anbefale T-Rex tremster.
Synes den gør lige det den skal og den har netop muligheden for at kompensere for det naturlige volumen tab som tremolo effekten oftest medfører.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="beebob"][quote="GodSpeedDK"][quote="beebob"]Der synes jeg den der earthquaker gør det ret godt. Synes den gør det hele ret godt, den er meget alsidig også har den en dejlig varm lyd...[/quote]

Ehrm ... sådan som jeg forstår ønsket, stemmer det i hvert fald ikke overens med effektpedaler.dk's beskrivelse:

"Earthquaker Devices Hummingbird II er en super-hård chopper tremolo. Baseret på vintage Vox Repeat Percussion. Med fuzz bliver den synthagtig. Hvis du har prøvet og kan lide Dr Scientist Tremolessence på de mere ekstreme indstillinger vil du måske synes om denne..."[/quote]

Nu har jeg prøvet den der earthquaker og "super hård chopper" er bare en af dens lyde... Jeg har selv planer om at købe den bla. for dens vintage tremolo lyd som den kan lave..[/quote]

Okay. Jeg undrede mig bare over, at din og effektpedaler.dk's beskrivelser var nærmest direkte modstridende. Måske man skulle prøve sådan en bandit engang?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god tremolo

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"][quote="Telemaster"]Jeg bruger ret meget tremolo - en Boss Tremolo/Pan, der åbenbart er udgået af produktion. Den lyder ellers fedt, er/var billig og kan både lave tremolo med trekantede og firkantede bølger, for nu at udtrykke det lidt klodset. Hvis den skulle stå af, ville jeg ikke tøve med at købe en T Rex Tremster, for den lyder sgu også rigtig fedt.[/quote]

[quote="fortytwo"]Mad Professor Mellow Yellow tremolo..[/quote]

Jeg tror i to skal introduceres.. ;) [/quote]

Jeg hader blind dates :-)
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen