fulltone clyde deluxe

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

fulltone clyde deluxe

Indlæg af Vinta »

hvad er jeres erfaringer med den. Synes umiddelbart at dens lyd og det bredere sweep lyder tiltalende, og wacked og shaft mode lyder spændende. Er der nogle issues omkring udgangs impedans, der ikke er så optimale eller så samarbejdsvenlige som eks. ocd. Er de lavet med de samme specifikationer mht til det. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fulltone clyde deluxe

Indlæg af Sasha »

Jeg blev umådeligt skuffet, da jeg endelig fik lejlighed til at prøve dette stykke über-hypede grej. I mine ører er den næsten lige så død i sværen som en standard Crybaby. Nu er det jo altid svært at kloge sig på, hvordan et givent stykke isenkram bekommer andres ører. Men du spurgte da vist til andres erfaringer? Jeg ville dælme ikke betale de mange penge for sådan én. Så er der ifølge min opfattelse langt bedre alternativer til samme pris - ikke mindst nogle af RMC´s modeller.

FWIW er sådan en Fulltone behæftet med nøjagtigt samme impedansmæssige "ting og sager" som enhver anden standard-wah...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fulltone clyde deluxe

Indlæg af Vinta »

[quote="Sasha"] Men du spurgte da vist til andres erfaringer? Jeg ville dælme ikke betale de mange penge for sådan én. Så er der ifølge min opfattelse langt bedre alternativer til samme pris - ikke mindst nogle af RMC´s modeller.

FWIW er sådan en Fulltone behæftet med nøjagtigt samme impedansmæssige "ting og sager" som enhver anden standard-wah...[/quote]

Ja det gjorde jeg så fint :) , hmm hvilke rmc?? har kun erfaring med rmc1. De impedans ting, er det tændt eller også i slukket, virker true by pass tingen ikke for wahs.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fulltone clyde deluxe

Indlæg af Sasha »

Nu ville jeg jo personligt tage en RMC-1 over en Fulltone "any day". Jeg har ikke hørt alle RMC-pedalerne. Men indtil videre er dén min helt klare favorit! De andre lyder i mine ører som enten høflige "true vintage" ting eller som "nedtonede" versioner af RMC-1. Der er selvfølgelig dén, hvor du kan indstille en masse ting selv. Men den har jeg nu ikke selv prøvet.

Men Fulltone er - hvis ikke jeg husker fuldstændigt forkert - lavet med true bypass. Så i slukket tilstand påvirkes dit signal på ingen måde af pedalen. Jeg er ret sikker på, at de wah-producenter, som sætter en udgangsbuffer i deres pedaler i et forsøg på at lette deres samvirke med omverdenen, sætter denne buffer sådan, at den også kun påvirker signalet, når pedalen er tændt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fulltone clyde deluxe

Indlæg af Jake »

Ganske enig i de nævnte betragtninger, og også at RMC-1 er et rigtig fedt stykke isenkram at have på boardet.

De buffere man sætter i pedalerne, sættes blot ind mellem kredsløbet og kontakten, og påvirker altså ikke signalet når pedalen er slået fra.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fulltone clyde deluxe

Indlæg af Vinta »

Jeg takker for svarene til jer begge to. :)
så nu går jagten tilbage til rmc.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fulltone clyde deluxe

Indlæg af Sasha »

Jeg synes også det samme som ham før og ham før igen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen