BYOC Lazy Sprocket

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
LobsterAlliance
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

BYOC Lazy Sprocket

Indlæg af LobsterAlliance »

Jeg vil gerne bygge mig denne pedal. Virker som et sjovt legetøj (klon af Boss Slow Gear) Her er lige et eksempel for de uvidende <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->.
Jeg har i forvejen leget med volume pedal og delay for at lave "pads" og til det formål har jeg egentlig hvad jeg skal bruge. Det jeg godt kunne tænke mig, var at få en effekt der kunne fade hver enkelt tone ind når jeg spiller hurtigere end foden kan følge med på volume pedalen.

Mit spørgsmål er så: Hvad skal/kan man modde i BYOC Lazy Sprocket for at den fader hurtigere ind og hurtigere bliver klar til næste tone (håber i ved hvad jeg mener)?

Jeg har vedlagt BYOC eget diagram over pedalen.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: BYOC Lazy Sprocket

Indlæg af Sasha »

"Hurtigere"..? Jeg plejer at modificere dem til at åbne langsommere...

Til gengæld lyder det for mig blot som om, at han i klippet ikke har fundet "the sweet spot" m.h.t. indstilling af følsomheden.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

LobsterAlliance
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BYOC Lazy Sprocket

Indlæg af LobsterAlliance »

Ja, altså jeg vil gerne have fjernet plekter anslaget og ikke mere end det. Til de lidt "længere" swells kan jeg bruge min fodpedal. Og ja klippet viser ikke effekten særlig godt. Det er bare lidt sparsomt med udvalget. Men hvilke dele går du ind og tager fat i for at justere på hastigheden?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: BYOC Lazy Sprocket

Indlæg af Sasha »

Kan du ikke få den "hurtig" nok? Jeg synes nu da, at hvis man sætter "release" til minimum, er der næsten ingen effekt (ihvertfald på en original SG-1)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: BYOC Lazy Sprocket

Indlæg af Vinta »

shit... Søren jeg har stadig din slow gear du selv har bygget, det er pinligt. Den ligger i skuffen så den ikke kommer noget til. tog den frem i aften og prøvede den igen, den er jo fed i lyden lige som den skal være. For slow gear effekten er fed at bruge i sit spil, men man skal bare bruge tid på at lære at spille med den effekt, man kan imo ikke bare tænde for den indstille den og så bare spille det du plejer, så kommer den ikke til sin ret. Den bestemmer mere over dig end du gør over den ifht spillestil IMO. Sender dig lige en PM

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: BYOC Lazy Sprocket

Indlæg af Sasha »

Nej, det er rigtigt: Den dikterer en vis stacato-spillestil...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen