Wah problemer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Simon Helm
Himmelhund
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Wah problemer

Indlæg af Simon Helm »

Hej Gearfolk, lige et hurtigt spørgsmål:

Jeg har på det sidste oplevet en del problemer med min crybaby wah. 1, den har det med at knirke som død og fanden, er det noget man kan spørre? med hvad?
2, når jeg slår den til har den en slem tendens til at slå "halvt" til, den skruer simpelthen bare rigtig meget ned for lyden. Det er langt fra noget der sker hver gang, men det er ikke særligt holdbart at have en pedal der 10% af tiden smadrer din lyd i stedet for at virke... Er det noget i kan se en fornuftig løsning på eller skal jeg bare ta mig sammen og gå til en fagmand med det samme? - og kan det betale sig?

MVH

Simon

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Wah problemer

Indlæg af Sasha »

Knirken - well, du skal nok starte med at finde ud af, hvor det stammer fra. Det gør det meget nemmere at afhjælpe...

Og så kunne det lyde som om, at enten er selve kontakten slidt. Så skal der en udskiftning til. Eller ogs¨er det simpelthen blot dén filtklods, der rammer kontakten, som er blevet mast fladere med tiden. I så fald skal du have selve kontakten skruet lidt længere ud, sådan at den aktiveres lidt lettere.

Dette vil bringe din wah op til "original specs". At den så måske kunne gøres adskilligt bedre, er en helt anden sag...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Wah problemer

Indlæg af Jake »

http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen