ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Kenzo
Himmelhund
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Kenzo »

Hej GF.

Jeg har erhvervet mig en gammel Simms Watts 100 top. Den er fra 1970-1976 og minder meget om noget gammel Laney så hvidt jeg kan se. Den stod på loftet hos min kærestes svigerforældre og har stået der i snart 25 år. Den har ikke været udsat for hverken fugt eller frost så den ser umiddelbart fin ud inden i. Har haft den skilt ad og gjort ren inden i og konstaterede der at der er et rør der er gået. Det gør dog ikke noget da den efter alle de år nok alligevel trænger til et rørskift og en grundig gennemgang af en med styr på tingene. Men der stopper min info om den så også for har ikke været i stand til at finde synderligt meget om den på nettet. Så nu håber jeg at nogen af jer herinde kan fortælle mig lidt mere om sådan en. Alt har interesse og kunne også godt tænke mig en vurdering af hvad sådan en fætter vil kunne sælges for når den self har fået skiftet rør og hvad der nu ellers er så den er tip top i orden.

Lige lidt billeder.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Jake »

Jeg har rodet med et par Simms-Watts forstærkere, og de minder meget om Carlsbro i deres konstruktionsmetode og valg af komponenter. Fælles for de to er det, at man efter min ydmyge mening får mere lyd end man betaler for, hvis man sammenligner med andre "britter". I sommers havde jeg næsen nede i en Simms-Watts AP200. Det er en 200 Watts PA-top, men den kunne også fint bruges til guitar og bas. Målet var da også, at den skulle sættes i stand for en bassist jeg kender. Efter skift af de komponenter som var over sidste holdbarhedsdato, samt en trimning af kredsløbet, så var den så god som ny, og lød fantastisk. Det er rigtig gode transformatorer der er i de forstærkere, og man kan få enormt meget vellyd ud af sådan en :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Anonym »

Brugte lige denne side's søge funktion...måske kan du finde noget du kan bruge, jeg fik over 300 hits på Simms watt
<!-- m --><a class="postlink" href="http://vintageamps.com/plexiboard/index ... dex.php</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Sasha »

Den kan sagtens tænkes at være mere værd i kroner og øre FØR en eventuel renovering end efter...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Kenzo"]Den stod på loftet hos min kærestes svigerforældre og har stået der i snart 25 år.[/quote]

Er det ikke teknisk set dine forældre så?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Swampthing »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Kenzo"]Den stod på loftet hos min kærestes svigerforældre og har stået der i snart 25 år.[/quote]

Er det ikke teknisk set dine forældre så?[/quote]

Måske har hun 2 kærester ?

Kenzo
Himmelhund
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Kenzo »

Haha! Jo det kan du sgu ha ret i. Nu skulle der ha stået bedsteforældre og ikke svigerforældre. Den havde jeg ikke opdaget ;)

Kenzo
Himmelhund
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Kenzo »

[quote="Sasha"]Den kan sagtens tænkes at være mere værd i kroner og øre FØR en eventuel renovering end efter...[/quote]

Hvad tænker du da?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Sasha »

Det lader til, at dit fornemmeste mål med denne forstærker er at sælge den, right? I så fald tror jeg, at jeg personligt ville nøjes med at skifte det/de defekte rør, da en 100% original forstærker (ingen skiftede komponenter) ofte vil være mere værd end en forstærker, som er blevet renoveret, selv om sidstnævnte sagtens kan repræsentere en højere brugsværdi.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Jake »

Nu vil jeg ikke kalde Simms-Watts for et samler objekt, men langt mere et brugsobjekt. Forstærkerne fik et mini-revival for en 7-8 års tid fordi bassisten i Franz Ferdinand brugte en AP200 (den jeg også havde), men jeg vil sige at det meste af lå nok i, at man fik en fed forstærker, der virkede godt, uden at skulle af med hele sin opsparing.

Mao. så er min erfaring med disse forstærkere, at de netop er mere brugsobjekter end de er samlerobjekter, og de derfor er mere værd på brugtmarkedet med gode rør, og da særligt en renoveret strømforsyning, da denne kan give enorme problemer med lækkende eller eksploderede elektrolytter.

Jeg har vedhæftet et billede af en gammel Marshall som jeg har haft på operationsbordet. Den var netop blevet holdt "helt original" incl. de gamle Mullard EL34-rør, som efter at være blevet gennemtævet i 30+ år ikke kunne mere og næsten ikke afgav en måling i mit test-rig. En grundig rengøring, et skift af disse sliddele, nye rør i udgangen (de gamle Mullard ECC83'ere i preampen var rigtig gode endnu) og så var der ellers vellyd som ejeren aldrig havde hørt før fra samme forstærker. Ikke at skifte disse svarer lidt til ikke at skifte dæk på sin bil når de er nedslidte. Selv en gammel Ferrari Barchetta er ikke mere værd brugt, fordi dækkene er originale og slidt efter 40år+ brug.

Mvh Jake

Billede
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Kenzo
Himmelhund
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Kenzo »

Målet er netop at sælge den videre til en der vil få den brugt, da det ikke vil komme til at ske for mit vedkommende. Og et rørskift er helt klart en investering som jeg agter at ofre på den. Men hvis jeg kunne få den gjort helt i orden for et overkommeligt beløb og så stadig holde pengene hjemme ved salg var det klart at foretrække synes jeg. Så ved jeg at det jeg sælger virker som det skal, og det har jeg det bedst med. Men jeg har som sagt ingen fornemmelse for hvad sådan en omgang vil koste og hvor meget en sådan forstærker ville kunne sælges for. Dog har jeg fået en ide om sidst nævnte nu.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Morten M »

Det er godt den mindst skrammede Simms jeg til dato har set. Flot.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af Sasha »

[quote="Kenzo"]Målet er netop at sælge den videre til en der vil få den brugt, da det ikke vil komme til at ske for mit vedkommende. Og et rørskift er helt klart en investering som jeg agter at ofre på den. Men hvis jeg kunne få den gjort helt i orden for et overkommeligt beløb og så stadig holde pengene hjemme ved salg var det klart at foretrække synes jeg. Så ved jeg at det jeg sælger virker som det skal, og det har jeg det bedst med. Men jeg har som sagt ingen fornemmelse for hvad sådan en omgang vil koste og hvor meget en sådan forstærker ville kunne sælges for. Dog har jeg fået en ide om sidst nævnte nu.[/quote]

Joh, jeg er såmænd på ingen måde uenig med dig. Og var det min forstærker, ville jeg også sætte den i stand. Jeg ville såmænd blot lige give dig dén oplysning, at hvis dit mål udelukkende var at sælge den med størst mulig fortjeneste (jeg skal så ikke kunne sige, hvor stort dét er...), ville du måske med fordel kunne sælge den, som den er. Og der ville måske heller ikke være så meget idé i at ofre penge på et nyt sæt "fornuftige" rør, hvis det første køber alligevel gør, er at flå dem ud og erstatte dem med, hvad der ifølge hans opfattelse er "det rigtige"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JimR
Himmelhund
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: ATT: Amp nørder. Simms Watts 100 top info søges.

Indlæg af JimR »

God nostalgi - jeg har et Simms Watts skilt liggende magen til det der sidder på forstærkeren. Hvis nogen har den forstærker der passer til skiltet så sig til og du vil få det.

mvh

JimR

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen