Klemt Echolette B30 totalrenovering. (FLASH..!)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Klemt Echolette B30 totalrenovering. (FLASH..!)

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej alle..

Nogle få indviede vil vide, at jeg har fusket lidt med ovenstående projekt og kan nu råbe: "Færdig."

Jeg har lavet en lille billedserie og I skal ikke snydes for, at se med, så jeg ikke bliver snydt for mine "15 minutes of fame."

Mvh;
Morten Lyse

<!-- m --><a class="postlink" href="http://picasaweb.google.com/10425408527 ... 0425408527 ... ueProject#</a><!-- m -->

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Klemt Echolette B30 totalrenovering. (FLASH..!)

Indlæg af munch_30 »

[quote="Morten_Lyse"]Hej alle..

Nogle få indviede vil vide, at jeg har fusket lidt med ovenstående projekt og kan nu råbe: "Færdig."

Jeg har lavet en lille billedserie og I skal ikke snydes for, at se med, så jeg ikke bliver snydt for mine "15 minutes of fame."

Mvh;
Morten Lyse

<!-- m --><a class="postlink" href="http://picasaweb.google.com/10425408527 ... 0425408527 ... ueProject#</a><!-- m -->[/quote]

Ser konge...ud...tak for billeder :D
Kim


Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Klemt Echolette B30 totalrenovering. (FLASH..!)

Indlæg af Jake »

Det ser rigtig flot ud Morten!

Jeg har selv lavet et par af sådanne ombygninger. Til sidst kan man godt sidde og tænke "hvad blev der egentlig af den oprindelige forstærker?" :-) Men omvendt kan det jo være en nem måde at få fat i en god platform til at bygge noget man rent faktisk kan bruge.

Hvis jeg må anbefale dig noget, så er det at på en eller anden måde sikre filterkondensatorerne lidt bedre mekanisk. Det er højst sandsynligt ikke noget problem hvis den ikke skal flyttes særligt rundt, men jeg har set flere forstærkere, faktisk senest en anden Matchless-klon, hvor en af kondensatorerne havde knækket sig fri af det ben som på mange er svejset fast til en termineringen på den indre film i selve kondensatoren. Den nemmeste måde er helt klart en tur med limpistolen, så du kan lave nogle "ankerpunkter" mellem chassis og de nederste kondensatorer, og så et lille drop mellem dem alle, så de hjælper hinanden i dette.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Klemt Echolette B30 totalrenovering. (FLASH..!)

Indlæg af Pluto »

Lækkert udenpå og ser rigtigt flot ud indeni 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Klemt Echolette B30 totalrenovering. (FLASH..!)

Indlæg af Odgaard »

Ser flot og spændende ud. Den må jo med til næste Gathering, så den kan prøves :)

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Klemt Echolette B30 totalrenovering. (FLASH..!)

Indlæg af Morten_Lyse »

Tak skal I have..

Jake, næsten manisk flot konstruktion du laver..! - Mit spørgsmål kunne være, hvor får du lavet din chassis'er og frontplader..? Limpistoler er absolut gode til nogen ting, og dét de er gode til, kan være ret omstændigt at løse på anden måde.. Men jeg tror ikke på at nogen forstærker er "for evigt fejlfri," og tror derfor også at lytterne nok skal blive hvor de er. FWIW levede de TAD Goldcaps, der originalt sad i min HC30 klon, godt 2 år inden 4 ud af 6 lækkkede og forstærkeren brummede. Hvad det siger, ved jeg ikke, men det var skutte længe..!

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Klemt Echolette B30 totalrenovering. (FLASH..!)

Indlæg af Jake »

[quote="Morten_Lyse"]Tak skal I have..

Jake, næsten manisk flot konstruktion du laver..! - Mit spørgsmål kunne være, hvor får du lavet din chassis'er og frontplader..? Limpistoler er absolut gode til nogen ting, og dét de er gode til, kan være ret omstændigt at løse på anden måde.. Men jeg tror ikke på at nogen forstærker er "for evigt fejlfri," og tror derfor også at lytterne nok skal blive hvor de er. FWIW levede de TAD Goldcaps, der originalt sad i min HC30 klon, godt 2 år inden 4 ud af 6 lækkkede og forstærkeren brummede. Hvad det siger, ved jeg ikke, men det var skutte længe..!

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Selv tak for de pæne ord!

Uha, det afhænger meget af projektet. Københavns forstæder har flere steder hvor man kan få lavet sådan noget, og jeg benyttede mig af et sted i Vanløse, da jeg skulle bruge et chassis der passede til en specifik trækasse der var bygget før forstærkeren. Frontpladen er silketryk på aluminium fra Skiltefabrikken på Østerbro.

Det er faktisk præcis samme kondensatorer jeg erstatter i den forstærker jeg sidder med nu. Standby-funtionen er ikke lavet super hensigtsmæssigt, og dette har givet anledning til at ensretteren er kortsluttet. Jeg ved ikke om der har været vekselstrøm over lytterne, og da de netop også har lækket en smule vil jeg ikke tage nogle chancer. Og nej du har ret, som med en bil, så må man også skifte visse "brugsdele", og nogle oftere end andre.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen