Corea's guitarist på Paint The World

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af Dannyboy »

.. Mike Miller. Jeg synes sgu han spiller ret fedt på bl.a. Spanish Sketch og Tumba Island. Er der nogen der kender mere til manden?

Det lyder som om han spiller noget strat agtigt på de to numre i øvrigt. Er det rigtigt?

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af Dannyboy »

Det er da godt nok en fesen retning han har valgt ifølge numrene på hans Myspace.. Øv

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af JesperB »

Det var faktisk én af mine første fusions-plader, som jeg har hørt MEGET.

Der ligger meget med Mike Miller på Youtube.. Specielt de videoer med Steve Weingart er fede..

Hans gear er simpelt og helt almindeligt, som fx en Strat eller en Tele, svjh..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af JesperB »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.allaboutjazz.com/iviews/mike ... ler.htm</a><!-- m --> (godt nok fra 2002)

"What gear are you using?

I'm using a Jim Tyler custom Strat with two Seymour Duncan Stacks and a Hot Rail on the bridge, a John Buscarino Strat (which is very 'jazz' sounding, a thick rich kind of tone), a '62 [Fender] Strat, and a Martin D-28, all with Dean Markley strings. I have a Mesa quad preamp with their big tube power amp, and I like to use the Line 6 Pod for live things, to plug into the effects return of whatever amplifier is there -- it gives you a good buffer between dealing with back line kind of stuff... if you want to learn to tweak the Fender line and the Ampeg line, etc., it's good, but a lot of 'tweakage;' this way you have your settings and plug in and go.

For effects I use a DBX compressor with an old Korg SDD-2000 (it has some nice dark reverbs and delays), a Goodrich volume pedal (when it works it's great, but how come nobody can seem to make a volume pedal that remains scratch free for more than exactly the warranty expiration date?), a Lexicon Jamman with the 32 second upgrade; I love these things for a sketch pad. There are some other loopers on the market but I don't think the sound quality is as good. The Line Six green looper is nice, though... good access to backwards, half to double speed, etc. That's about it. Oh, and I really like the green tortex picks: they never wear down."
- Jesper Barrit

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af Dannyboy »

Hey Jesper, tak for info. Jeg har virkelig også hørt den plade meget siden jeg fik fat i den for ca 10 år siden. Absolut en af de mest afspillede fusionsplader herhjemme også - sammen med Enigmatic Ocean m. Jean Luc Ponty/Holdsworth mfl. og et par af Tribal Tech's plader og et par andre af de store. Men så må vi næsten gå ud fra at det er noget ældre Mesa/super-strat på de numre. Det lyder nu også meget rigtigt

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af Plexi »

Mike Miller spiller nu på en dansk Rahbek guitar. Han er vist en af deres "signature artist".

Her spiller han på Rahbek Tele <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af Dannyboy »

Ja, det lyder så bare ikke så fedt i mine ører

Her er lidt af det jeg mener..
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

.. Han fyrer noget ret fedt ca 5.30 inde og frem - han ligner så lidt en ost mens han gør det, men det er en anden sag

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af hrlarsen »

Mike Miller var også med Gino Vanelli omkring Nightwalker og Brother To Brother pladerne. Solid guitarist.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af Dannyboy »

Det må jeg lige tjekke ud

I øvrigt et ret lækkert groove Colaiuta fyrer af her
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af Dannyboy »

Nøj det er forfærdeligt det der Vanelli

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Corea's guitarist på Paint The World

Indlæg af JesperB »

[quote="Plexi"]Mike Miller spiller nu på en dansk Rahbek guitar. Han er vist en af deres "signature artist".

Her spiller han på Rahbek Tele <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

[quote="Dannyboy"]Ja, det lyder så bare ikke så fedt i mine ører[/quote]

Det var de videoer med Steve Weingart jeg mente.. Jeg synes det er super fedt.. Jeg har også en svaghed for Weingart.. Fx var jeg til en Steve Lukather koncert for nogle uger siden og det fedeste nummer var der hvor Lukather gik ud fra scenen og Weingart spillede et trio-nummer uden guitar :)
- Jesper Barrit

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen