reverse delay

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

reverse delay

Indlæg af itsaysvuff »

Er der nogen af jer der har en Nova delay, Repeater eller flashback? Det er fordi jeg har et spørgsmål omkring reverse delay'en i disse pedaler..

Kan man fjerne den tørre lyd og gøre sådan at det man spiller bliver "reversed" med det samme uden forsinkelse - så det lyder som et rent signal der bare er baglæns.. Jeg har nemlig haft en Stereo Memory Man with hazarai som havde reverse, men der var altid delay på effekten - også selvom man fjernede det rene signal.. Den lød godt og effekten var fed, men ikke til alting..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: reverse delay

Indlæg af Sasha »

Du vil simpelthen have en pedal, som kan regne ud, hvad du vil spille om lidt? Ikke noget lille krav, synes jeg... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: reverse delay

Indlæg af Michael Vajhøj »

Er du sikker på det er en reverse delay du er ude efter og ikke en Slowgear?
RoadHigh.dk

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: reverse delay

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"]Du vil simpelthen have en pedal, som kan regne ud, hvad du vil spille om lidt? Ikke noget lille krav, synes jeg... :-)[/quote]

Er det det jeg skriver? Ikke hvad jeg vil spille om lidt.. Lad mig prøve at forklare.. Hvis man sætter delay tiden ned til minimum og feedback til kun ét "delay".. Så skruer man så op for effekten så det kun er det ene delay signal man kan høre - det ene signal vil jeg så gerne have så tæt på mit anslag, så der ikke er nogen forsinkelse..

Det er bare til lange enkelt toner.. Det er ikke hele fraser der skal "reverses"..

Michael - måske er det en slowgear - hvad da?

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: reverse delay

Indlæg af kasperploug »

Vil da mene at det er muligt med min Nova Delay, selvom jeg ikke bruger den indstilling når jeg spiller.. Helt ned med feedback (så er der nemlig kun ét repeat), helt ned for mixet (så er det KUN repeat'et der høres) og så eksperimenterer du lidt med delay time :)

Til lange enkelttoner foretrækker jeg nu masser af delay og rumklang og en volumepedal/volumepot på guitaren, men det er vel ikke helt det du søger?
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: reverse delay

Indlæg af udepost »

er det et kort slapback delay, men hvor du kun hører slapback'et og ikke det oprindelige signal? jeg ved ikke om det hededr reverse delay, men min gode gamle electro harmonix echoflanger kan ihvertfald det. det er meget skægt. jeg tror også min deluxe memory man kan, hvis man skruer op for "blend"...

/søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: reverse delay

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"][quote="Sasha"]Du vil simpelthen have en pedal, som kan regne ud, hvad du vil spille om lidt? Ikke noget lille krav, synes jeg... :-)[/quote]

Er det det jeg skriver? Ikke hvad jeg vil spille om lidt.. Lad mig prøve at forklare.. Hvis man sætter delay tiden ned til minimum og feedback til kun ét "delay".. Så skruer man så op for effekten så det kun er det ene delay signal man kan høre - det ene signal vil jeg så gerne have så tæt på mit anslag, så der ikke er nogen forsinkelse..

Det er bare til lange enkelt toner.. Det er ikke hele fraser der skal "reverses"..

Michael - måske er det en slowgear - hvad da?[/quote]

Jamen, pedalen er jo da ligesom nødt til at have slutningen af din tone med, før den kan starte en "baglæns" gengivelse af din tone, hvis vi ikke skal ud i dét med telepatiske pedaler osv. osv.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: reverse delay

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg er enig med Søren (altså Alwan, ikke hr. Stevnsgaard)...

Kan du ikke linke til noget hvor de spiller med den lyd du mener at kunne lave med den pågældende pedal, for det du beskriver lyder mere som en Slowgear end reverse delay... :)
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen