100 W top, kontant punch til metal

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"][quote="Hybrid_Child"]Hvad med en Orange rockerverb eller thunderverb? De er også fede metal forstærkere og med noget mere tight bund end en mesa rectifier.[/quote]

A´hvaffor nowet..?

Ja, man må sandelig sige, at der kan være imponerende forskel på ørerne, der hører...[/quote]

Ja, jeg har prøvet Thunderverb'en en del gange, og det mest imponerende er næsten shape-knappen. Den kan lyde dårligt på utroligt mange forskellige måder. :-D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Jake »

Jim Root fra Stonesour og Slipknot bruger Orange Rockerverb's, så det kan bestemt lade sig gøre!
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Hybrid_Child »

Må indrømme jeg ikke selv har prøvet en thunderverb. Har kun hørt den brugt af en anden og der lød den i hvertf fald pænt hissig.

Rockerverb har jeg derimod prøvet overfor en rectifier og kunne klart bedre lide Rockeren. Meget mere klarhed og "presence", hvor rectifieren var boomy og mudret i lyden. Kan selvfølgelig godt ske at det bare er fordi rectifieren er mere basset at jeg oplevede den som mudret. Hvad ved jeg...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Sasha »

De rectifiers, jeg har rodet med - og det er heldigvis slet ikke så mange endda - har da alle været hårde som granit og strammere end en jomfru i bunden...

Men det har så typisk også været i forbindelse med rørskift, hvorfor jeg har lyttet til dem med fine, nye rør i, som arbejder rimeligt optimalt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Peter C »

[quote="Sasha"]De rectifiers, jeg har rodet med - og det er heldigvis slet ikke så mange endda - har da alle været hårde som granit og strammere end en jomfru i bunden...

Men det har så typisk også været i forbindelse med rørskift, hvorfor jeg har lyttet til dem med fine, nye rør i, som arbejder rimeligt optimalt.[/quote]

Jeg opfatter da bestemt ikke en Rectifier som stram i bunden.

Det er kendt, at mange booster dem med f.eks. en Tubescreamer for at stramme bunden op.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Sasha »

[quote="Peter C"][quote="Sasha"]De rectifiers, jeg har rodet med - og det er heldigvis slet ikke så mange endda - har da alle været hårde som granit og strammere end en jomfru i bunden...

Men det har så typisk også været i forbindelse med rørskift, hvorfor jeg har lyttet til dem med fine, nye rør i, som arbejder rimeligt optimalt.[/quote]

Jeg opfatter da bestemt ikke en Rectifier som stram i bunden.

Det er kendt, at mange booster dem med f.eks. en Tubescreamer for at stramme bunden op.[/quote]

Enten så bruger vi helt forskellige ord om de samme fænomener, eller også forstår jeg bare ikke ret meget af, hvad du siger...

Det kan selvfølgelig også være, at vores ører blot opfatter tingene meget forskelligt..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af hrlarsen »

Synes faktisk også at Labogas Mr Hector gør det meget godt !

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="hrlarsen"]Synes faktisk også at Labogas Mr Hector gør det meget godt ![/quote]

Gearfreak - nu med product placement. :eh:
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]
Gearfreak - nu med product placement. :eh:[/quote]

Hvad mener du med "nu"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen