Kabler til effects loop - kvalitet?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kabler til effects loop - kvalitet?

Indlæg af Barf »

Hej fokens.

Med indkøbet af min nye forstærker bliver jeg nødt til at lave lidt om på mit pedalboard. Eksempelvis bliver EQ (boost), tremolo og delay i effects loop'et, og så står jeg jo pludselig og mangler 2 kabler. Der er delte meninger om hvor meget kabler har betydning på lyden, og om man skal smide store summer efter det dyreste af det dyreste, men jeg kom til at tænke på, om det også er så vigtigt når det kun handler om effects loop? Mister man det samme i lyden som fra guitar->amp, hvis man køber dårlige kabler, eller er det ikke så galt når det alligevel "kun" handler om effekter efter forstærkerens "primære lyd"...?

Mvh Jonas

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kabler til effects loop - kvalitet?

Indlæg af Starcaster »

Jeg ville gå efter noget af rimelig kvalitet, men nok ikke det dyreste i verden. Jeg bruger selv Elixir kabler fra guitar til pedaler og pedaler til forstærker. Den opgradering var absolut alle pengene værd. Men jeg ved ikke om der er et så "skrøbeligt" signal i effekt loopet, som fra guitaren? Det må eksperterne lige give et besyv med.... ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kabler til effects loop - kvalitet?

Indlæg af Sasha »

Der skulle da gerne sidde en buffer i loop'ets "send", som sørger for at sende et lavimpedant og dermed "ufølsomt" signal afsted. Ideelt set er dette så også tilfældet for outputtet på den sidste effekt i loopet. Dermed burde signalet her ikke være specielt følsomt, og jeg ville personligt ikke ofre mere end "fornuftige" kabler her, selv om der findes kabler, som kan ødelægge selv det mest ufølsomme signal. Som altid: Brug ørerne..!


Edit: Husk i øvrigt også, at der langt fra altid er en logisk sammenhæng mellem et kabels kvalitet og dets pris.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kabler til effects loop - kvalitet?

Indlæg af Barf »

Kunne være rart at høre fra jer effects loop brugere, hvad I selv bruger og hvorfor?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen