At dele en footswitch i to??

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

At dele en footswitch i to??

Indlæg af They »

Ja, det kan godt være det virker som en underlig ide. Men jeg har en Trace Elliot forstærker, hvor der oprindeligt følger en 5 knaps switch med til. Denne switch ejer jeg desværre, og har derfor ladet mig nøje med en almindelig 2 knaps standard switch. De to knapper skifter så henholdsvis mellem clean/crunch kanal og mellem de to master volumen der er i forstærkeren (og fungerer dermed dom boost).

Nu går jeg så med tanken om at jeg jo ikke nødvendigvis er interesseret i at have de to knapper lige ved siden af hinanden. Så, ville det være muligt at konstruere en 2 knaps switch, hvor de to switches er bygget i hver sin kasse, og dermed kan stilles forskellige steder på boardet?

De skulle jo nødvendigvis ende ud i det samme stereo jack for at kunne tilsluttes forstærkeren.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At dele en footswitch i to??

Indlæg af Jake »

Ja, det er bestemt muligt. Du skal blot aflure hvilke forbindelser der kortsluttes når du trykker knapperne nede, købe to nye kasser, og så evt. lave det sådan, at den ene forbindes til den anden, som så sender hele molevitten tilbage til forstærkeren. Du kan med fordel genbruge de kontakter der sidder i den omskifter du allerede har.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At dele en footswitch i to??

Indlæg af Stevi »

[quote="They"]Ja, det kan godt være det virker som en underlig ide. Men jeg har en Trace Elliot forstærker, hvor der oprindeligt følger en 5 knaps switch med til. Denne switch ejer jeg desværre, og har derfor ladet mig nøje med en almindelig 2 knaps standard switch.[/quote]
OT: Tal lige om meningsforstyrrelse ved mangel af ét enkelt ord...
See you in heaven if you make the list


Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: At dele en footswitch i to??

Indlæg af They »

[quote="Jake"]Ja, det er bestemt muligt. Du skal blot aflure hvilke forbindelser der kortsluttes når du trykker knapperne nede, købe to nye kasser, og så evt. lave det sådan, at den ene forbindes til den anden, som så sender hele molevitten tilbage til forstærkeren. Du kan med fordel genbruge de kontakter der sidder i den omskifter du allerede har.

Mvh Jake[/quote]

Spændende! Nu er jeg desværre ikke nogen elektroniknørd, så har ikke meget forstand på at lave sådan en operation selv. Men det kunne være man skulle gøre det til et projekt så :)
Nogen idé om hvor man kan købe to kasser der duer til formålet?

[quote="Stevi"][quote="They"]Ja, det kan godt være det virker som en underlig ide. Men jeg har en Trace Elliot forstærker, hvor der oprindeligt følger en 5 knaps switch med til. Denne switch ejer jeg desværre, og har derfor ladet mig nøje med en almindelig 2 knaps standard switch.[/quote]
OT: Tal lige om meningsforstyrrelse ved mangel af ét enkelt ord...[/quote]

Hehe, ja sådan går det når man skriver fra sin mobiltelefon.

[quote="Odgaard"]OT: Velkommen til(bage) :) [/quote]

Mange tak :) Det er helt pinligt, men jeg har i laaaaang tid været uvidende om at gearfreak var oppe igen. Og så viste det sig at være fordi adressen havde ændret sig til gear-freak.dk. Men det er rart at være tilbage!

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At dele en footswitch i to??

Indlæg af Jake »

En hvilkensomhelst elektronikbutik skulle gerne føre passende alukasser til formålet.

Jeg vil dog lige slå et slag for, at du overvejer om det ikke er nemmere at købe to kasser med én knap hver, og så lodder deres to kabler sammen til et enkelt stereo-jackstik, hvis det er sådan et du skal bruge? Det er måske nemmere hvis du ikke teknisk er frisk på projektet, og jeg kan ikke forestille mig det bliver meget dyrere :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen