Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Barf »

Hey

Jeg har en Fulltone OCD, som jeg er svært glad for. Jeg bruger den som min "go to"-pedal, når det kommer til drive. Jeg mangler dog at finde den perfekte makker til den, som jeg kan smide ovenpå, for at få en fed sololyd eller bare en lidt mere "mere"-lyd. Lige nu har jeg en Wampler Plextiortion, som også er en fed pedal, men som jeg bruger for sig selv, da det bliver for voldsomt med de to pedaler samtidig.

Så til alle jer OCD-brugere, så jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke(n) pedal(er) I bruger SAMMEN med jeres. Skyd løs!

Pedalen skal også kunne bruges for sig selv og give en anden lyd end OCD'en, så endnu en OCD, eller noget der lyder præcis som den, er altså ikke interessant.

Mvh Jonas

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af AnotherDan »

Jeg er begyndt at bruge min Boss SD-1 foran OCD'en, syntes det funger ganske udemærket...
Bah

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Morten_Lyse »

Jamen noget så klassisk som en tubescreamer af en art kunne da være et bud..?

En af grundende til at jeg ikke bruger OCD er dog også, at jeg ikke synes den kunne sammen med andre overdrives.. Bare mine $.02

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg havde en TS-9'er og en OCD i mit setup en overgang - de virkede ret fedt sammen... Prøv med noget tubescreamer-agtigt, det burde være relativt nemt at låne sådan en og prøve det af... :)
RoadHigh.dk

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg har prøvet med en Ts9'er, Mudhoney og nu har jeg også en Box Of Rock fra Zvex. OCD'en fungerede bedst med Ts9'eren, dog var det svært at få det optimale ud af pedalerne, da de enten skulle indstilles så de spillede sammen eller hver for sig. Nu da jeg har fået en Box Of Rock, som IMO sparker OCD af banen, med lidt flere nosser, så bruger jeg OCD som ekstra OD boost. Så har jeg 3 niveauer der hedder: BOR OD + Boost + OCD. Det fungerer udemærket :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg bruger en Boss OD-3 efter OCD'en. Altså som solo-boost. Men på den måde er den jo indstillet til dét, og man vil derfor skulle skrue på knapper, hvis man skal bruge den alene.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Barf »

Tak for alle buddene. Der er plads til flere.

@ Dan: En standard SD-1 eller er det en gammel sag?

@ Morten (og Michael): Ja, en tubescreamer er jo det oplagte bud. Jeg har ejet en tidligere (det skal man jo næsten have prøvet), og havde absolut intet at bruge den til alene. Så skal jeg finde en klon, som passer til mig, og de findes jo i tusindtal. Har du et bud?

@ Kropp (Tobias, synes jeg du skal hedde..?): Min OCD ryger ingen steder, og sådan er det bare :) Så jeg skal have noget jeg kan smide oven i OCD'en og ikke omvendt. Ved ikke om sådan en Box of Rock kan det også...?

@ Mikkel: Det er ikke muligt at have en indstilling på OD-3'eren, som gør det muligt både at bruge den alene og sammen med OCD'en?

Mvh Jonas

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af AnotherDan »

Det er en almindelig godt brugt SD-1 fra taiwan...
Jeg har en stinkbug (som er Emma's forsøg på en alternativ tubescreamer) - men jeg syntes ikke den er særlig fed sammen med OCD'en desværre...
Den er fed alene dog...
Bah

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="Barf"]

@ Kropp (Tobias, synes jeg du skal hedde..?): Min OCD ryger ingen steder, og sådan er det bare :) Så jeg skal have noget jeg kan smide oven i OCD'en og ikke omvendt. Ved ikke om sådan en Box of Rock kan det også...?

[/quote]

Jeg vil sige at BOR'en er lidt bedre til mere gain end OCD, så hvis du vil bruge OCD'en som grundrive kan du med fordel bruge BOR'ens boost funktion som et skub, og ydermere dens OD del som lead-lyd :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]

@ Mikkel: Det er ikke muligt at have en indstilling på OD-3'eren, som gør det muligt både at bruge den alene og sammen med OCD'en?

[/quote]

Jeg må være dig svar skyldig. Jeg har ikke prøvet, da dens eneste funktion i mit setup er, at boost'e ved solo/lead. Så gain er rullet væk, tone er neutral, og så har jeg sat level til et passende boost. Og dén indstilling fungerer i hvert fald ikke ret godt alene for mig, og vil i øvrigt også være helt og aldeles afhængig af den pågældende forstærker.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Anonym »

Jeg bruger faktisk to OCD's..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Barf »

Jeg skriver SD-1 og Box of Rock bag øret. OD-3 er jeg ikke så sikkert på, men det kan jo være, man falder over sådan en en dag.

@ Tim: Ja, det mener jeg også at huske fra tidligere flash. Og det kan da sagtens være, at det virker, men jeg vil bare gerne have en pedal, som jeg kan bruge til at frembringe en lyd, jeg ikke allerede har ved hånden. Og en OCD lyder jo som en OCD.

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Vinta »

har bruget OCD i mange år og på et tidspunkt to på samme board. Men synes at den rent faktisk åd en del lyd, da jeg begyndte at køre marshall, hvor jeg brugte marshall til som primær drive til at give mig lyden. Efter den røg ud af kæden er der kommet mere saft og kraft i tonen. Dette er dog ikke så meget et problem hvis man primært bruger ocd som drive givende og ikke forstærkeren. Ellers tidligere brugte jeg reeza efter OCD

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"] OD-3 er jeg ikke så sikkert på, men det kan jo være, man falder over sådan en en dag.[/quote]

Det fede ved OD-3 er, at enhver brugtsalgsannonce hvor den er sat til salg for mere end 400,-, vil blive mødt med hånlig latter, og en plads i GF's "Stenede og fuskede annoncer" :) Det er ikke boutique, men til gengæld er den så billig, at det næsten er fjollet ikke lige at prøve den af.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Dannyboy »

Ja jeg var også glad for min OD3 i mange år sammen med min første JTM45 top. Box Of Rock var lidt for smadret og hippieagtig til mig, men klart en vellydende pedal.

Hvad med en Rat? Den er i hvert fald anderledes end OCD. Måske er de fede sammen

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Martin60 »

Dc Drive fungere også ganske godt med en OCD!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Anonym »

[quote="Barf"]Jeg skriver SD-1 og Box of Rock bag øret. OD-3 er jeg ikke så sikkert på, men det kan jo være, man falder over sådan en en dag.

@ Tim: Ja, det mener jeg også at huske fra tidligere flash. Og det kan da sagtens være, at det virker, men jeg vil bare gerne have en pedal, som jeg kan bruge til at frembringe en lyd, jeg ikke allerede har ved hånden. Og en OCD lyder jo som en OCD.[/quote]

Tjah når jeg bruger de to sammen så fremkommer der ihvertifald noget nyt og spændende, men vi er klart i OCD land..

Har også lige haft en Alberta kørende sammen med OCD, og det er faktisk ikk så ringe endda..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Barf »

Rat er bestemt en mulighed. Har kun spillet over sådan en sag en enkelt gang, og det var meget kortvarigt og på noget helt andet grej, men jeg synes egentlig det lød ganske okay. Det kunne være man skulle finde sådan en gammel sag fra 82-83, eller hvornår de nu var fede.

@ Martin: Hvordan bruger du din DC Drive? Og hvordan bruger du den sammen med OCD'en? Synes den virker meget spændende, og har været inde og prøve den, men det lød af lort (det gjorde guitar+forstærker også uden pedal, så det siger nok ikke så meget om pedalen).

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Barf »

Ohøj Martin. Kunne du lokkes til at udøse af din viden om emnet?

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken pedal bruger I sammen med OCD?

Indlæg af Søren »

Jeg bruger en OCD til crunch og en Red Witch Famulus til high gain overdrive (ikke distortion). Hvis jeg kører dem på samme tid, får jeg noget der faktisk minder om en Van Halen (tænk eruption) distortion ud af det - uden at det mudrer..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen