Festivalguitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Festivalguitar

Indlæg af sørendybdal »

Jeg skal have mig en guitar som jeg kan slæbe med på Roskilde og andre steder, da jeg er lidt for glad for min gode, gamle Takamine til at ville have den stjålet/smadret/fedtet ind i øl og smat . Jeg vil ofre ca. 2k +/- det løse på den. Guitaren skal være fint spilbar og lyde nogenlunde ordentligt og gerne thinline el. lign., så den også er til at transportere. Har set lidt på noget Washburn, Ibanez eller Yamaha ... nogle anbefalinger? Har også luret lidt på Martins 'travel guitar' ... har nogen prøvet den?

Regner med at skulle til Århus i starten af næste uge og prøve mig frem, men kom gerne med forslag.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Festivalguitar

Indlæg af Smittefar »

Vil klart anbefale en full-size dreadnaught - Sådan en festivalguitar skal sgu have masser af lyd, en martin backpacker, ville forsvinde fuldstændig i fuldemandsskrålet. Til gengæld ville jeg bare gå ind i en forretning og prøve, hvad der var i prisklassen og tage den bedste. I den prisklasse får man vist hvad man betaler for, og dagsformen på guitarsamlebåndet er vist vigtigere end mærket.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Festivalguitar

Indlæg af sørendybdal »

Det blev en Blueridge, som jeg fik til en favorabel pris, da de bare skulle af med den ... Lægger et billede op af guitaren, når jeg har fået taget ét.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Festivalguitar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="sørendybdal"]Det blev en Blueridge, som jeg fik til en favorabel pris, da de bare skulle af med den ... Lægger et billede op af guitaren, når jeg har fået taget ét.[/quote]

De er sgu også lækre. Hvis du befinder dig på Roskilde, så kom til Gentleman Camp ved siden af L-tårnet og agora-telt-halløjet og giv et nummer.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Festivalguitar

Indlæg af Telemaster »

[quote="sørendybdal"]Det blev en Blueridge, som jeg fik til en favorabel pris, da de bare skulle af med den ... Lægger et billede op af guitaren, når jeg har fået taget ét.[/quote]

Cool! Min beskedne erfaring med Blueridge fortæller mig, at den er mere end en festivalguitar, så det er jo ekstra fedt :-) Min egen festivalguitar er en Fender DG-15, som jeg købte omkring 1997. Båndene er helt kværnede og den lyder ikke specielt godt, men med nye strenge og masser af god vilje, kan det gå alligevel. Om jeg faktisk gider tage den med i år, er endnu ikke afgjort.
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen